Advies gevraagd aanvraag Last remaining Relative Visa

TomB

New Member
Dit verhaal zal vele van jullie onwaarschijnlijk lijken maar het is echt gebaseerd op feiten, in 1959 emigreerde mijn ouders met 7 kinderen naar Australië en settelde zich in Queensland de familie integreerde goed broers en zus trouwde met Australiërs zijn allemaal tot Australiërs genaturaliseerd, diende in het Australische leger, kortom een Dutch/Australian family.
Inmiddels zijn mijn ouders en grootouders die daar ook woonde overleden zo ook een broer en mijn enige zus, zelf heb ik van 1959 t/m 1961 ook in Australië gewoond maar koos er voor om voor de Nederlandse koopvaardij te gaan werken wat ik destijds zo'n 15 jaar heb gedaan.
Daarna ben ik in Nederland terecht gekomen alhier getrouwd en altijd verder in Nederland gewoond en gewerkt tot ons pensioen, wij mijn vrouw en ik hebben geen kinderen maar hebben voor mijn vrouw haar moeder gezorgd dat was een van de redenen om zelf nooit naar Australië te emigreren maar hebben in de tussenliggende jaren wel zo'n 25 keer Australië bezocht voor familie bezoek en vakantie maar altijd op een toeristen visum, tot zover in het kort mijn verhaal.

Ik heb enige jaren geleden al eens geprobeerd om na onze pensionering naar Australië te emigreren onder het Last Remaining Relative visa schema maar dat is toen niet gelukt om maar een reden en dat was omdat mijn vrouw nog een zuster in Nederland had en daardoor kwamen wij niet in aanmerking ondanks het feit dat al mijn familie in Australië woonde en ik geen familie in Nederland had en financieel onafhankelijk was kregen wij geen visum.

De enige reden voor de weigering was omdat mijn vrouw nog een zus in Nederland had kwamen we niet in aanmerking voor genoemd visum de emigratie officier die de case behandelde vertelde mij er is een mogelijkheid en dat is als jullie van elkaar gaan scheiden dan krijg jij wel een visum en dan kun je als je in Australië bent je vrouw laten overkomen en dan weer met haar aldaar trouwen en dan krijgt zij ook een visum, hoe zot kan het zijn !! eerst scheiden na 50 jaar fijn samen te zijn geweest om vervolgens weer te trouwen, welke idioot verzint dit !!!!

Maar goed nu hebben we nog steeds de intentie om ons permanent in Australië te vestigen ondanks dat we al 75+ zijn maar goed ven geest en leden, alleen de vraag is hoe en op wat voor visum kunnen wij binnenkomen, we hebben een redelijk pensioen en aow en kunnen ons zelf bedruipen maar kunnen het ons niet veroorloven om heen en weer te gaan vliegen en nog een huis in Nederland aan te houden.

Dus wie heeft er een goed advies hoe we dit het beste kunnen aanpakken en onder welk emigratie schema het beste een visum aan kunnen vragen, rekening houdend dat mijn vrouw nog steeds een zus heeft van 75 jaar die echt niet naar Australië wil emigreren als wij daar zouden zitten .
Ik ben zeer benieuwd naar jullie adviezen, ook adviezen van professionelen bureaus zijn welkom.
Ik hoor graag van jullie,
TomB
 
Hoi Tom,

Wat een verhaal joh. Prachtig dat jullie nog deze stap willen gaan maken.
Helaas kan ik je verder geen tips geven. Mogelijk dat een emigratie bureau, zoals Move2Australia jullie kunnen helpen.
 
Wat een bijzonder verhaal en wat jammer dat er zoveel haken en ogen aan zitten.
Ik kan me voorstellen dat jullie niet gaan scheiden om daarna weer te trouwen.

Ik kan jullie helaas ook niet verder helpen, maar hoop dat jullie de droom kunnen waarmaken
 
what a lovestory....that is a filmscript :up:
Een geweldig verhaal, ik hoop dat het jullie gaat lukken. Zo te horen zijn jullie in goede gezondheid, want Oz kennende is dat wel belangrijk voor welk visum dan ook.
Succes! Misschien kunnen jullie een bureau benaderen?
 
