Adelaide

Rob Breumelhof

Active Member
Hoi allemaal,

Wij wonen nu ruim drie jaar in Adelaide en hebben het hier uitstekend naar ons zin. Als je iets meer over Adelaide wilt weten, dan moet je mij maar even mailen. Je kunt ook op onze website zien hoe het eerste halfjaar ons hier vergaan is.
 
dat is ook leuk, dat we elkaar hier weer treffen!
Ik las net van deze site op emigratie-forum. Hoe is het met jullie?
Hier is alles oké, wachten nog geduldig (NOT!!!) op bericht vanuit OZ.
Groetjes uit Eindhoven van Anouk en Ben
 
Nog 25 dagen, dan verwachten we zeker een bericht uit OZ te ontvangen.... duurt f***ing lang!!!
 
Hoi Rob,
Mijn man en ik hebben elkaar ontmoet in Adelaide!
(1996 The Cannon Street hostel! The cheapest hostel in Australia at 8 $).
We zijn daarna nog een keertje terug geweest, Adelaide is gewoon een leuke stad en alles is inderdaad een stuk goedkoper. Lekker eten in Chinatown en een geweldige markt.
Aangezien we de 120 punten voor een Skilled Visa niet halen (115) zitten we serieus te denken aan Adelaide met een SIR visa bijvoorbeeld. Er zijn vast andere opties die we kunnen onderzoeken, in Adelaide hebben ze best behoefte aan nieuwe migranten toch!
Wij zijn in het tussenseizoen geweest. Hoe ervaar jij het weer in de winter? Wat is de laagste temperatuur? Heb je een winterjas? Regent het veel in bepaalde maanden? Kun je het gehele jaar door groente/fruit in de tuin verbouwen? We willen graag weg van het Hollandse klimaat... Is de zee 's zomers warm om in te zwemmen? Nou, je hoort het al, ik heb een hoop te vragen...
Groetjes van Marleintje
 
Rob Breumelhof said:
Hoi allemaal,

Wij wonen nu ruim drie jaar in Adelaide en hebben het hier uitstekend naar ons zin. Als je iets meer over Adelaide wilt weten, dan moet je mij maar even mailen. Je kunt ook op onze website zien hoe het eerste halfjaar ons hier vergaan is.

Hoi Rob,

Kun je mij een tip geven over hoe ik het snelst en op een simpele manier een eigen website in elkaar kan zetten?
Ik wil voor de familie in Nederland er ook een maken.

Groetjes,
 
Ik heb ondertussen een paar mailtjes van Rob ontvangen met veel leuke info over Adelaide.
Jammer dat Adelaide zo ver van alles weg is, onze vrienden en familie zitten aan de Eastcoast.
Als we voor een SIR visa zouden gaan wordt het absoluut een paar jaar Adelaide denk ik. Maar als sponsorship lukt gaan we het waarschijnlijk aan de Eastcoast proberen... Nog effe spannend dus. Rob, bedankt!
 
Hallo Rob,


Ik zou heel graag wat meer info ontvangen over Adelaide. Ben over de drempel dat we willen emigreren naar Oz en heb op gevoel Adelaide gekozen ondanks dat onze vrienden in Melbourne wonen. Trekt me niet zo, veel te druk en veel te veel stad.


gr Jolanda
 
Hoi Jolanda,

Laat maar horen wat je precies wilt weten, dan geef ik het wel aan je door. Er is zoveel te vertellen, dat ik niet weet waar ik moet beginnen.

GRob
 
Hoi Rob,

Wij hebben laatst een info-pakket over SA ontvangen en aangezien er een kans inzit dat wij het permanente visum er niet doorkrijgen zijn wij dan eventueel genoodzaakt over te stappen op een SIR-visa.
Mijn vraag is nu weet jij hoe de arbeidsmogelijkheden zijn in SA, daarmee bedoel ik dus niet in Adelaide zelf(daar weten we in middels behoorlijk wat vanaf) maar juist wat verder van de stad vandaan, bv richting Barossa-valley of kust buiten Adelaide?

Gr Wilbert
 
Hoi Wilbert,

Naar wat voor soort werk ben je op zoek?
Op welk onderdeel komen jullie punten tekort voor een permanent visum?
Wat is jouw genomineerde beroep?

