Aanvraag zelf gedaan?

Danielle

New Member
Hallo allemaal,

Wie van jullie heeft de aanvraag van een General Skilled Independent visum zelf gedaan?

Ik twijfel of ik een bureau moet inschakelen of niet: mijn vriend en ik zijn allebei zelfstandig ondernemer in de ICT (concurrenten van elkaar dus, hihi  :-D) dus zoiets als een werkgeversverklaring is er bijvoorbeeld al niet bij. Voor de rest komen we wel goed in aanmerking voor het visum, die 120 punten halen we wel denk ik. Ik kom zelfs iets hoger uit  :)

Het liefst zouden we alles zelf doen, maar ik weet niet of dit verstandig is, dus vandaar ben ik benieuwd naar jullie ervaringen met zelf-doen!  :cool:

Bye!
Danielle
 
Hoi Danielle,

Wij doen alles zelf (ook Skilled Visa), ik zit ook in de ICT.  Je kunt heel veel informatie op dit forum vinden, dat spaart heel veel centen.

Het hangt natuurlijk af van je persoonlijke situatie, wat je maar kiest zal je toch veel zelf moeten doen. Inderdaad werkgeversverklaring is voor jullie lastig (je zult referenties van opdrachtgevers moeten hebben) maar er zijn vastwel andere ICTers op dit forum die hetzelfde gedaan hebben, die kunnen jullie beter helpen.

Op de ACS site:
http://www.acs.org.au/
Assessment for Migration, wordt beschreven "Current Guidelines" (downloaden) wat je moet doen. Zie antwoord bij "Frequently Asked Questions": 28. I am/was self employed. What can I do?

Succes verder,
Groetjes,
Susan
 
Ohhh maar ik search me de hele dag al suf met de searchknop  :wink:
(Het blijft een groot forum, en om de juiste info te vinden op bepaalde zoekcriteria is lastig).

Bedankt voor de tip, Susan! Hoe ver zijn jullie met de aanvraag, of zitten jullie inmiddels al (bijna) in Oz?

Bye!
 
Hoi Danielle,

Mijn skills assessment is in december goedgekeurd door ACS, ben nu druk bezig met de rest van de papierwinkel, hopelijk begin maart kunnen we alles opsturen naar DIMIA.  :)  Ik hoe onze status bij in mijn signature.

Ik heb je andere topic gelezen, zo te lezen zal het voor jullie meevallen omdat jullie alle twee HBO IT opleidingen hebben (klopt?), als ja dan heb je geen RPL (recognition prior learning) te doen, dus schilt veel werk, maar helaas nog veel werk omdat jullie eigen bedrijven hebben. 

Ik weet wat je bedoelt over de search knop, er is zoveel je wordt duizelig van!  :lol:

Het beste is om alle documenten (DIMIA/ACS) uit te printen, en rustig door te nemen.   

Groetjes,
Susan
 
Ik heb voor mijn ACS skills assessment (RPL) de hulp van George Lombard gebruikt, de rest heb ik zelf gedaan. In jullie situatie zou ik George ook inhuren omdat jullie verklaringen (van voormalige klanten en mogelijk ook concullega's) niet standaard zullen zijn kan hij vooraf controleren of de verklaringen voldoende zijn of dat er aanvullingen nodig zijn om het spul voor zowel de ACS als DIMIA aanvaardbaar te laten zijn. Je kunt hem vooraf vragen wat dat (ongeveer) zal gaan kosten.
 
Hallo danielle

Ik doe ook alles zelf ,
MAAR ik laat het tegen betaling kontroleren (90euro per uur) door iemand die er verstand van heeft :up:

Vond ik in mijn geval de beste optie, enne dat vind ik eigenlijk nog steeds zo.

Succes,
Groetjes Johan
 
Ook wij doen het zelf... Nou jaaa... Maluka doet het zelf en ik kijk mee ;) Ook hij zit in de ICT en het vergt wat uitzoekwerk, maar voor zover ik he begrepen heb lukt het prima zelf met wat hulp van dit forum.

Het fijne is ook volgens mij dat er hier aardig wat ICTers zijn. Je kunt ook elkaar om hulp vragen :)
 
Hoi,

Ik doe ook alles zelf (niet in IT, maar ga voor Accountant wat inhoudt dat ik er ook nog voor ben gaan studeren.....). Het belangrijkste is om structuur te houden en lang volhouden!!!
Zorg dat je alles 1 voor 1 afwerkt in de juiste volgorde en inderdaad......begin  met je skills assessment, want de rest gaat echt wel lukken. Als jullie inderdaad een IT formele opleiding hebben, dan moet het niet zo moeilijk zijn om je skills assessment te verkrijgen (itt goedkeuring dmv werkervaring).

