aanvangsdatum studentenvisum

heemskerk

XPdite Sponsor
Hoi, ik ga in februari naar griffith uni in Brisbane, maar zijn al 7 november 2006 in Australië. Van aankomst tot aanvang studie zijn we dan als toerist binnen. Nu is het zo dat het toeristenvisum 3 maanden geldig is na aankomst, dus tot en met 7 februari 2007. Mijn studie begint op 13 februari 2007. Dat zou dan inhouden dat we 6 dagen illegaal zijn. Dus mijn vraag is:

Is de datum van ingang van het studenten visum op de eerste schooldag of per de eerste van de maand waarin de school begint? In het eerste geval moeten we nl een week later vertrekken om de tijd te overbruggen.
Wie o wie heeft hier antwoord op? :?

pascale
 
Ik zou even kijken naar de officiële begindag van het semester. Staat vast wel ergens op de website van Griffith Uni. En dan zou ik me daar niet zo druk meer om maken (als die binnen de tijd valt dan....)

Je kunt anders ook een langer toeristenvisum aanvragen hoor. Alleen is dit geen ETA, maar een sticker in je paspoort. Misschien kan je ook wel heel makkelijk je ETA verlengen indien nodig? maar dat weet ik niet.

Brisbane is leuk en Griffith is een prima universiteit!

Henriette
 
Je hebt ook nog zoiets als een bridging visa. Een soort overbruggingsvisa.  Kijk maar eens op de dimiasite.

Moet volgens mij geen probleem zijn om zo'n visa te krijgen. Of ja, je gaat ff op en neer naar Nieuw Zeeland

Suc6 :up:
 
Ik heb begrepen dat ik het visum in kan laten gaan max. 12 weken voor aanvang van de cursus, dus dat zou zijn rond 21 november. Dan kan ik gewoon op mijn toeristen visum binnenkomen voor die paar weken. Denk niet dat het dus een probleem zal worden.

groetjes pascale
 
Back
Top