Bijzonder verhaal. Maar dat maakt het ook gelijk een 'onbekend' scenario voor me. Ik denk dat een contact met een bureau zoals Move 2 Australia of Visa 4 You wellicht helpt. Maar heel veel visa typen zullen er nniet beschijkbaar zijn (of je moet een ongelofelijke bak geld hebben) Dus wellicht kun je zelf via immi.gov.au > visa wizard al zien welke visa mogelijk zijn?

Succes en keep us posted!
 
Ha die Tom, stoer verhaal hoor en ik kan me heel goed voorstellen dat je de rest van je leven lekker hier wilt wonen! Ik zit niet zo in de visa, maar we hebben toen wij met de visa procedure bezig waren ook geinformeerd naar de mogelijkheden voor mijn moeder. Zij heeft 11 jaar in Oz gewoond maar is nooit genaturaliseerd. Toen werd aangegeven dat er misschien een mogelijkheid voor haar was als ze kon aantonen dat ze nog een duidelijke band met Australie had. Dat kon ze niet, want ze was maar 1x teruggeweest en we hebben het verder laten rusten. Maar misschien zit daar voor jou een mogelijkheid. Geen idee om welk visum het ging en misschien is het ook al niet meer mogelijk. Ze kon in ieder geval niet mee als dependent parent omdat ze nog 2 kinderen in Nederland heeft. Zoals anderen ook al aangeven, schakel een professioneel bureau in om de mogelijkheden te bekijken, dan weet je, mocht het niet lukken, dat jer er alles aan gedaan hebt om het mogelijk te maken. En anders: huisje hier, huisje in Nederland? Je mag tenslotte 3 maand in, 3 maand uit. Niet ideaal, maar ja. Veel succes, hoor graag hoe het verder gaat!
 
Beste mensen
Bedankt voor jullie reacties en medeleven maar ik zie nog geen oplossing er bij staan, Red dust zag de oplossing in huisje hier huisje daar maar ja dat kan bruintje niet trekken en ook de reacties om het door een bureau te laten regelen is een goede gedachte maar die gaan eerst rekenen om vervolgens geen oplossing te bieden, elk bureau mag zich melden op basis van no cure no pay, dus ik ben benieuwd naar hun reacties.
Maar ik hou me nog steeds aanbevolen voor ideeën.
 
Tsja, ik denk ook dat het redelijk simpel is eigenlijk:

http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/Find-a-visa.aspx?Purpose=Live in Australia&Nationality=Netherlands&ApplyFrom=All&Age=71+&Stay=Permanent&Length=Permanently&Family=Partner&Type=All

Deze visa zijn van toepassing. Daar kun je er al snel een paar van wegstrepen. Blijft er niet veel over.
Mocht daar iets tussen zitten waar je over twijfelt, dan kan een bureau je wellicht adviseren. (kansberekening, voor een vooraf afgesproken bedrag)

Succes!
 
Last edited:
Tsja, ik denk ook dat het redelijk simpel is eigenlijk:

http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/Find-a-visa.aspx?Purpose=Live in Australia&Nationality=Netherlands&ApplyFrom=All&Age=71+&Stay=Permanent&Length=Permanently&Family=Partner&Type=All

Deze visa zijn van toepassing. Daar kun je er al snel een paar van wegstrepen. Blijft er niet veel over.
Mocht daar iets tussen zitten waar je over twijfelt, dan kan een bureau je wellicht adviseren. (kansverekening, voor een vooraf afgesproken bedrag)

Succes!
Bedankt we zullen er naar kijken
 
Tsja, ik denk ook dat het redelijk simpel is eigenlijk:

http://www.immi.gov.au/Visas/Pages/Find-a-visa.aspx?Purpose=Live in Australia&Nationality=Netherlands&ApplyFrom=All&Age=71+&Stay=Permanent&Length=Permanently&Family=Partner&Type=All