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Mijn genomineerde beroep zou fysiotherapeut zijn als ik daarvoor niet opnieuw examen moest doen. Dus zijn we afhankelijk van mijn vrouw die controller is, maar we proberen om de assessment als accountant er door te krijgen, die staat op de MODL. Lukt dat niet dan komen we nooit aan de 120 pnt, omdat we beide al 35+ zijn.
Uiteindelijk is het niet eens onze bedoeling om perse in die beroepen daar te gaan werken, we zijn zeker in het begin niet kieskeurig.
 
Hoi Wilbert,

Waar zou je dan examen als fysiotherapeut moeten doen?
Het zou je toch de beste kansen geven.
Welk soort werk willen jullie gaan doen?

De kust buiten Adelaide zou dan ten zuiden van Adelaide zijn, want ten noorden is er niet zoveel.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Het theoretisch gedeelte zou ik thuis kunnen voorbereiden en dan in Brussel examen doen, (ongeveer enkele maanden voorbereidingstijd).
Praktijkgedeelte MOET in Australie waarbij er dan ook nog een stage van minimaal 6 weken vereist is. Dit wordt allemaal een beetje lastig dus om van hieruit te doen( we hebben twee kinderen en kunnen niet even 2/3 maanden naar Oz met het risico dat het niet lukt!).
Dus wilden wij het andersom doe, eerst visum op naam van mijn vrouw en dan werken in Oz en proberen daar mijn erkenning als fysiotherapeut te halen.
Mijn vrouw wil wel werken in de financiele branche, in de ruimste zin van het woord! Ikzelf ben niet kieskeurig en pak alles aan. Ik kom uit een agrarische familie en ben hard werken wel gewend! Alles in land en tuinbouw zou ik zondermeer aangrijpen.
Onze droom is eigenlijk om in de wijnsector te werken, helaas hebben wij daar verder weinig ervaring, maar zijn ook daar bereid alles aan te pakken, zelfs druivenplukken als het moet.
 
Hoi Rob,
Ik vraag me al een tijdje af, heeft Adelaide nou ook een circuit. Je weet wel zo'n circuit waar motor of auto races worden gehouden. Er staat mij iets bij dat die er is. Maar na wat zoeken heb ik nog geen bewijs kunnen vinden. Zou erg jammer zijn als het niet zo is. Dan zou ik een van mijn grotste hobby's/ passies moeten opgeven :cry:
tnx mate
groeten Barry
 
Adelaide had vroeger toch een stratencircuit?
Net zoals een deel van Albert Park in Melbourne een stratencircuit is...

Ik neem niet aan dat ze zomaar ff de straten afsluiten om weer een race te kunnen organiseren....
 
[quote author=Maluka link=topic=135.msg17019#msg17019 date=1117656088]
Adelaide had vroeger toch een stratencircuit?
Net zoals een deel van Albert Park in Melbourne een stratencircuit is...

Ik neem niet aan dat ze zomaar ff de straten afsluiten om weer een race te kunnen organiseren....
[/quote]

Dat zou erg jammer zijn want dat is idd wat anders. Op een echt circuit net als assen of zolder wort er regelmatig circuit dagen gehouden voor amateurs heel erg leuk en een adreline kick die je krijgt heeeeeerlijk :-D
 
Adelaide heeft geen apart circuit, maar eens per jaar worden inderdaad een aantal straten net ten oosten van het centrum in de parklands afgesloten voor de Clipsal 500 (V8 supercars). Tot een paar jaar geleden werd op dit circuit de GP van Australia gehouden, maar die is naar Melbourne gegaan. Er is trouwens sprake van dat deze in 2008 weer terug zou kunnen komen.

Het is een groots gebeuren met tienduizenden toeschouwers. De straten zijn een paar dagen dicht, tijdelijke tribunes worden opgezet .............. fantastisch.

Kom maar eens kijken !


Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
V8 supercars gaaf dat zal wel een gebrul en geweld zijn. Erg jammer maar toch ook wel een klein licht puntje. Dan moet ik toch maar een anderen hobby gaan zoeken vissen ofzo :cry:
tnx rob ik hoop er volgen jaar bij te zijn :wink:
 
Back
Top