Aanvraag ingediend en dan niet meer in Oz mogen zijn?

Jeroen

XPdite Hero
Zoals ik het heb kunnen lezen, mag je Australie tijdelijk niet in als je aanvraag in Australie is ingediend. Welke mafketel heeft dit weer verzonnen. Goed, het zal wel zo zijn, maar waarom?
 
Ha Jeroen,

Je mag Australie wel in hoor. Wat hiermee bedoeld wordt is dat je dit visum alleen buiten Australie kunt krijgen. Als je in Australie bent op het moment dat je het visum gaat krijgen zul je eerst een brief krijgen dat met voornmens is om je een visum te verlenen. Je moet dan Australie verlaten (naar bijvoorbeel NZ of Singapore), je visum wordt toegekend en dat kun je dan vervolgens bij de ambassade of HC ophalen. Dit duurt allemaal maar een paar dagen.

Het heeft er volgens mij ook mee te maken dat je laatst toegekende visum alle voorgaande visa ongeldig maakt. Dit zou beteken dat je tijdelijk visum (toerist of short stay business) ongeldig wordt op het moment dat DIMIA je een PR visa toekent. Als je op dat moment in Australie bent heb je dus geen geldig visum (je moet je PR visum tenslotte buiten Australie ophalen).

Moraal van dit verhaal: laat DIMIA te allen tijde weten van reizen van en naar Australie om mogelijke visum problemen te voorkomen.
 
Ja, volgens mij staat ergens tegen het eind van Booklet 6 dat je DIMIA moet informeren als je naar Oz gaat.
Je mag dus wel!

:)
 
Back
Top