Aanvragen

Ivette

New Member
Hallo,

Nog even een vraagje van mij. Ik wil volgend jaar november/december vertrekken naar Oz. Wat moet ik doen om met het proces te beginnen. Gewoon een belletje naar Berlijn doen of moet ik eerst iets aanvragen (formulier ofzo) en dan bellen...
En hoever van te voren moet ik dat doen?

Alvast bedankt,
Liefs Ivet

Hi Yvette,

Om te beginnen kun je hier eens kijken:

http://www.immi.gov.au/

Hier kun je vinden op wat voor soort visum je naar Australie wilt (en kunt) gaan.

Succes!

Groetjes,
Lela

Oh duh... zie net dat je in het andere draadje al allemaal antwoorden hebt gekregen... :eek:ops!:

Dus vergeet mijn vorige post maar!

Groetjes,
Lela

Hey Ivette, Ik wil graag rond februari 2006 naar mijn vriend emigreren. Ik heb nog gaan contact opgenomen met Berlijn.

* Ik ben begonnen met een copie van mijn geboorteacte op te halen bij het gemeente huis en
* heb direct een aanvraag voor het VOG gedaan (police check NL),
* Alle forms gedownload (40SP/ 47SP/ 886) en ingevuld en de gene voor mijn vriend heb ik naar hem op gestuurd,
* Form 888 (3x) heb ik naar vrienden van ons gestuurd in Australie, 1 setje laat ik invullen door vrienden van ons in NL,
* Weer naar het gemeentehuis dit keer heb ik copietjes van mijn paspoort laten maken en 2 van mijn rijbewijs (in geval ik die ok nog ergens voor nodig zou hebben) met een stempel erop van echtheid,
* Daarna heb ik een aanvraag voor de Australische police check (form 1101) op de post gedaan.
* Als ik weet wanneer ik alle formieren bijna binnen heb ga ik een medische check doen in Amsterdam,
Daarna bel ik naar Berlijn om een afspraak te maken voor een interview (ik neem alles zelf mee).

Ivette er is onwijs veel van dit forum af te halen en bepaalde links van de immigration site geven onwijs veel info. Vooral die ze de "Schnelle procedure voor Spouse"noemen (ik weet het linkstaatje niet meer, misschien weet iemand adners dat nog wel?). Maar omdat jij pas volgens jaar wil emigreren moet je er wel opletten dat bepaalde formulieren (VOG/ medische) maar 1 jaar geldig zijn en handtekeningen op bepaalde formulieren maar 3 maanden oud mogen zijn.

Ivette, succes ermee en veel lees plezier!
Cheers Mel

Hey Mel,

Hartstikke bedankt voor je informatie.  Hoef inderdaad nog niet alles te regelen. Als mijn vriend eris gaan we alles invullen en volgend jaar ga ik pas ergens beginnen met de checks etc. Ik vind het alleen lekker om te weten hoe en wat... haha kan ik alvast lekker dromen.
Is een police check trouwens hetzelfde als een bewijs van goed gedrag?

Liefs ivet

Yeb, Police check kan je zien als een bewijs van goed gedrag. Je hebt dus nog ff de tijd met downloaden van forms etc. Maar ik zou wel direct beginnen met van alles te bewaren als bewijs over jullie relatie.

Enjoy the time together and good luck!
Cheers Mel

Hier nog de link waar ik het eerder over had (hele duidelijke site ook weer).

http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309_schnell.html

Iedereen weer bedankt  :up: Toppie!!

Nog een vraagje....  :oops: t houd ook niet op he... haha

Als hij in nederland is (dec/jan) hoe kan ik hem inschrijven bij het bevolkingsregister want zoiets hoor ik. Ik wist niet dat ik hem gewoon kon inschrijven :-o? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe het moet/of het kan?

Heel veel Liefs Ivette

[quote author=Ivette link=topic=2888.msg32535#msg32535 date=1129905337]
Iedereen weer bedankt  :up: Toppie!!

Nog een vraagje....  :oops: t houd ook niet op he... haha

Als hij in nederland is (dec/jan) hoe kan ik hem inschrijven bij het bevolkingsregister want zoiets hoor ik. Ik wist niet dat ik hem gewoon kon inschrijven :-o? Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe het moet/of het kan?

Heel veel Liefs Ivette
[/quote]

Wij Ton en Ineke hebben ervaring met in schrijven van een aussie (me)
Een paar dagen na ik aan kwam zijn we naar de bevolkingsreg gegaan
en heb me in laten schrijven, was geen probleem,het is een bewijs
van samen wonen voor Berlijn.
Toen ben ik naar de vreemdelinge politie geweest en alle papieren en paspoort me genomen,
afspraak gemaakt, toen een gesprek gehad, moest 6 maanden wachten
voor een verblijfs vergunning, zonder de verblijf vergunning kan je niet werken,
ook voor je rijbewijs heb je het nodig, want je kan maar 6 maanden op je Aussie
rijbewijs rijden in NL.
Veel succes met je plannen.

Gr Ineke

Back