aanvraag opgestuurd, en nu?

Maike

New Member
Hallo allemaal
3/1 is mijn aanvraag voor het skilled independent visum aangekomen in Adelaide.
Hoe gaat het nu verder?
Op wat voor termijn hoor ik iets van ze?
Ik heb op de site van DHL gezien dat mijn pakketje is afgeleverd, maar nog niets van het ASPC gehoord.
Wat is jullie ervaring hiermee?
Ik sta op de MODL lijst en heb 140 punten, maakt dat veel verschil qua tijdsduur van verwerking van de aanvraag?
Groetjes Maike
 
Hoi,

Mijn pakket ligt dan boven op (of onderop  :wink:) jou pakket..  het is daar gisteren aangekomen.

Ik denk dat het wel even duurt, voordat je wat meer hoort. Met mijn Skill Assesment kreeg ik alleen een afschrift van mijn creditcard, en een aantal maanden plots mijn Skill Assesment thuis.  Denk dat hier ook wel een aantal maanden overheen gaat.

Moet je nu:
- ook achter je VOG aan (aanvragen)
- en achter je Medicals aan (afspraak met arts maken)

of moet je wachten met verdere stappen ondernemen totdat de DIMIa iets vraagt?

Groeten Sander
 
Hoi Maike en Sander,

Als je een MODL functie hebt dan wordt je sneller behandeld door de DIMIA. De gemiddelde wachttijd is 4 tot 6 maanden, maar wij hadden na 3,5 maand het definitieve bericht. Bij geen MODL functie moet je langer rekenen qua tijd.
Op zich is austimeline wel prettig, want dan zie je enigermate vooruitgang. Want het wachten is ook niet leuk en dan zie je dat de visums toch dichter bij jou naam in de buurt komen.

Wij hebben bij de aanvraag de police checks en medicals meegestuurd. De medicals blijven een jaar geldig dus die keuze is aan jou. Als je 8 maanden bijvoorbeeld moet wachten op je visum dan heb je nog 4 maanden om australie binnen te komen. Als je ze instuurd vooordat ze gevraagd worden door DIMIA dan gaat het het gehele proces wel iets sneller.

Je krijgt bericht van de DIMIA dat ze alles ontvangen hebben. Eeen bepaalde brief zeg maar.
en per email krijg je dan ineens het visum als het goed gaat! Of een case officer als ze nog andere papieren van je willen hebben. (zoals VOG of medicals of....)
Nou, heel veel succes  met geduld hebben!
Groet Ingrid
 
[quote author=eric en ingrid link=topic=3642.msg42862#msg42862 date=1136929589]
Hoi Maike en Sander,


Wij hebben bij de aanvraag de police checks en medicals meegestuurd. De medicals blijven een jaar geldig dus die keuze is aan jou. Als je 8 maanden bijvoorbeeld moet wachten op je visum dan heb je nog 4 maanden om australie binnen te komen. Als je ze instuurd vooordat ze gevraagd worden door DIMIA dan gaat het het gehele proces wel iets sneller.

Groet Ingrid
[/quote]

:eek:fftopic:

Als het binnen die 4 maanden niet lukt om australie binnen te komen wegens verkoop huis of .... dan moet je het visum gaan " geldig " maken. Moet je dan met de hele famillie of kan iemand van het gezin gaan, dus ook de meegelifte partner deze job klaren?

Bart & Nancy.
 
[quote author=Maike link=topic=3642.msg42836#msg42836 date=1136915401]
Hoe gaat het nu verder?
[/quote]
Het antwoord is al gegeven maar in het kort gaat het zo (volgens het boekje dan):

na 6-9 dagen. bevestiging van ontvangst door ASPC

na 3,5-4 maanden krijg je een CO aan gewezen die het dossie in behandeling neemt. Je hoort dan gelijk of je nog extra info moet aanleveren en anders wordt er gevraagt of je de medicals en VOG wilt leveren.

na 0,5-1 maand na ontvangst van de goedgekeurde medicals door ULC in Sydney krijg je het lang verwachten nieuws :up: :cheer:

Kijk anders even op http://www.austimeline.com veel info te vinden. Want het verschilt nog al per persoon.
 
