aanvraag ten vroegste binnen 3 jaar?

Lizzie

New Member
Hey!

Zoals ik al zei denk ik dat ik pas binnen 3 jaar mijn visumaanvraag kan doen
vanwege mijn (zo goed als onbestaande) werkervaring:

Even mij puntenlijstje overlopen:

Age : 30
Occupation (= dietitian) : 60
Ielts : 20 (daar ga ik van uit,moet lukken!)
Workexperience (at least 3 of the 4 years) : Nu 0, binnen 3 jaar : 10
Bonus (voor nederlands) : 5

Dit geeft nu dus in totaal 115 punten (= te weinig) en binnen 3 jaar 125.

Bij de basisvereisten staat bij werkervaring "12 of the last 18 months"
Maar bij de pointstest staat dus "3 of the last 4 years"

Alle sponsored visa zijn uitgesloten, als diëtiste is de kans zeer klein dat ik een sponsor vind!

Dus zie ik als mijn enige optie: 3 jaar wachten om mijn punten voor werkervaring binnen te halen...

Als iemand een andere oplossing weet....
 
Als je er geen behoefte aan hebt om in een grote stad te wonen, kun je voor het SIR visum gaan. Dit is een tijdelijk visum, maar tegen de tijd dat het verloopt heb je waarschijnlijk inmiddels wel de werkervaring benodigd voor die extra 10 punten en kom je in aanmerking voor een permanent skilled independent visum.
 
Ja, en dan kun je dus wel naar bijv. Adelaide, wat toch (vooral voor Nederlandse begrippen) best een grote stad is! En dat zou dus al na een jaar kunnen..............(want die basiseis van 12 van de 18 maanden blijft natuurlijk wel gelden).

Het verdere "wachten"  kun je dus wel degelijk in Australie doen!

Is het goed nieuws?

henriette
 
[quote author=Lizzie link=topic=5255.msg66496#msg66496 date=1153954888]
Dus zie ik als mijn enige optie: 3 jaar wachten om mijn punten voor werkervaring binnen te halen...

Als iemand een andere oplossing weet....

[/quote]

Ben een beetje aan het inlezen in SIR op het moment, als je op WHV binnen bent mag je na 6 maand in Australie een SIR visum aanvragen ZONDER werkervaring.
Je mag je visum zelfs daar IN australie afwachten, tussentijds krijg je een bridging visum.

Dit gaat niet om werkervaring voor je skills assement maar om work experience.

Teuni

misschien ook een idee.
 
Nou, het lijkt erop dat ik je binnenkort in het vliegtuig zie!

Da´s ook nog ns een goed idee van Teuni!

Henriette
 
[quote author=Lizzie link=topic=5255.msg66496#msg66496 date=1153954888]
Als iemand een andere oplossing weet....
[/quote]

hmmmm... Australische partner zoeken, dan ben je op z'n snelst binnen 1 jaar in Australie  :lol:

M5:Quote aangepast
 
[quote author=Joep link=topic=5255.msg66547#msg66547 date=1154001401]
[quote author=Lizzie link=topic=5255.msg66496#msg66496 date=1153954888]
Als iemand een andere oplossing weet....
[/quote]

hmmmm... Australische partner zoeken, dan ben je op z'n snelst binnen 1 jaar in Australie  :lol:

M5:Quote aangepast
[/quote]


Nee hoor als partner van een Australier hoef je niet een jaar te wachten om binnen te komen. Gemiddeld gesproken duurt het verzamelen van alle documentatie en medicals en de aanvraag 4 maanden of zo.
 
Je moet toch de echtheid van je relatie aantonen? En daarvoor moet je elkaar toch minimaal een geruime tijd kennen en ook nog daarvan genoeg bewijzen aanleveren? Dan is 4 maanden toch te kort?
 
Als 4 maanden genoeg is................. of zelfs 8 maanden ofzo, dan ga ik daar misschien wel voor:) Lekker veilige manier van je visum veilig stellen en je mag overal werken/wonen...........
Alleen een leuke vent zoeken die mee wil werken.... Hmmmm, moet te doen zijn :lol:
 
Hoi Lizzie,

Ik ben zelf aan het overwegen om naar Australië te gaan omdat er al 3 broers zitten en nu zelfs mijn ouders grote plannen hebben om die kant op te gaan.

Maar ik wil wel graag werk in mijn richting (diëtist dus) en ben nu op zoek naar info om ook daadwerkelijk werk te vinden. Ik weet van de procedure om je diploma erkend te krijgen, maar hoe vind je werk?

Vandaar dat ik erg benieuwd was waarom het zo moeilijk is om als diëtist sponsorship te krijgen.

Gr. Annemarie
 
Aha, eindelijk iemand gevonden met hetzelfde beroep, dat is handig  :wink:

Ik woon in België en het is hier zeer moeilijk om werk te vinden als diëtiste,
er zijn bijna geen vacatures. In Australië is dit hetzelfde, zoek maar eens op
een jobsearch-site naar vacatures, je zal er bijna geen vinden.
Dus het zal al moeilijk zijn om aan werk te raken als je volledig daar woont,
dus laat staan dat je iemand vindt die je wil sponsoren....

weet jij toevallig meer over hoe je juist zelfstandig wordt in australië?
uit wat ik opmaak uit de site van de DAA, moet je eerst een tijd met een mentor
werken?

Groetjes!!
 
