Ad in Sydney

Hoe ben je eigenlijk ooit in Australië terecht gekomen als ik vragen mag?

Ons hele verhaal is te lezen in lastavaza nogmaals even voorstellen. Wel leuk een beetje geschiedenis erachter.

Hoe ben je eigenlijk ooit in Australië terecht gekomen als ik vragen mag?

Ons hele verhaal is te lezen in lastavaza nogmaals even voorstellen. Wel leuk een beetje geschiedenis erachter.

Ik ben hier op een skilled visa en had destijds alles uitbesteed aan een agency. Ik wist niet eens dat dit forum bestond haha.

Het is nergens perfect natuurlijk, maar Australie is een uitstekend land om te wonen, en hoewel ik mezelf nog weleens zie verhuizen binnen of buiten Australie, prijs ik me nog steeds elke dag gelukkig dat ik in Sydney mag wonen.

Ik ben hier op een skilled visa en had destijds alles uitbesteed aan een agency. Ik wist niet eens dat dit forum bestond haha.

Het is nergens perfect natuurlijk, maar Australie is een uitstekend land om te wonen, en hoewel ik mezelf nog weleens zie verhuizen binnen of buiten Australie, prijs ik me nog steeds elke dag gelukkig dat ik in Sydney mag wonen.
Woon jaartje of 18 in Australia. Brisbane/Sydney. Wij zijn van plan om ook toch wel (weer) eens buiten AU te wonen. Sydney is geweldig, maar na een 6 weekse trip terug in Europa, realiseerde me ik dat het toch wel erg mooi is.

Plan is om voor jaar of 2 ofzo weer eens in NL te wonen..

Woon jaartje of 18 in Australia. Brisbane/Sydney. Wij zijn van plan om ook toch wel (weer) eens buiten AU te wonen. Sydney is geweldig, maar na een 6 weekse trip terug in Europa, realiseerde me ik dat het toch wel erg mooi is.

Plan is om voor jaar of 2 ofzo weer eens in NL te wonen..

Als ik ooit nog een keer groots verhuis, dan waarschijnlijk Europa. Spanje, Italie misschien, Nederland iets minder.

Maar weet je, ik heb Sydney enorm zien veranderen de laatste 12 jaar, en dan ben ik toch altijd weer blij hier te mogen zijn. Sydney is in veel opzichten een beetje Europees, en dat vind ik geweldig:

- Public transport:
Sydney heeft de laatste 10-15 jaar enorm geinvesteerd in public transport. Een nieuwe metro (with more lines to come), een nieuw light rail network, een compleet vernieuwd Central Station (je kijkt echt je ogen uit, zo mooi is het). Ik kan als public transport fanaticus overal naartoe in Sydney met de trein, metro, light rail, ferry, en dat maakt het leven hier een stuk makkelijker en aangenamer.

- Walkability:
Sydney heeft veel nieuwe pedestrian-friendly areas in the stad aangemaakt en dat maakt de stad als geheel een flink stuk gezelliger, overdag en in de avond. George Street is nu car-free, en het nieuwe Darling Square en Barangaroo zijn ook hartstikke leuk. The Rocks and Circular Quay ook erg pedestrian-friendly, Chinatown, Martin Place, Botanic Garden, noem maar op. Je kunt in de stad nu heerlijk wandelen, een kopje koffie drinken, een hapje eten, en een lekker glas wijn.

- Historie:
Natuurlijk heeft Australie de historie niet die Europa wel heeft, maar als je in Sydney door Martin Place, Phillip St, Macquarie St, Bridge St, York St, Carrington St, The Rocks, Circular Quay, etc. loopt, dan zie je overal prachtige 19e- en begin 20e-eeuwse architectuur. De mix van oude en nieuwe architectuur in Sydney vind ik geweldig en voelt some erg Europees aan.

Last edited:
Europa is heel erg mooi op een heel andere manier dan Australie. Wat we hier hebben is in NL onbereikbaar, en in het meeste van Europa denk ik zo. We hebben hier 5 hectare sub tropisch bushland, een huis en een paar grote schuren, en dat alles (indertijd) voor minder dan rijtjeshuis in NL.

Het NL weer zou me toch wel depressief maken, Italie voelt voor mij dan nog het beste. Al trekken landen zoals Noorwegen erg vanwege de natuur en de sociale maatschappij. Maar het klimaat en de superdonkere lange winternachten zouden me denk ik de das omdoen. (ben in zomer en winter in Zweden geweest en de zomer is OK minus de muggen, maar de winter is wel..... donker)

Keep us posted @MichielpkSyd Lijkt me leuk om te horen hoe NL bevalt tzt. Wat je opvalt enz.

Ik ben dual Australian-Dutch citizen en ik ben een dikke vette Sydney-hater, Melbourne-fan, da's nou krek Europa minus de monumenten en de historie en the ffing temperature maar maxus het eten en de koffie van 24 continenten. Wil nergens anders zijn in Oz, alleen we wonen nu een beetje verderop in the country. Pros and cons. Betaalbare huizen en megaveel ruimte, maar er gebeurt hier dagelijks nou helemaal geen f*ck.

Toekomstplan: skip Nederland, daar is het een neutronenbom. Een 1-kamerwoninkje in Antequera, Spanje, op de kop van Andalucia en buiten de toeristenzone, lijkt mij wel lekker om oud en infirm te worden.

Toekomstplan: skip Nederland, daar is het een neutronenbom. Een 1-kamerwoninkje in Antequera, Spanje, op de kop van Andalucia en buiten de toeristenzone, lijkt mij wel lekker om oud en infirm te worden.
Spanje is volgens mij ook wel tof, en de taal is de mooist klinkende taal in mijn ogen. Mijn stint werken voor Santander (de bank) heeft me anti-Spanje qua werk gemaakt. Maar pensioneren, dat zou wel lukken denk.... Zonder EU paspoort in mijn geval wordt het dan toch QLD denk ik. We zitten al in Retirement country hier ;)

Back