ACS - Skill assesment - employment

Boland

New Member
Wij willen graag emigreren naar Australie. Ik ben nu werkzaam in de ICT, mijn baan staat ook op de skills list, ik zou dus een skilled visa moeten kunnen krijgen.
Daarvoor moet ik een skills assessment laten doen bij ACS. In de guidelines (hoofdstuk 4, pagina 5) staat het volgende:
Only employment completed after the date you have met the ACS requirements will be counted as
skilled employment. Please see the Summary of Criteria for additional information.
In de Summary of Criteria staat dat ik minimaal 2 jaar werkervaring moet hebben (regel 2 is van mij op toepassing).

Ik ben begonnen met werken in september 2006. In juli 2007 ben ik veranderd van werkgever, bij die werkgever werk ik nu nog steeds. De vraag is nu: moet ik van werkgever 1 (september 2006 - juli 2007) ook een employment reference toevoegen? Op dat moment had ik nog geen 2 jaar ervaring, maar op die manier kan ik wel al mijn ervaring bewijzen.

Als ik het letterlijk lees, zou ik pas mijn ervaring vanaf september 2008 op moeten geven. Dit lijkt me echter wel gek.
Kan iemand me hierin assisteren?
 
Ik heb werkervaring van de afgelopen drie werkgevers opgegeven, omdat ik bij alle drie de werkgevers iets deed dat paste binnen de criteria van de nominated skill. Van alle werkgevers heb ik een referentie gekregen. Vakantiewerk, niet-relevante cursussen etc heb ik niet opgegeven, omdat die niet pasten bij die criteria.
Helpt dit?
 
Wat Lamarck hierboven ook al zegt, ik heb ook voor mijn ACS assessment alle werkgevers meegenomen in de referenties e.d. Het enige wat niet telt is werkervaring tijdens je studie.
 
Back
Top