afhankelijkheden aanvraag state sponsorship / skills assessment

Tommy_k

XPdite Sponsor
Hoi,

Mijn beroep staat op de lijst voor de state sponsorship voor victoria.

Voor de defitieve aanvraag bij de DIAC is een skills assessment bij de ACS noodzakelijk. Ik kan niet vinden of dit noodzakelijk is bij de aanvraag voor de state sponsorship.
De skills assessment heeft een doorlooptijd van 12 weken, de state sponsorship erkenning ook.

Is het een optie om beide trajecten parallel te laten lopen?

Is het daarnaast noodzakelijk om voor de aanvraag de IELTS test te doen, of is het beter te wachten tot erom gevraagd word?


Alvast bedankt voor de antwoorden.


Groet,


Tommy
 
Ik heb destijds wel mijn skills assessment gedaan voordat ik mijn sponsorship aanvroeg. Ook nu wordt het nog aangeraden, of beter gezegd voordat de sponsorship wordt afgegeven hebben ze het resultaat nodig. Je kan dus gewoon een sponsorship aanvragen voordat de uitslag van je skills assessment binnen is, maar of het sneller is?

Ielts had ik destijds voor mijn skills assessment niet nodig (vetassess), hoe dat voor jouw beroep geldt? Lees gewoon nog even de websites goed door daar staat het wel.Overigens heb ik de IELTS voor een sponsorship wel meegezonden, of dat nou een must was of dat uit eigen initiatief was dat kan ik mij even niet meer voor de geest halen.

Succes!

Chantal

Edit: zie net dat je voor je sponsorship aanvraag wel je ielts moet meezenden.
 
Hoi Chantal,

Dankje voor je antwoord. voor de skills assessment van de ACS is het niet noodzakelijk om de IELTS resultaten mee te sturen.

Info site ACS:
This is a pre-migration skills assessment. Other requirements for migration (such as age or English language ability) are not considered by the ACS when you apply for skills assessment

Op de site van Victoria staat inderdaad wel volgende:

Applicants applying under the Skilled-Regional Sponsored visa category will be required to show evidence of meeting the 'competent' threshold, or higher for certain occupations.
\

Bij de FAQ staat ook nog het volgende:
Will you accept my IELTS result?

You may attach this to your application if you have already obtained it, however we do not require IELTS results at the initial time of application. Certain occupations require a higher standard of English for the purpose of state sponsorship and evidence of this will be required prior to receiving an outcome on the sponsorship application. The Victorian Government does not participate in the English language concession.

Wij willen echter voor een Skilled Sponsored 176 Visa gaan. Dus ik verwacht niet dat het nodig is om de IELTS gelijk mee te sturen.

Het plan wordt dan nu om de skills assessment te starten. Eerst alle documentatie verzamelen / laten vertalen.
Daarbij zullen we parallel de IELTS test uitvoeren. De IELTS is sowieso nodig voor de definitieve visum aanvraag bij de DIAC.
Indien de skill assessment eerder is dan de IELTS resultaten om in elk geval de aanvraag voor de sponsorship de deur uit te doen.

Groet,


Tommy
 
Wij willen echter voor een Skilled Sponsored 176 Visa gaan. Dus ik verwacht niet dat het nodig is om de IELTS gelijk mee te sturen.

Het plan wordt dan nu om de skills assessment te starten. Eerst alle documentatie verzamelen / laten vertalen.
Daarbij zullen we parallel de IELTS test uitvoeren. De IELTS is sowieso nodig voor de definitieve visum aanvraag bij de DIAC.
Indien de skill assessment eerder is dan de IELTS resultaten om in elk geval de aanvraag voor de sponsorship de deur uit te doen.

Groet,


Tommy

Dat klink als een goede volgorde. Ik zou wel even of je geen Ielts moet hebben voor je een SS aanvraagd..dat is bij NT wel het geval.

Groeten en succes.

Steven
 
Back
Top