academic or general training

haift

New Member
hello!

ik ben bezig met het invullen van m'n IELTS test formulieren,
ze vragen of ik academic of general wil doen of moet doen!?
waar kan ik dat terug vinden? of mag je dat zelf bepalen?
Ik ben kapster van beroep.

greetzzz Chantal. :up:
 
Voor emigratie is op zich general voldoende, academic moet/hoef je alleen te doen als daar vanwege je skill assessment om wordt gevraagd.
In jou geval kapster, volgens mij is hier general voldoende(maar check even voor de zekerheid bij je skill assessment authoriteit!!)
 
Hoi

Ik dacht dat als je op een skilled independent visum gaat dat je dan altijd een academic moest doen. Ik moet als verpleegkundige in ieder geval wel een academic ietls afleggen.

Groetjes Mariette
 
[quote author=marjet link=topic=7956.msg103553#msg103553 date=1196173712]
Hoi

Ik dacht dat als je op een skilled independent visum gaat dat je dan altijd een academic moest doen. Ik moet als verpleegkundige in ieder geval wel een academic ietls afleggen.

Groetjes Mariette
[/quote]

Nee hoor, zeker niet. Wij gaan op een SI, maar mijn man doet de general (en ik ook, maar ik lift mee).
 
hai sylvia,

bedankt voor je info!
zit jij/jullie al in Aussie? waar?
zoja, ben erg benieuwd naar je verhalen hoe je het daar hebt als kapster!
ook zelfstandig?

greetzzz chantal.
 
Volgens mij moet je als kapster wel een 9 voor het spreek gedeelte hebben.
Die staan tenslotte de hele dag te kwekken :grin:

Bart
 
hoi chantal.

wij zijn nog in voorbereiding.
we hebben ons visum al en gaan in januari weg.
op naar sydney.

voor tips kun je ook een pm sturen!

greetzz

sylvia :up:
 
[quote author=Tekkel link=topic=7956.msg103575#msg103575 date=1196187358]
Volgens mij moet je als kapster wel een 9 voor het spreek gedeelte hebben.
Die staan tenslotte de hele dag te kwekken :grin:

Bart
[/quote]

HAHAHAHAHA  :grin:
 
[quote author=Dijnnas link=topic=7956.msg103581#msg103581 date=1196188534]
[quote author=Tekkel link=topic=7956.msg103575#msg103575 date=1196187358]
Volgens mij moet je als kapster wel een 9 voor het spreek gedeelte hebben.
Die staan tenslotte de hele dag te kwekken :grin:

Bart
[/quote]

HAHAHAHAHA  :grin:
[/quote]

:grin: :grin: moet om je lachen!!
gr chantal.
 
[quote author=pieter en sylvia link=topic=7956.msg103577#msg103577 date=1196187723]
hoi chantal.

wij zijn nog in voorbereiding.
we hebben ons visum al en gaan in januari weg.
op naar sydney.

voor tips kun je ook een pm sturen!

greetzz

sylvia :up:
[/quote]

je visum heb je al, dan ben je verder als ik/wij.
welk cijfer moet je halen op je general IELTS test?

groetjes Chantal.
 
Hoi Chantal,

Gemiddeld een 7 en per onderdeel niet lager dan een 6.0 halen.

Groetjes Jacqueline
 
Gemiddeld een 7? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord... Is dat iets nieuws soms? Ik ben nog uit de tijd dat je minimaal een 5 moest scoren op alle 4 de vlakken voor 15 punten en een 6 voor 20 punten. Wist wel dat daar iet saan zou veranderen, maar dat is dus gemiddeld een 7 en een 6 voor alle vlakken?
 
Gemiddeld een 7 ken ik ook niet! Wat ik wel ken is op alle onderdelen een 7 of hoger en dan 25 punten krijgen voor je engels.

Kijk nog eens op de volgende site http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/885/eligibility-english.htm want volgens mij gaat er ergens iets mis.

Groetjes Chantal
 
ik word nou wel heel nieuwschierig! :?
ik ben al druk bezig met engelse boeken aan het lezen,
heb al wat oefen IELTS gedaan. :lol:
ik ga eens ff kijken of ik het ergens terug kan vinden wat je nou precies moet halen voor de general test.

ps
annemiek uit welke tijd stam jij dan af toen je de IELTS deed?

bye, greetzzz Chantal.
 
hai meiden!

ik heb hier het blad 'Ajuus' voor me liggen van juli/augustus 2007 en hun vermelden dat:
per 1 sept. 2007 voert Australie een aantal wijzigingen in de punten test voor het Skilled workers visa door.
de basis eis voor je kennis v/d Engelse taal wordt verhoogd van een 5 op ieder onderdeel v/d IELTS test naar een 6.

dus ik ga er maar vanuit dat ik overal een 6 voor moet scoren!

groetjes, Chantal.
 
Zoals in die link staat die ik eerder heb gepost,is een 6 voldoende voor een general! Echter een 7 op alle onderdelen levert extra punten op, welke wellicht handig zijn om en totaal aantal punten van 120 of meer te claimen (120 is het minimum voor een skilled).

Groetjes Chantal
 
oke ik begrijp je!
ik zit precies op 120 punten, als ik een 7 zou halen zit ik boven de 120 punten.

groet Chantal.  :smile:
 
weten jullie ook of het klopt wat ik gehoord heb;
dat je als trade person ( bouwvakker, zoals mijn vriend is ) maar een 5 gemiddeld hoeft te halen?
En hoe moeilijk is de test eigenlijk, als je dus een 5 moet halen en maar op general niveau hoeft?
Ik heb de verwijzingen naar de test sites wel gelezen maar ik zie niet echt de daadwerkelijke test voor general..... of heb ik niet goed gezocht  :computer:
 
Back
Top