Aantonen van werkervaring en werkverleden

The Beakster

New Member
Hallo allemaal ik ben bezig met mijn skilled visa voor (Chef)kok en ik werk al heel wat jaren als kok dus heb ook al heel wat restaurants gezien. 
Kan (wil) iemand mij vertellen van hoeveel jaar terug je werkervaring moet kunnen aantonen en wat je moet doen als restaurants gesloten of verkocht zijn en dat je daardoor de werkgever niet meer kan traceren en je dus je werervaring niet meer kan aantonen cq. bewijzen

bedankt
 
Welkom op het forum! Volgens mij is een ander lid vant forum, Clair, ook bezig met het klaarstomen van werkervaring voor zo'n visum (moet nog aan opleiding beginnen ...) , misschien kan je dat haar eens vragen?

Op  http://www.immi.gov.au/  vindt je al vele antwoorden ....

Gr,
Sara
 
Goeiemorgen,

Het ligt er aan wat voor visum je wilt hebben. Dat is voor alle visa weer verschillend. Als kok zul je je werkervaring door de TRA moeten laten beoordelen volgens mij. Wat zij aan werkervaring stellen weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Stel dat je 5 jaar werkervaring aan moet tonen en je hebt al 9 jaar ervaring als kok. In totaal kun je 6 jaar aantonen en 3 jaar niet, omdat je de eigenaar van het desbetreffende restaurant niet meer kunt achterhalen. Dan heb je toch 6 jaar werkervaring en dat is genoeg. Vaak vraagt de DIMIA ook nog een bepaalde werkervaring. In ons geval is het zo dat je de van de laatste 18 maanden er 12 gewerkt moet hebben. Als je dat kunt aantonen is het goed.
Snap je m'n verhaal een beetje? Heb het idee dat ik het nogal onsamenhangend heb verteld ;)
 
Hier ben ik al!!
De werkervarings eisen voor een chefkok liggen wat hoger dan voor kok,als ik me niet vergis eisen ze voor chefkok,zonder diploma's,minimaal 9 jaar werkervaring en anders 6 jaar.
Op de TRA site staat het precies beschreven.
 
Ik heb inmiddels het TRA traject achter de rug, met goed gevolg overigens. Ik kon een een ex-werkgever ook niet meer achterhalen. Ik moest een Statutory Declaration maken waarin ik moest omschrijven wie de betreffende werkgever was, wat m'n functies waren, begin- en einddatum enz. enz. Kortom een heel gedetaileerde omschrijving. Deze verklaring moest ik door een notaris laten tekenen. Ik heb de declaration formulier van het emigratiebureau gekregen waar in ieder geval onderstaande tekst op staat. Je moet dus wel de juiste infeormatie geven.

I make this solemn declaration by virtue of the Commonwealth Statutory Declarations Act 1959, and subject to the penalties provided by that Act for the making of false statements in statutory declarations, conscientiously the statements contained in this Declaration to be true in every particular.  :up:
 
Back
Top