Adelaide

Ronald gem

New Member
Omdat we in de oriënterende fase zijn om te gaan emigreren naar Australie (eerste gesprekken met visum agencies staan gepland) vinden we bijna dagelijks weer een prachtige plek om ons (hopelijk) te gaan settelen.

Op dit moment zijn we alle ins en outs van Adelaide aan het bekijken. Dus ik dacht: er zijn hier vast ervaringsdeskundigen, dus waarom niet hier naar ervaringen vragen.

Waar ik vooral benieuwd naar ben is (voor iedereen die in of rond Adelaide zijn gaan wonen) wat waren de voornaamste redenen (los van redenen waarin geen keuze aanwezig was, zoals werk e.d.) om voor Adelaide te kiezen. Zijn er bepaalde voordelen te noemen voor Adelaide die op andere plekken langs bijv. de oost kust niet of minder aanwezig zijn?

Ik hoor graag! Ook redenen waarom mensen niet voor Adelaide gekozen hebben zijn zeer welkom!!
 
Ha die Ronald,
Wij vinden Adelaide ook een leuke plek en was een van onze twee opties toen we emigreerden. Maar omdat we dan in de Adelaide Hills wilden wonen en het openbaar vervoer/wegen richting stad te wensen over lieten, hebben we uiteindelijk voor Sydney en de Blue Mountains gekozen. NB dit is 3 jaar geleden, dus er kan inmiddels wat gewijzigd zijn. Een ander punt is de werkgelegenheid. De meeste Xpditers die het laatste jaar teruggegaan zijn vanwege gebrek aan (goed) werk, kwamen uit Adelaide. Dus dat is wel een aandachtspunt, hoewel er uiteraard ook succesverhalen zijn. Een goed gevoel bij een plek is (denk ik) het allerbelangrijkste! Succes met de zoektocht.
 
De meeste Xpditers die het laatste jaar teruggegaan zijn vanwege gebrek aan (goed) werk, kwamen uit Adelaide. Dus dat is wel een aandachtspunt, hoewel er uiteraard ook succesverhalen zijn.

Oh echt? Wij willen ook naar Adelaide... :eek: (o.a. Familie en omdat onze beide beroepen op de s(c)ol staan)

Leuk weetje van een local gekregen ooit, Adelaide heeft het meest stabiele weer, niet te heet, droog, koud of nat. ;):cool:
 
Hoi Ronald,

Ik heb destijds voor Adelaide gekozen vanwege mijn visum keuze, Regional Sponsored oid waarbij ik ook in Adelaide mocht werken. Vrijwel alle andere steden vielen bij dit visum af. Ik was al eens in Adelaide geweest en de sfeer van de stad beviel me. Niet zo massaal als bijv Melbourne of Sydney.
Ik woon er nu niet meer, maar kom er nog wel diverse keren per jaar. Ik ervaar het als een levendige plaats, waar altijd wel wat te beleven is met de festivals, concerten, theaters en de diverse nationale parken en stranden in de buurt.
 
Lang geleden dat ik voor Adelaide heb gekozen maar redenen toen: Erg goed weer, al is het is de laatste jaren wat natter geworden (heel veel regen in de winter en lente) en zomer begint pas in Januari. Ik vond Brisbane te tropish (vochtig) en Melbourne / Sydney te druk en te duur. In Adelaide ben je bijna overal binnen een half uur zonder tol wegen en duur parkeren. Huizen waren (en zijn nog) betaalbaar. Openbaar vervoer is redelijk maar goedkoop (alles is 1 zone). Red Dust heeft gelijk, vanuit de Adelaide Hills is OV niet echt goed en omdat ze maar door blijven bouwen zonder OV worden de wegen steeds drukker. Adelaide is 11 maanden per jaar lekker rustig, behalve in Mad March. Adelaide International airport stelt niets voor dus als je veel reist / goedkoop wilt reizen moet je via Melb of Syd. Adelaide was erg saai maar verbeeterdt en krijgt zelfs Melbourne achtige steegjes met koffie shops, restaurants, boutique cafe's enzo (Peel, Leight en Bank Street). Het wordt steeds meer een echte stad ;-) Werkgelegenheid blijft een probleem vooral voor niet tradies.
 
Wij zijn destijds ong. 10 jaar geleden in omgeving Adelaide terecht gekomen vanwege werk. Puur toeval denk ik want waarschijnlijk is er meer werk omgeving Melbourne maar wij vonden het toen in SA. We zijn nu tijdelijk in NL maar keren straks terug naar Adelaide. Daar zijn voor ons ook weer betere mogelijkheden qua werk dan in Nederland (denken we). Maar dat komt vooral omdat we na die tien jaar in Australië inmiddels beter de weg weten dan hier in NL. Ik vind het klimaat in Zuid Australië wel prettig. Hebben nog heel even overwogen naar Brisbane te gaan'(ook weer vanwege werk). Maar ik hou niet zo van het subtropische klimaat. (alhoewel de omgeving daar ook wel prachtig is!)Inderdaad is t tegenwoordig wel erg nat in de winter, tis net een grote herfst in Adelaide en omgeving. Maar als de zon doorbreekt is t ook wel weer heerlijk weer. Ik vind het verkeer in Adelaide en omgeving ook goed te doen en dat zou ik in de andere steden waarschijnlijk minder hebben. En dorpjes en natuur omgeving Adelaide erg leuk. Je hebt gevarieerde gebieden rondom Adelaide. De Hills met leuke dorpjes cafeetjes en restaurantjes, de barossa (wijngebied) en Fleurieu peninsula, ook mooie stranden daar, waar je bijvoorbeeld in t seizoen walvissen langs kan zien zwemmen! Voor ons is t in ieder geval in de afgelopen jaren erg vertrouwd en ik verheug me er op weer terug te gaan naar t prachtige land!! Mooie musea, mooie stranden, mooie botanische tuin, prachtige natuur, gezellige stad..Adelaide United (ookal gaat t dit jaar wat minder met ze..)Je kan hier tenminste prima n voetbalwedstrijd bijwonen ;-)! Dus de eerste keer per toeval zeg maar in Adelaide beland, nu is het een bewuste keuze.
 


OFX
Back
Top