Hoi Lizzie,

Ik heb zelf nog niet gekeken naar eisen aan zelfstandigen omdat ik graag (net als nu) klinisch wil werken. Zou er ook geen sponsor te vinden zijn als rural wilt werken? Alleen zijn de meeste 'bush'ziekenhuizen te klein om een diëtist te hebben. Onterecht natuurlijk, nu blijven die mensen verstoken van goede zorg :)

Op vacaturesites is inderdaad weinig te vinden, de vacatures op de DAA site zijn alleen voor leden. Irritant, maar vergelijkbaar met Nederland. Daar vind je ook alleen vacatures als je lid van de NVD bent. Alleen kost lid worden 227 dollar en dat alleen voor vacatures vond ik ietwat veel...
Maar ik had een mail gestuurd naar de DAA (om te vragen of er werk is en hoe je werk kunt vinden) met onderstaand antwoord:

Annemarie
Although it is not compulsory to be registered as a Dietitian in Australia most employers prefer your are then they know that your have been assessed and your quals and skills meet the requirement of the Australian standards.   And of course there are the health funds, Govt funds, insurance etc. that require registration. I am unable to comment on job prospects for Dietitians here in Australia because of the Australian market conditions vary significantly overtime and between states and territories.
Please see this website for more info.  http://www.myfuture.edu.au/services/default.asp?FunctionID=5050&ASCO=239311A
Regards
Elizabeth

Helpt ook niet zo dus. De link is naar een website met algemene info over het beroep. Ik heb wel voor WA een brochure gevonden voor werken in de paramedische beroepen in WA en daar kon je een Expression of Interest sturen. Heb ik nog niet gedaan, dus ik weet niet of het wat oplevert. Maar wie weet en je kunt eens kijken of andere staten dat ook hebben. http://www.osrecruitment.health.wa.gov.au/

Ik heb ook een vraag gesteld op het forum van het internationale netwerk voor diëtisten (http://www.internationaldietetics.org) over het vinden van werk in Australië, maar geen antwoord gekregen :-( Er staan namelijk wel verschillende berichtjes over werk in Australië, maar de antwoorden gingen nooit verder dan de website van DAA...

Dus ja, zover was ik tot nu toe gekomen :|. Jij?

groetjes Annemarie
 
Ha,

moet je nu eens iets grappigs horen:
Ik heb een bachelor diploma voedings- en dieetkunde,
en de organisatie die voor mijn skills assessment moet zorgen (DAA)
zegt nu doodleuk dat ik zelfs nog niet aan de examens voor assessment
mag deelnemen omdat mijn opleiding "slechts" 3 jaar was, en dat is niet
goed genoeg, moet 4 jaar zijn...  :x

Nu heb ik dus geen enkele kans om nog te emigreren  :cry:
Een extra jaar bij doen om wel aan de eisen van de DAA te voldoen
is niet haalbaar, tegen dat ik dan eindelijk klaar ben is mijn beroep toch van
de lijst gehaald...

de enige mogelijk die ik zie is om via een ander beroep te gaan,
maar ja, dan moet ik weer terug gaan studeren, die examens, geen geld verdienen...
 
Hoi Lizzie,

Wat balen zeg! Hoe ben je daar achter gekomen, heb jij die application for assessment ingestuurd? Ik zat erover te denken, maar het kost 650 dollar en dat vond ik toch wat prijzig.

En waarom zou het beroep van de lijst worden gehaald?

Werk je momenteel wel als diëtist?

groetjes Annemarie
 
Hey!

Inderdaad, mijn droom ligt in 1000 stukjes op de grond, bye bye australia!!  :cry:

Ik heb bij een emigratiebureau gepolst of de stappen die ik wou volgen haalbaar waren,
en zij wezen me erop. Dus heb ik terug contact opgenomen bij de DAA, en zij zeiden inderdaad:
de basiseis is 4 jaar!!

Ik heb dan ook gevraagd of zij enig idee hadden of het beroep van de lijst zou worden gehaald,
zij dacht van niet, maar ja, dat kan zij natuurlijk ook niet echt weten.
Er is niet echt veel werk te vinden in deze sector, dus zou ik mij wel kunnen voorstellen dat ze niet
buitenlandse diëtisten bijwillen...

Ik werk voltijds als diëtiste nu.
Een extra jaar bijdoen hier in belgië gaat niet echt, ik denk dat er in nederland welk mogelijkheden zijn
voor 1 jaar. MAAR dan na dat jaar moet ik weer minstens 1 jaar werkervaring opdoen om aan de basiseis te volden,
en dat is ook onmogelijk, de werkloosheid bij diëtisten is zeer hoog.
Plus moet ik nog door die hele rompslomp van de DAA assessment, 1 keer per jaar kans om het examen te doen,... Tegen dat dit allemaal in orde is ben ik weer een paar jaartjes ouder en verlies ik 5 punten voor mijn leeftijd, en heb ik dus te weinig.
Plus blijft dan nog altijd de vraag of mijn basisopleiding goed genoeg is (er wordt bekeken of je X % van de uren biochemie hebt gehad en X % psychologie,...)

Dus heb ik er even over gedacht om in australie terug te gaan studeren, heb ik ineens een volwaardig diploma en moet ik niet door de DAA assessment.
Maar toen had ik nog niet door hoeveel studeren daar kost, schandalig gewoon!
Dus dat is ook geen optie...

hoe staat het met jou plannen?

groetjes
 
Back
Top