Hoi Bart en Nancy,

Daar durf ik niet echt antwoord op te geven.
Op mijn visumpapier staat dat ik als hoofd applicant ALTIJD eerst Australie moet binnen komen. Mijn vriend kan dus niet eerder gaan, maar kan tegelijk met mij.
Ik denk dus niet dat de meegelifte partner dit kan doen.

Of je allemaal moet weet ik niet.
Groet Ingrid
 
Hoi allemaal!
ik kan hier nog wel wat aan toe voegen..onze aanvraag is op 1 november aangekomen in Adelaide..op 8 november kregen we de bevestiging..op 22 december heb ik gebeld met de dimia omdat ik een adres nodig had..heb en passant even gevraagd wat de status was..het meisje wist mij te vertellen dat ze op dat moment de aanvragen van 19 september in behandeling hadden genomen! geduld is dus maar weer even een schone zaak..

Mir  :)
 
Hmm. mijn aanvraag is 9 dagen geleden aangekomen (3 januari) en ik heb nog niks gehoord............
Er zit niks anders op dan wachten denk ik dan maar...........
groetjes Maike
 
Dag mensen,

Ik heb de aanvraag begin januari 2006 opgestuurd, maar wil pas eind 2007 naar Australie. De reden dat ik het nu alvast heb aangevraagd is omdat onze IELTS-test verliep en veel belangrijker,  omdat de werkervaring van mijn spouse verliep.

Nu kan het dus zijn, dat wij voor de activering van ons visum even op en neer naar Oz zouden moeten. Ik meen namelijk dat de datum van First Entry te maken heeft met de datum van de uitgifte van VOG en Medical. Wat kan ik nu het beste doen als DIMIA over een maand of 3 vraagt om onze Medical & VOG? Meteen opsturen of zou dit later kunnen, zodat de First Entry datum ook opschuift?

Groeten Sander
 
Hoi,

Het lijkt mij verstandig gelijk de boel op te sturen, aangezien je Vog of je Ielts maar een jaar geldig zijn.
Zou je het nu later versturen dan heb je kans dat je de Ielts test ook opnieuw zou moeten doen, en dat zou natuurlijk zonde van je tijd & geld zijn.

Ik weet trouwens niet precies wat hier de regels voor zijn maar dat kan je natuurlijk altijd even opzoeken op de site van de dimia.  :up:

Gr.Koen
 
M.a.w. kan een IELTS of werkervaring verlopen, nadat het is geariveerd bij de DIMIA?

Groeten Sander
 
[quote author=eric en ingrid link=topic=3642.msg42987#msg42987 date=1137017470]
Hoi Bart en Nancy,

Daar durf ik niet echt antwoord op te geven.
Op mijn visumpapier staat dat ik als hoofd applicant ALTIJD eerst Australie moet binnen komen. Mijn vriend kan dus niet eerder gaan, maar kan tegelijk met mij.
Ik denk dus niet dat de meegelifte partner dit kan doen.

Of je allemaal moet weet ik niet.
Groet Ingrid

[/quote]


Thanks voor de info, zal eens horen bij ons imigratiebureau.
 
Hoii,

Als het goed is kan de ielts en de werkervaring niet verlopen als het eenmaal bij de Dimia is anders moet ik volgende maand mijn ielts test opnieuw doen :x
Mijn 'agent' zegt dat als ze het eenmaal 'geldig' binnen hebben kunnen ze het niet na een tijdje ongeldig laten verklaren.
Vraag het anders voor de zekerheid even na bij de DIMia zelf ze reageren vrij snel.

Liefs Eutrice
 
Back
Top