Ik heb in dec 2004 mijn skills assessment aangevraagd. Hieruit kwam naar voren dat ik nog 3 vakken moest studeren aan aust uni om een okay te krijgen. Dat heb ik direct opgepakt vanaf februari 2005. Elk semester 1 vak gedaan (naast baan) en aanstaande donderdag heb ik het laatste tentamen. Dan dus de update van het skills assessment krijgen (twee weken). Ondertussen maakt ik mijn referenties in orde en half maart stuur ik dus mijn visum aanvraag op!!!! Er zit eindelijk schot in de zaak.
Heb nu uitgegeven:
350 dollar skills assessment
170 euro IELTS (reeds gedaan in januari)
paar kopieen etc
studiekosten (die jullie niet zullen hebben: 2500 euro)
Nog uit te geven:
visum aanvraag (ong. 2000 dollar)
nieuw paspoort aanvragen (40 euro)
VOG (30 euro)
medicals (200 euro???)
kopieen en portokosten etc.

Heb ook contact gehad met verschillende bureaus en heb niet kunnen ontdekken waarin zij de zaken beter zouden kunnen regelen dan ikzelf. En het kost een hoop geld. Volgens mij moet je nog steeds dezelfde stappen zelf doen.....

Desalniettemin kan ik me voorstellen dat het voor een aantal mensen wel heel fijn samenwerken is en dat ze een hoop stress kunnen weghalen.

Dit forum is ontzettend handig!

Vraag maar raak!

Henriette
 
Henriette, hoe heb je die drie vakken naast je baan aan een Aust Uni gedaan ? Op afstand vanuit hier in NL, of heb je drie semesters in Aus gewerkt en gestudeerd alleen om die vakken te doen ? En als je daar zat, kon je daar dan wel makkelijk een temp work visa krijgen ?

Gewoon benieuwd ... :)
 
Hoi,

Heb via afstandsonderwijs gestudeerd aan USQ, losse courses ingeschreven. Elk semester eentje naast mijn baan. Het viel absoluut niet mee en was vrij duur. Een andere mogelijkheid was achteraf via Open University (werkt hetzelfde, maar is goedkoper). Helaas heb ik vorige week mijn laatste examen volgens mij niet zo goed gemaakt. Ik zou heeeeeeeeeeeeel erg balen als dat zo is, want dat lopen alle plannen in de soep. Help!

Dit allemaal gedaan nav skills assessment waarbij ik pas het echte okay krijg als ik 3 kennisgebieden heb weggewerkt. En bij deze dus! (hopelijk)

Henriette
 
wij doen de aanvraag ook zelf, tot nu toe gaat dat prima.
Skills assessment gehaald (ANMC)
Visumaanvraag ligt nu in Adelaide. Voor zover ik weet ben ik niets vergeten, maar ja, dat hoor ik misschien nog wel
Groetjes Maike
 
Voor het eerst begint me de hele boel een beetje op te breken.....!
Ik zit nog steeds te wachten op de uitslag van mijn laatste examen om een positief skills assessment (accountant) te kunnen krijgen (via een re-assessment). Omdat ik niet weet of ik het wel gehaald heb zijn deze 2 weken tot nu toe de langste in het gehele proces!

Ik heb last van paniekaanvallen als ik eraan denk dat ik het niet heb gehaald! Wat dan?????????!!!! Dan loopt alles in de soep (althans zo voelt het). Dan moet ik weer veel geld betalen, 5 maanden later pas weer examen doen, misschien gaat accountant wel van de lijst, of wordt ik ondertussen al 35! Help....allemaal nare enge gedachten.

Ik weet, ik moet het van me af zetten, maar ik zit er helemaal vol mee. Ik zit eraan te denken om de hele boel uit handen te geven, maar..........volgens mij blijft het er toch op aankomen dat ik uiteindelijk de juiste dingen toch zelf aan moet leveren! En examen halen doen ze ook niet voor me!

Nog effe doorbijten. Vrijdag weet ik meer. Als ik het gehaald heb blijven er eindelijk alleen nog administratieve stappen over (VOG, visum aanvraag, referenties definitief krijgen, update van skills assesment, etc.)

Henriette
 
Back
Top