Afgifte visum als je niet in nederland bent....

Sabien

New Member
Oke, stel, hypothetisch gezien, het volgende:

Vraag in augustus mijn skilled independent aan, geef in de aanvraag aan dat ik mijn visum bij de nearest overseas mission wil ophalen (Berlijn) wordt 2 maanden later opgeroepen voor medical en VOG, ook dat doe ik netjes vanuit nederland...

Maar ik wil niet wachten tot afgifte visum.......

Dus wil november al richting australie vertrekken, vraag een toeristenvisum aan voor 3 maanden, vier lekker oud en nieuw in sydney, doe alvast wat contacten op.....

En eind januari, terwijl ik in australie zit op toeristenvisum, krijg ik per e-mail bericht dat ik mijn visum mag ophalen in Berlijn.(Ik weet dat je buiten australie moet zijn ivm vervallen lopende visa etc.)

Dus dan komt eindelijk de vraag:  :plane:
Mag ik dan in jan naar NZ vliegen, van daaruit mijn paspoort opsturen naar Berlijn, wachten tot ie terug is in NZ (postadres regelen?) en vervolgens naar australie met skilled independent op zak...?????


Gr. Sab

PS En als dat mag,stel ik zit niet in australie maar midden Amerika-Costa Rica, kan ik het dan ook op die manier doen (vanuit CR opsturen naar Berlijn en terugontvangen en vervolgens door naar Australie?)
 
Sabien,

vanaf het moment dat je jouw paspoort opstuurt naar Berlijn vanuit NZ of CR, verblijf je illegaal in NZ of CR, want je hebt dan geen paspoort meer BIJ JE!!
Lijkt me dus niet zo'n goed idee....

Zilver
 
Is dat in NL trouwens geen probleem dan? Stel je stuurt je paspoort op en wordt dan gevraagd naar identicicatie(bv bij ongeval) en kunt je niet legitimeren omdat je paspoort net in Berlijn ligt??
 
Dan heb je (meestal) je rijbewijs nog of je europese identiteitskaart toch!  :)
 
Tja, wat is illegaal......... :?

Als je paspoort wordt gejat terwijl je op vakantie bent, ben je officieel ook illegaal......

Enige punt is dat je het land dan niet kunt verlaten. Heb namelijk al eens eerder gehoord, misschien zelfs wel hier op de site gelezen, dat iemand al in australie was en "even" op en neer moest naar NZ om paspoort naar Berlijn te sturen.....vandaar dat ik op dit briljante (?) idee kwam zodat ik niet nog een oud en nieuw in nederland wil vieren.......
 
Huh wat jij wilt wordt volgens mij niet goed gekeurd. Is natuurlijk wel te proberen.....

Als je paspoort wordt gejat terwijl je op vakantie bent, ben je officieel ook illegaal......
Maar als het goed is heb je dan aangifte gedaan en een bewijs van de politie!

Voor de rest weet ik niet hoe het zit als jouw iets gebeurt in NZ (ziekenhuis o.i.d.) en je kunt je niet legitimeren. Om maar niet te spreken over een vervelende situatie in Ned waardoor je niet ff snel terug kan.

Ach wat maakt het uit om nog even een paar weken terug te komen naar Ned als je Aus in het vooruitzicht hebt.
Je hebt meteen een mooie gelegenheid om wat extra rotzooi mee te nemen die kant op!
 
Uit ervaring:
Stel, je hebt je skilled visum aangevraagd en wilt alvast op een toeristenvisum naar Australie, dan moet je de volgende stappen nemen:
1. Voordat je vertrekt moet je je case officer (CO) inlichten dat je naar Australie gaat. Zorg dat je CO jouw contactgegevens in Australie heeft (adres/email/telefoon/etc).
2. Als je CO klaar is met de behandeling van je aanvraag, zal hij/zij je een bericht sturen dat hij je visum pas kan afgeven wanneer jij Australie verlaten hebt. Hij zal vragen om je reisschema, en waar je je visum wilt ophalen. Ook al had je oorspronkelijk Berlijn ingevuld, nu kun je dus bv. Auckland, Nieuw Zeeland zeggen.
3. Je geeft hem die gegevens. Zodra je het land uit bent wordt je visum afgegeven. Je gaat naar de Aus ambassade (bv in Auckland) met je paspoort en zij plakken er je visum in. Hou er rekening mee dat het een paar dagen kan duren voordat de ambassade de gegevens van jouw visum heeft en jij je paspoort kunt aanbieden, en wederom een paar dagen voordat zij het verwerkt hebben en jij je paspoort terugkrijgt. Trek er dus tenminste een week voor uit, al is het in de praktijk waarschijnlijk zo dat alles al via de computer geregeld is en je in een keer je visum krijgt. Hoe dan ook, een weekje Nieuw Zeeland is echt niet vervelend (alleen veel te kort!).
4. Terug in Australie stempelt de douane je paspoort en daarmee is je visum geactiveerd en ben je een permanent resident :)

