Ik heb dus, na een aantal PM'tjes over en weer met Jack (dank hiervoor) ook nog even contact gehad met de ACS. Het ging nl. om het feit dat ik "bang" was dat ik ontslagen zou worden als ik mijn baas op de hoogte zou stellen dat ik naar Oz. wil emigreren. De DIMA schijnt een referentiebrief te accepteren dat je aan de notaris hebt laten zien, samen met je identiteitsbewijs, contract, salarisstrook etc. De notaris maakt vervolgens een "statutory declaration".
Echter, ik heb deze vraag ook aan de ACS gesteld en zij kwamen met het volgende antwoord:
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
In this case you should provide a Statutory Declaration claiming the reasons why you cannot provide a reference and explaining in complete detail what you did in this position.
This must be supported by HR Style references, recommendations from colleagues (with business cards attached), job contracts, pay slips and other relevant information that demonstrates employment.
Please note the assessor is under no obligation to accept this and you submit this at your own risk. Please note there are heavy consequences for those who submit a fraudulent statutory declaration.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*
Uit dit verhaal blijkt dat ik ook een "recommendation" van een collega nodig heb. Ik werk bij een dermate klein bedrijf dat als ik het een collega vertel, mijn baas ook direct op de hoogte is. Dit gaat dus niet werken....waarom zou het ook allemaal in een keer soepel gaan....
En dan nog de tijden die de DIMA er over gaat doen (12 maanden als je je buiten Oz. bevindt)...dat wordt wel 2008 of later :S :S