ACS changes?

AJ

XPdite Sponsor
Voor de mensen die nog met ACS aan de slag moeten, is dit wellicht interessant om in de gaten te houden:

http://britishexpats.com/forum/showthread.php?t=379683

Het kan natuurlijk ook positief uitpakken.

:up:
 
Laten we inderdaad hopen dat het er voor ons ACS-ers in spe makkelijker/beter op wordt....

Maar waarom zegt mijn gevoel precies het tegenovergestelde  :|
 
Interessant inderdaad...1 Julli gaan de veranderingen in?
 
Hmmmm... ik sta op het punt om eind deze week / begin volgende week mijn RPL naar ze toe te sturen :S Ik hoop dat ze even geen gekke dingen uit gaan halen?
 
Het lijkt allemaal mee te vallen:

http://www.acs.org.au/index.cfm?action=show&conID=skillguidelines

:)
 
Inderdaad...ik heb nog geen spannende wijzigingen gezien. Ik blijf nog steeds in groep B en moet nog steeds 6 jaar werkervaring aantonen (die ik per 1 september heb)  :lol: :lol: :lol:

Poehee...dat lucht wel even op....
 
6 jaar werkervaring op mijn verjaardag,

Good for you, proficiat....
Zal wel een heel goed gevoel geven dat je die eindelijk hebt.
Is wel een whhooohhooo ....waard :-D

Jack :evil:
 
Dat geeft zeker een goed gevoel....

Maar ik ben er nog lang niet...moet nog eerst contractverlenging krijgen en dan mijn baas het ook nog mededelen...

Ga zo maar weer eens op zoek naar het topic waar anderen ook "smoesjes" hebben bedacht om de reference letter van hun baas te ontvangen, zonder direct mee te delen dat ze gaan emigreren
 
En anders vraag je mij het maar ( via een pm'tje), heb helaas dit ook mee moeten maken,
Er is ook een wettelijke manier wat ook geaccepteerd word door de DIMA zonder dat je werkgever het hoeft te weten.

succes,

jack :evil:

Ps ; nu ga ik gras maaien want Italie - kroatie hoef ik niet te zien,
 
Ik heb dus, na een aantal PM'tjes over en weer met Jack (dank hiervoor) ook nog even contact gehad met de ACS. Het ging nl. om het feit dat ik "bang" was dat ik ontslagen zou worden als ik mijn baas op de hoogte zou stellen dat ik naar Oz. wil emigreren. De DIMA schijnt een referentiebrief te accepteren dat je aan de notaris hebt laten zien, samen met je identiteitsbewijs, contract, salarisstrook etc. De notaris maakt vervolgens een "statutory declaration".

Echter, ik heb deze vraag ook aan de ACS gesteld en zij kwamen met het volgende antwoord:
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
In this case you should provide a Statutory Declaration claiming the reasons why you cannot provide a reference and explaining in complete detail what you did in this position.

This must be supported by HR Style references, recommendations from colleagues (with business cards attached), job contracts, pay slips and other relevant information that demonstrates employment.

Please note the assessor is under no obligation to accept this and you submit this at your own risk. Please note there are heavy consequences for those who submit a fraudulent statutory declaration.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Uit dit verhaal blijkt dat ik ook een "recommendation" van een collega nodig heb. Ik werk bij een dermate klein bedrijf dat als ik het een collega vertel, mijn baas ook direct op de hoogte is. Dit gaat dus niet werken....waarom zou het ook allemaal in een keer soepel gaan....

En dan nog de tijden die de DIMA er over gaat doen (12 maanden als je je buiten Oz. bevindt)...dat wordt wel 2008 of later :S :S
 
Don´t dispair Maluka.

Ik werk ook bij een klein bedrijf en heb toch 1 iemand in vertrouwen genomen. Er moet toch IEMAND zijn, aan wie je kunt vertellen dat je je "eens aan het oriënteren bent of je werkervaring in het buitenland interessant is". Je hoeft het land niet te vertellen, je hoeft niets te zeggen over emigreren, maar gewoon ORIENTATIE gebruiken en dat zo´n verklaring van het hebben van een huidige baan nu eenmaal daarvoor nodig is. Die persoon begrijpt heus wel dat het allemaal nog niet in kannen en kruiken is en voelt vast wel aan dat je echt niet zomaar weg bent. Wat zou hij in dit geval aan de grote klok moeten hangen dan? Dat Maluka gaat emigreren? Dat is dan toch nergens op gebaseerd? Daarnaast vraag je het hem netjes om er discreet mee om te gaan gezien precies bovenstaande: dat je niet wilt dat mensen gaan denken dat je weg zou gaan!

Gaat vast lukken. Ik heb overigens niet eens via statutory declaration gedaan, maar op officieel papier van bedrijf mijn werkzaamheden omschreven (en per wanneer, salaris, etc.) en laten ondertekenen door die in vertrouwen genomen persoon (welke dus ook een collega mag zijn).

Nou succes ermee. Gaat vast lukken!

Henriette
 
Dank Henriette,

Maar toch wordt het gevoel er niet beter op. Ik moet nog minimaal tot september wachten voordat ik het ook maar uberhaupt bij mij op het werk over kan hebben, dus ik heb nu nog wel even speling. En mocht ik dan echt er uit gestuurd worden, dan kan ik wellicht nog een jaartje als Freelancer aan de slag.. (Heb ook al contact gehad met een oud-collega die wellicht nog wat op tijdelijke basis wat voor mij zou kunnen regelen. Misschien maak ik me wel te druk, maar een bepaalde mate van zekerheid is ook wel lekker....
 
Hmm...

Nogmaals dus maar een mailtje gestuurd naar de ACS met het feit dat ik, omdat ik voor een klein bedrijf werk, de kans groot is dat wanneer ik het aan een van mijn collega's vertel (en die dus in vertrouwen neem) de kans zeer groot is dat mijn baas het ook op korte termijn te weten komt. Krijg ik het volgende als antwoord:

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
In this case just send a statutory declaration with other evidence listed in the previous e-mail without sending references from colleagues.

Regards,
Skills Assessment Support Officer
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Alleen was me al eerder verteld dat de Skills Assement Officer absoluut niet hoeft te accepteren. Moet dus maar even kijken of ik genoeg bewijs kan vinden zodat ze alsnog kunnen zien dat ik daar gewerkt heb.....en de werkzaamheden heb uitgevoerd....
 
Gaat vast goed met je meest recente salarisstrookje en alles erbij. Denk ook aan je (vertaalde) contract en misschien print outs van website van bedrijf etc.?

No worries.

Henriette
 
Back
Top