Deze visa zijn van toepassing. Daar kun je er al snel een paar van wegstrepen. Blijft er niet veel over.
Mocht daar iets tussen zitten waar je over twijfelt, dan kan een bureau je wellicht adviseren. (kansberekening, voor een vooraf afgesproken bedrag)

Succes!
Ik vergeet nog een belangrijk ding en dat is dat mijn vrouw nog steeds een levende zuster in NL heeft en dat is nou juist de reden dat we geen visa kregen, voor mij is het geen probleem als ik alleen of gescheiden zou zijn of als mijn vrouw overleden zou zijn dan mag ik morgen Australië binnen en krijg ik een permanent visa, maar geen van beide is aan de orde mijn vrouw leeft en we zijn niet gescheiden dus krijgen we allebei geen visum
 
Jammer voor jullie zeg, dat is een tegenvaller. Maarrrr je kunt altijd gezellig op vakantie komen hier!
 
Ik vergeet nog een belangrijk ding en dat is dat mijn vrouw nog steeds een levende zuster in NL heeft en dat is nou juist de reden dat we geen visa kregen, voor mij is het geen probleem als ik alleen of gescheiden zou zijn of als mijn vrouw overleden zou zijn dan mag ik morgen Australië binnen en krijg ik een permanent visa, maar geen van beide is aan de orde mijn vrouw leeft en we zijn niet gescheiden dus krijgen we allebei geen visum

Nee, dat was je niet vergeten toch? Staat in je eerste post volgens mij ;)
Het rijtje met visa wat ik je doorstuurde is gebaseerd op een search met de parameters: Nationaliteit NL, met Partner, 71+. Dan zijn dat de (eventuele) mogelijkheden. Maar als ik er doorheen scroll lijkt er weining tot niets te passen :(
 
Nee, dat was je niet vergeten toch? Staat in je eerste post volgens mij ;)
Het rijtje met visa wat ik je doorstuurde is gebaseerd op een search met de parameters: Nationaliteit NL, met Partner, 71+. Dan zijn dat de (eventuele) mogelijkheden. Maar als ik er doorheen scroll lijkt er weining tot niets te passen :(
Ik vergeet nog een belangrijk ding en dat is dat mijn vrouw nog steeds een levende zuster in NL heeft en dat is nou juist de reden dat we geen visa kregen, voor mij is het geen probleem als ik alleen of gescheiden zou zijn of als mijn vrouw overleden zou zijn dan mag ik morgen Australië binnen en krijg ik een permanent visa, maar geen van beide is aan de orde mijn vrouw leeft en we zijn niet gescheiden dus krijgen we allebei geen visum
Nee, dat was je niet vergeten toch? Staat in je eerste post volgens mij ;)
Het rijtje met visa wat ik je doorstuurde is gebaseerd op een search met de parameters: Nationaliteit NL, met Partner, 71+. Dan zijn dat de (eventuele) mogelijkheden. Maar als ik er doorheen scroll lijkt er weining tot niets te passen :(
Ik had zelf alle visas al door gespit en de enige die op ons van toepassing zou kunnen zijn is Remaining Relative visa (subclass 115) ze laten mondjes maat weer mensen toe op dit visa maar het kan lang duren en je kunt het alleen in Australie aanvragen en in het land blijven tot de aanvraag is goedgekeurd of afgewezen en is kostbaar want als het wordt afgewezen ben je tussen de $ 3500 en $ 5500 dollar kwijt, maar mijn probleem blijft een vrouw met een zus in Nederland en dan wordt het afgewezen, zit niets anders op dan wachten tot de zus dood gaat dan zijn we wel welkom, als jullie het nog begrijpen !! ik in ieder geval niet, ik ben 10 jaar te laat want die regel bestond toen niet.

 
Ik begrijp wat je zegt. Maar leuk vind ik het niet voor je...

(de regel dat je wel in OZ moet zijn maakt het ook niet makkelijker mocht je al echt alleen over zijn)
 
Dat bedoelde ik....sorry flauw grapje. Heb net 2 weken mijn eigen zus over de vloer gehad en mij meerdere malen in moeten houden om haar niet van een rots af te duwen
 
Back
Top