Aanvraag naar Diac vertrokken en ondertussen jobaanbieding

AnSteveTomas

XPdite Sponsor
Hallo,

hopelijk kan iemand ons hierbij helpen:
begin deze maand is onze aanvraag naar Diac vertrokken voor een STNI visum. (Victoria)
-Steve is chemicus wat een job in demand is in Victoria. -
Vorig jaar had hij zich ingeschreven op de website van een recruteringsbureau voor chemici, en  z'n CV gepost. Vorige week kregen we een e-mail met de vraag of we ondertussen al in Australie waren of nog in België, ze hadden nl een perfecte jobmatch. Antwoordje terug: "nee, nog niet daar maar aanvraag is weg".
En nu gisteren :"We are interested in pursuing you further for the job mentioned.  I know that you are awaiting a VISA approval but in the event that both parties (you and our client) feel you are happy to proceed, then you can be sponsored by the client as an employee which will allow you to move to Melbourne sooner than later."

Zeer leuk om te horen maar we blijven zeker met onze beide voeten op de grond.
Maar toch, stel nu dat...
Over welk visum hebben ze het dan, is dit een tijdelijk of een permanent? en hoe snel gaat dit in z'n werk? En wat dan met de huidige application? Blijft deze gewoon doorlopen of kunnen er geen 2 visums naast elkaar worden aangevraagd?

Ik heb al eens snel een search gedaan hier op het forum maar heb nog niet echt iets gevonden.
We gaan zeker op immi.gov.au verder zoeken maar dacht het al hier even in de groep te gooien.

Heeft iemand hier al ervaring mee? Enige suggesties?

Groetjes,
An
 
Ik heb hetzelfde gehad: had al een aanvraag lopen voor een permanent skilled visum 136 en kreeg ondertussen een baan aangeboden. Niets aan de hand, je aanvraag voor 136 blijft gewoon doorlopen, ondertussen heb je een tijdelijk 457 sponsorship visum waarop je in australie mag werken.

Als 136 wordt afgegeven vervalt daarmee automatisch je 457 visum. Geloof ook dat het via een andere unit van DIMIA loopt. Skilled independent via Adelaide, een 457 gaat geloof ik via het "locale" buro.

Anyway, mocht je besluiten om de baan te accepteren kan dat dus gewoon.

Succes
 
Hallo,

Ik ben wel even benieuwd te horen of jullie hiermee inmiddels verder zijn, An. Vooral de vraag hoeveel sneller je een 457 geregeld zou kunnen hebben voordat je 136 binnenkomt interesseert mij. Ik verwacht iedere dag bericht te krijgen over de 136, maar nemand zegt je dat natuurlijk toe. Wat moet je voor een 457 nog doen als je 136 aanvraag loopt, en hoe snel kun je die dan binnen hebben, Sabien? Ik wil alleen even de opties op een rij zetten.

Bedankt,

Rob
 
hi Rob,

de jobaanbieding voor Steve is uiteindelijk niet doorgegaan. Ze zeiden dat ze liever iemand al in Australië aannamen maar tegelijk ook dat ze hem wel wilden zien van zodra we daar zijn.
En eerlijk gezegd waren we er meer tevreden mee dan dat hij het wel gekregen zou hebben. Wij willen nog een laatste zomer hier en hij heeft al meteen een sollicitatie op zak. Een job zelf zou natuurlijk nog beter zijn maar hier zijn we ook al blij mee.
En als je de sneltreinvaart ziet waarmee we gaan, denk ik niet dat een 457 zoveel sneller was geweest.
Maar dit is natuurlijk niet hetgeen je wilde weten. Ik denk dat Sabien of een andere ervaringsdeskundige het beter verder neemt.
Alleszins veel succes!

groetjes,
An
 
Mijn 136 aanvraag heeft in totaal 4 maanden geduurd voor ik het visum kreeg. Heb wel medicals en police clearance gefrontload.

Weet niet normaal wat je allemaal wel en niet moet doen voor een 457, omdat ik natuurlijk alles al had gedaan voor het 136 visum. Ik heb niets extra's hoeven doen, behalve de gaps in het aanvraagforumier voor 457 in vullen. Geen extra medicals of dergelijke. Alles was al gedaan voor de 136 en dat is geloof ik meer dan wat ze normaal verwachten voor een 457.

Heb het bedrijf mijn brief gegeven van positieve skill assessment, IELTS uitslag, cv, referenties,( en benadrukt dat medicals en police clearance al bij dimia waren). Geloof dat het bedrijf begin jan het 457 visum heeft aangevraagd en 2 weken later kon ik in sydney naar de dimia om de sticker in mijn paspoort te laten zetten.

Grappig detail: ik was precies 2 weken aan het werk op een 457 toen ik bericht kreeg dat mijn 136 was toegekend (moest alleen "ff" het land verlaten om het visum op te halen). De reden voor het bedrijf om mij binnen te halen op een 457 was dat de 136 wel 6-9 maanden kan duren (had eind october aanvraag ingediend) en zolang wilde ze niet wachten...nou ja, risico voor het bedrijf zullen we maar zeggen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr. Sab
 
Back
Top