Aanstellen case officer

l555

New Member
Hoi allen,

We hebben onszelf ondertussen al even voorgesteld in het betreffende topic.
Even een korte samenvatting van onze situatie: ik ben Belgische, mijn echtgenoot Australiër, we zijn 4 jaar samen en iets meer dan 3 jaar getrouwd en hebben begin augustus mijn partner visum aangevraagd (dus aanvraag ingediend en ongeveer een week later al onze documenten ingediend, behalve de medicals).

Na indienen heb ik een email gekregen dat de verwerkingstijd momenteel 9-12 maanden bedraagt.
Ondertussen zijn we ruim 6 weken verder en is er betreffende het visum nog absoluut geen beweging.

Mijn vraag is dus hoelang het gemiddeld duurt eer je een case officer krijgt toegewezen?
Ik lees hier dat mensen spreken van een 2-tal weken, maar bij ons is dit dus al geruime tijd langer, en ik begin toch een beetje onrustig te worden hierdoor.

Al bedankt voor alle mogelijke ervaringen!
 
welkom en succes met de procedure! Geduld moet je wel hebben met onze vrienden bij IMMI. En daarna ook nog hoor ;) partnervisum is redelijk straight forward, maar er zijn er hier genoeg die je kunnen helpen met info.
 
Geduld is het enige advies. Je komt zeker aan de beurt....
Bij ons duurde het inderdaad twee weken, maar dat was een jaar geleden.
 
Het duurt met het partnervisum op dit moment volgens mij best lang voordat je inderdaad wat hoort, en daarna weer lang voor de goedkeuring.
 
Bedankt voor de info... Ik had het bericht over de 2 weken gezien, maar niet gezien dat dit een jaar geleden was :p
Een beetje geduld hebben zal helpen inderdaad, maar ik zal toch o zo blij zijn als we onze CO krijgen toegewezen
 
Als ik goed heb gerekend heb je begin augustus je visa ingediend, dan mag je vanuit gaan dat je je v isa rond begin juni ga krijgen, momenteel zijn er veel die net rond de 10 maanden hun visa krijgen, sommige 10m en 2 dagen, sommige 10m en 7d. Ik volg dit via de engels site, waar er heel veel partner visa topics en aanvragen zijn.

Het kan pas zijn dat je iets van je CO hoort rond de 6maand als ze vragen voor je medicals en police checks.

Wij gaan pas volgende jaar augustus de onze indienen, dus als je wat extra info hebt mag je het altijd delen ;)
 
Even een update, na enige tijd van afwezigheid... Begin november bericht gekregen van onze case officer (Madrid), dus een 3-tal maanden na aanvraag visum.
We moesten de police check opnieuw indienen (ik had een document bij de gemeente gevraagd, maar dit moest van Brussel komen) en mochten de medicals al inplannen voor februari-maart.
Ondertussen is de police check al even ingediend (correcte document deze keer), en wacht ik nog even voor het vastleggen van de afspraak voor de medicals (had in november gebeld, maar er werd me gezegd pas half januari terug te bellen, 'want hun kalender met afspraken ging niet zo ver' :)).

Terug even wachten dus... Ik moet wel zeggen dat onze CO altijd zeer snel antwoordt op vragen ed, wat wel leuk is.
 
Nu maar hopen dat je snel het visum krijgt. Als ik het mij goed herinner moet je binnen een jaar na de datum van de politie-check naar Australie voor de visum validatie, dan wel enkele reis om daar gelijk te blijven.
 
Back
Top