Aantonen familieband??

bono

XPdite Sponsor
Wie o wie kan mij helpen.
Wij zijn bezig met de aanvraag voor een skilled designated area sponsored visa en hebben een sponsor nodig.
Mijn neef heeft zich opgeofferd hiervoor. Nu moet je aantonen dat je familie bent, stomme vraag misschien maar:

Hoe doe je dat????
Moeten we geboortegewijzen van onze ouders meesturen of.......?
 
Je hebt waarschijnlijk wel een geboortebewijs van je neef nodig!
Verders kun je dan het beste even een stamboom maken waar je aangeeft welke familieband de neef met jou heeft(heb geloof ik ook ergens gelezen dat ze daarom vragen)
 
Bono,

Als het je neef is (cousin) dan is een van zijn ouders dus een broer of zus van jouw vader of moeder. Dan heb je de uittreksels uit het geboortregister (van de gemeente waar de mensen geboren zijn!) van zowel jezelf en je neef als van jullie beider ouders nodig.
In deze uittreksels van jouw ouder staat dat hij/zij kind is van dezelfde opa/oma als het geboortebewijs van de vader/moeder van je neef.

Volgens mij staat overigens in de diverse formulieren die je kuint downloaden van de dimia site ook vermeldt wat je allemaal moet aanleveren..

Veel succes,

M.vr.gr.

Perthpete.
 
Bono, heb jij misschien onlangs gehoord of de wijziging er nu door is wb. dit visum? Voorheen moest jouw sponsor in de designated area wonen, en mocht de immigrant anywhere wonen. Er was toen sprake van dat dit zou veranderen en dat je als immigrant dus ook in de designated area moet blijven voor min. 2 jaar. Niks meer van gehoord, is die wetswijziging er nu door of niet?

Kathleen
 
Helaas is dat zo, het staat op de DIMIA site.
Per 1 julie moet je in dezelfde staat wonen als je ponsor, en wordt het ipv een 5 jarig permanent visum een 3 jarig tijdelijk (net als een SIR)
Vandaar dat wij nu wat haast maken met de aanvraag....
 
Staat of plaats? Onze sponsor woont wel in NSW. Betekent dit dat we anywhere in NSW kunnen neerstrijken?
Wat betekent het dat je een 3 jarig tijdelijk visum krijgt? Moet je dan na drie jaar weer moven? Moet je weer het hele traject door of is het een kwestie van omzetten na drie jaar?
Ps. neem aan dat je per juli 2006 bedoelt?
 
Je moet in dezelfde staat gaan wonen, voor ons dan ook NSW.
Na 3 jaar hoef je niet weer het hele traject door maar kan je het inderdaad waarschijnlijk omzetten.
Nu krijg je nog een 5 jarig permanent visum dus het is nogal een verschil.
Het gaat inderdaad 1 juli 2006 in.
Dit staat op de websit van DIMIA:

From 1 July 2006, migrants who enter under the Skilled Designated Area Sponsored category will be required to live in the same area as their sponsor for a minimum of two years before obtaining permanent residence.

Hoever zit je nu in het trajekt?
 
Bono, Kathleen,

(2 minuten later: SORRY, IK ZIE NU NET HET VOLGENDE TOPIC WAARIN BONO AL HETZELFDE MELD:..)

Waarschijnlijk ten overvloede, NSW alleen voor bepaalde postcodes als designated area bestempeld... Zie deze link:

http://www.immi.gov.au/migration/skilled/designated_areas.htm

Zoals gezegd, waarschijnlijk overbodig, maar just to be sure ..

M.vr.gr.

Perthpete
 
Hai Bono,

Wij zijn druk bezig met een assessment bij de ACS. Deze "moet" deze maand de deur uit. Volgens onze migratieofficer is er geen probleem mits we de aanvraag op de mat hebben liggen bij DIMIA voor 1 juli 2006. Ziet er naar uit dat dat wel gaat lukken, als de ACS tenminste een beetje z'n best doet.

En voor Perthpete, area code klopt. Migratiebureau had dat al uitgezocht. Anders hebben we nog 2 uitwijkmogelijkheden van neven die echt in Timboektoe wonen... Als je nog een baan zoekt in een kaasfabriek, Bega is the place to be  :)

Groetjes,
Kathleen
 
Als jullie deze maand de aanvraag voor de ACS de deur uit doen, dan heb je van de ACS ongeveer over een week of 5 a 6 antwoord (zo lang "kort" heeft het bij mij ook geduurd).

Dan zou het al gek moeten gaan als jullie niet voor 1 juli 2006 de aanvraag bij de DIMIA kunnen hebben liggen!

Komt helemaal goed :up:
 
Hey Maluka, ook een assessment gedaan bij de ACS??? Vertel, alles goed gekomen?

Denk ook wel dat het gaat lukken, ware het niet dat ons leven in Nederland ook veel energie opeist op dit moment en dat die ...... RPL vreselijk veel tijd kost. Zitten nu te wachten op de IB-groep in Groningen, die moeten komen met erkennig/vertaling van diploma's. Dan nog werkgevers benaderen om referenties te krijgen, en dat zal niet altijd meevallen. Kortom, zijn er bijna, maar nog lang niet, ken je dat gevoel??

En jullie/jij. Welk stadium zit je?

Thanks for positive note!
 
Ik heb idd ook een assessment bij de ACS gedaan...ik zal er niet te lang over uitweiden (heb ik lang genoeg gedaan), maar was dus niet in het eerste opzicht positief. Dit komt wel, maar pas vanaf volgend jaar...meer kun je lezen bij onze "Laatste stand van zaken"
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1071.0

(Maar onze Skills Assessment is gelukkig helemaal niet representatief voor anderen die ook de Skills Assessment bij de ACS doen)

En dan ons stadium: wij wachten nog een jaartje totdat ik genoeg werkervaring heb (in jaren).....September 2006 of iets later beginnen wij weer fris overnieuw....
 
Aaarghhh, wat een verhaal! Zit met zo'n telefoonlijntje op internet, vandaar dat ik niet altijd de hele verhalen lees... duurt te lang.
Wij gaan via de RPL en Hans (mijn lief) zit al 20 jaar in het vak. Hebben overleg gehad met Perthpete en het ziet er allemaal redelijk hetzelfde uit. Hebben wel goede hoop dat het gaat lukken...

Succes en de tijd gaat over het algemeen wel snel. Komt goed, Maluka, komt goed!!
 
[quote author=Kathleen link=topic=2807.msg32182#msg32182 date=1129719520]
Succes en de tijd gaat over het algemeen wel snel. Komt goed, Maluka, komt goed!!
[/quote]

Daarom...en al helemaal omdat ik in mei voor de eerste keer oom wordt. En dat is toch ook wel leuk (en het wachten waard)
 
@Maluka:

Ja, goed om alvast even kennis te maken met je neef/nicht die ongetwijfeld over een jaar of 17 a 18 een paar maanden bij je langs komt in Australie, en enkele jaren later jou vraagt om als sponsor op te treden ... ;-) ;-)

M.vr.gr.

Perthpete
 
Back
Top