2 dingen: Een paspoort opsturen terwijl je in het buitenland bent lijkt me geen goed idee...
En als je je medicals en VOG al gedaan hebt, en je bent gezond en niet crimineel, dan is het over het algemeen een kwestie van een paar weken voordat je visum afgegeven wordt, en dus misschien de moeite waard om effe te wachten...
 
Mensen ff een andere vraag (sorry voor off-topic) :|

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je visum ook in Berlijn kunt gaan laten inplakken. En dan bedoel ik dat je "Live" naar de ambassade gaat (dus niet opsturen). Mijn vriendin en ik willen wellicht nog wel een leuk midweekje Berlijn doen... 
:bike:
Moet je dan van tevoren een afspraak maken? Iemand ervaring mee???

Roel
 
Zie ook eerdere draadjes (via zoekmachine)

Denk wel dat het verstandig is om een afspraak te maken, je hoofd doel is toch je visum ophalen in Berlijn, zou zonde zijn dat je een heerlijk weekenje Berlijn doet, niet terecht kunt en alsnog onverrichter zake zonder visum weer terugkeert naar nederland....... :|

Gr. SAb
 
Volgens mij moet je dan idd een afspraak maken, maar weet dit niet zeker.....
Kunt er een telefoontje aan wagen....
 
[quote author=Sabien link=topic=1822.msg16980#msg16980 date=1117646435]
Zie ook eerdere draadjes (via zoekmachine)

Denk wel dat het verstandig is om een afspraak te maken, je hoofd doel is toch je visum ophalen in Berlijn, zou zonde zijn dat je een heerlijk weekenje Berlijn doet, niet terecht kunt en alsnog onverrichter zake zonder visum weer terugkeert naar nederland....... :|

Gr. SAb
[/quote]

  :| Ik heb gezocht vie de zoekfunctie, maar kon niets bruikbaars vinden. Ging allemaal over de "Spouse visums"  :|
 
Eerst maar eens wachten op de definitieve toewijzing.  :cry: 
Dan ga ik eens een telefoontje plegen naar Berlijn. 
Begint nu toch wel spannend te worden; de medicals en vog zijn als het goed is al een aantal dagen in OZ  :lol:

Thanx voor de snelle reacties  :up:

Roel
 
Het visum kan alleen maar in Berlijn gehaald worden dus geen Den Haag zoals in het brief van Dimia stond (lekker handig)Dear Ms Van Mierlo,

"Please contact the Australian Embassy in Berlin about this issue.
The Australian Embassy in The Hague no longer has the capacity to issue
visas and you will need to have your visas evidenced by the Australian
Embassy in Berlin.  They should therefore be able to inform you whether it
is possible for them to put the visa in your new passport.
Contact details for the Australian Embassy in Berlin are as follows:

Australian Embassy
Visa Services Section
Wallstrasse 76-79
10179 Berlin
Germany
tel. +49-30-8800 88187 available 13.00-17.00 (Mon-Thurs) and 13.00-16.00
(Fri)
www.australian-embassy.de"


Misschien heb je hier nog wat aan.....? :up:

Gr.
 
[quote author=Roel link=topic=1822.msg16978#msg16978 date=1117646146]
Mensen ff een andere vraag (sorry voor off-topic) :|

Ik meen ergens gelezen te hebben dat je je visum ook in Berlijn kunt gaan laten inplakken. En dan bedoel ik dat je "Live" naar de ambassade gaat (dus niet opsturen). Mijn vriendin en ik willen wellicht nog wel een leuk midweekje Berlijn doen... 
:bike:
Moet je dan van tevoren een afspraak maken? Iemand ervaring mee???

Roel



[/quote]

Roel,

Wij kregen te horen dat wij onze visum hadden en dachten om lekker een  weekendje naar Berlijn te gaan. Toen wij eenmaal in Berlijn waren, bleek dat onze dossier zoek was. Zodra je hoort dat je je visum hebt, bel na 5 werkdagen het ambassade in Berlijn en vraag of zij het dossier hebben ontvangen. Zo ja dan kan je naar Berlijn

Gr

Citavm
 
Back
Top