ACS vs DIAC

codename OZ

New Member
Hoi Australie gangers,

Zouden jullie mij kunnen helpen met de volgende vragen?
Ik heb nu zo ongeveer alle documenten bij elkaar gezocht voor de ACS test inclusief gewaarmerkte kopieen van diplomas, werkgevers referenties, vertalingen daarvan en een statutory declaration welke ik bij de notaris heb laten opmaken.
Dit alles heeft behoorlijk veel moeite gekost, maar dat maakt niet uit.

Maar weet iemand of je deze stukken ook weer terug krijgt van de ACS?
Ik lees namelijk dat ik voor de uiteindelijke aanvraag bij DIAC ook werkgevers referenties etc. nodig heb. Moet ik dan straks weer opnieuw deze documenten gaan opvragen, vertalingen laten maken etc?

Verder heb ik dus een statutory declaration laten opmaken omdat ik een tijdje een eigen bedrijf heb gehad. Daar staat nu de stempel van het notaris kantoor op. Bij het notaris kantoor zeiden ze dat ik wellicht ook nog bij de rechtbank een formulier moest halen welke de echtheid van deze stempel aantoont. Weet iemand of dat echt nodig is?

Heel erg bedank voor de antwoorden.

groetjes, Ozzie
 
Hoi,
Je krijgt van ACS in ieder geval geen documenten terug.

Ik heb alle verklaringen etc destijds 2x laten waarmerken.  Ik meen (maar dat zou ik even moeten nakijken) dat je niet _alles_ wat ACS wil hebben ook naar DIAC hoeft te sturen. De werkgeversrefrenties wel, die had ik bijvoorbaat al in 3voud gevraagd.

een goedkope tip voor het waarmerken van kopieen is bij de Centrale Studentenadministratie van een willekeurige universiteit. Als je zelf de kopieen meeneemt dan rekenen ze (bij mij tot nu toe) geen kosten. Ik heb dat zowel bij de universiteit waar ik zelf gestudeerd heb, als bij die hier om de hoek gedaan.
 
He Hansie,

Bedankt voor je antwoord.
Ik had al zo'n vermoeden.
Ik kan natuurlijk ook gewaarmerkte kopieen van mijn referenties laten maken. Dat is zo gebeurt en goedkoop. Denk je dat dat ook voldoende is?
 
Ha welkom mede IT-er!

De stempel van de notaris weer laten certificeren op echtheid hebben wij niet gedaan en is achteraf ook niet nodig gebleken. Onze notaris had het er ook over.

Verder tip voor de volgende keer: laat je (oud)werkgevers referenties in drievoud afleveren. Voor hun een kleine moeite en voor jezelf een boel gemak verder op in het traject.

Groet en succes.

Kathleen
 
Als je je referenties nog niet weggestuurd hebt, dan lijkt me dat je daar uitstekend gewaarmerkte kopieen van kan opsturen naar een van de 2 instanties.
 
Kathleen, Hansie,

Bedankt voor jullie antwoorden.
Dan maak ik gewaarmerkte kopieen van mijn referenties. Dat is nu even het snelste en ik wil a.s.a.p. de documenten de deur uit.

groetjes
 
voor de toekomst, scheelt gewoon ping ping, that's all. Vergeet geen kopie te maken van het totaal, voor het geval de 'post' het kwijt raakt en vergeet niet te tekenen (waren wij vergeten in het hele boekwerk... :roll:)

Good luck, nu effe geduld hebben  :wink:
 
Back
Top