Adres nodig bij aanvraag documenten

loecky

XPdite Sponsor
Hallo,

Voor de aanvraag van diverse documenten heb je een verblijfs- en/of postadres nodig.

Wij zullen de eerste paar weken overnachten op een vakantiepark of zo en hebben dus geen adres.

Hoe los ik dit op?????
Wordt het adres van mijn werkgever misschien ook geaccepteerd?

Cheers,
Loek
 
Dag Johan,

Vertrekdatum is nog niet definitief bekend maar medio maart. We gaan ook naar Sydney.

Cheers,
Loek
 
Ik zat eigenlijk met hetzelfde probleem. Wij vertrekken over 3-4 weken al. mn eerste weken zitten we nog op een vakantiepark, maar je hebt vaak voor fiscaal nummer, bankrekening, verzekering ed een post adres nodig. Het vakantiepark lijkt mij dan niet zo veilig. Hoe hebben anderen dit opgelost?
 
Hallo,

Het adres op een vakantiepark wordt wel degelijk geaccepteerd als een verblijfadres. Je moet alleen via een nota o.i.d. kunnen aantonen, dat je daar ook voor een paar weken werkelijk verblijft.
Verder: er zijn in Ozzie diverse zgn. Mail forwarding bedrijfjes: voor een bepaald bedrag per jaar en tegen betaling van de extra porto-kosten mag je hun adres gebruiken. Op jouw verzoek (telefonisch of per email) sturen ze dan jouw post door naar een door jou op te geven adres. Je mag hun adres dan ook officieel gebruiken als jouw postadres. Diverse instanties vinden het ook goed, dat dit adres als officieel verblijfadres gebruikt wordt.

Voor ons werkt dit perfect: wij zijn nu bijna 2½ jaar aan het rondreizen door Ozzie en hebben nog nergens problemen gehad. Wél is het zo, dat je natuurlijk rekening moet houden met enige vertraging vóórdat jouw post ook werkelijk bij jou is. In tijdcritische beantwoording van post moet je je daar wél bewust van zijn.

Groetjes,
Zilver
 
Gebruik het adres van het vakantiepark, dat werkt uitstekend. Ook kun je een postbus aanvragen, werkt vaak ook goed. De rekeningen van je vakantiewoning kan je (soms) ook aftrekken bij het aanvragen van familyassistance (als je kinderen hebt) dus bewaren. Verder werken de rekeningen als "proof of residence" en ze leveren extra punten bij het kopen van bv een mobiele telefoon, omzetten van rijbewijs en meer van dat soort gedoe.
 
Back
Top