Afscheid.....Hoe?

nee verbieden kun je het niet. Maar je kunt iedereen toch wel laten weten dat je (als dit het geval is) liever geen mensen op schiphol wilt. Wij hebben dit gezegd tegen de mensen die het wel van plan waren. Dat we het liever niet hadden en liever van iedereen in de vertrouwde omgeving afscheid namen. Iedereen heeft onze wens gerespecteerd.

En voor degene die het al gedaan hebben...........neem je dan ook iets (bij. Bach of Valeriaan ofzo) om zelf rustiger te worden of zit je tot bijna Australie met tranen in je ogen?

Wij hebben nu ook al mensen die zeggen..ik zwaai je wel uit.. Wij hebben onze vrienden door het hele land verspreid dus ik denk dat het handiger is op Schiphol dan dat we eerst heel nederland nog doorvliegen met bezoekjs. Plus dat we 3 honden en 3 katten meenemen dus beetje hulp is misschien ook wel fijn.

Ik ben nog niet in Australië, maar Valeriaan kan je toch altijd innemen.
De een gelooft erin , de ander niet, maar dat maakt niet uit, als jij
vindt dat je er rustiger/minder zenuwachtig van wordt moet je het
gewoon innemen.  :-D

Groetjes Miranda  :)

Vind ik ook, beter dan de hele dag met jank ogen in het vliegtuig  :cry:

Ik weet niet of ik zou moeten janken, ben veel te blij als we eindelijk gaan.
Maar ja, als moeders of vaders een traantje laat, dan weet je het nooit.

Jolanda  :wink:

Even vlug een vraag off-topic.

koek en zopie

Ik heb het al vaker gehoord en gelezen maar wat betekend het eigenlijk?
Ik kom uit brabant dus misschien is dat de reden dat ik het niet ken maarja.

Groeten marcel :up:

Volgens mij had je vroeger een koek en zopie kraam bij een schaatsbaan. Kon je warme soep eten met koek erbij ofzo......

Ik weet niet of dat nog bestaat ergens in Nederland?  :|

Jolanda

Niet zomaar soep, maar volgens mij zelfs erwten soep!

Terug on topic:
Ook als je vrienden verspreid wonen door heel NL, niet afscheid nemen op Schiphol. Organiseer een feestje o.i.d. een week of zo vooraf, en concentreer je dan helemaal op je eigen reis.
Afscheid op Schiphol is (zoals eerder gezegd) best lastig: De achterblijvers raken je kwijt, openbaar verdriet is moeilijk voor de meeste Nederlanders, en jij zelf bent juist met je reis naar de toekomst (leuk, mooi, blij, etc) bezig.
Perthpete

:eek:fftopic: - snert

ontopic - Daar heb jij een punt Peter, ik denk dat ik m'n ouders dan maar beter kan vragen om thuis afscheid te nemen, want het is voor de kids ook moeilijk als we allemaal gaan janken op Schiphol.

Jolanda  :up:

[quote author=perthpete link=topic=5627.msg71201#msg71201 date=1158394420]
Niet zomaar soep, maar volgens mij zelfs erwten soep!

Terug on topic:

Perthpete
[/quote]

Hoezo terug on topic???
Ben helemaal niet off-topic geweest!!!
Ging over wat te doen als afscheid.
Aangezien wij nu veel later weggaan (zal wel winter worden) als eerst gepland kunnen we niet meer bbqen.
Dus maken we er maar een snert en chocoladefeestje van. :-D

Mariette

Zal bij ons ook wel een snert feest worden  :lol:

We hadden liever een buitenfeest gehad, maar dat zit er niet meer in.  :-(

Jolanda

[quote author=kallie link=topic=5627.msg71208#msg71208 date=1158402671]
Hoezo terug on topic???
Ben helemaal niet off-topic geweest!!!
[/quote]

Kallie,

Als je even terugleest dan zul je zien dat Perthpete niet jouw berichten als off-topic aanmerkte, maar de uitleg over "koek en zopie".  :roll:

Afscheid nemen is echt moeilijk, ik heb net afscheid genomen van een goeie vriendin. Zij gaat emigreren naar Canada met het gezin. Onze kinderen zitten (zaten) bij elkaar in de klas, dus het was net janken op het schoolplein.
En niet alleen wij, maar nog meer moeders en wat juffie's.
Heel emotioneel.  :cry:

Jolanda

[quote author=Jeanine link=topic=5627.msg71054#msg71054 date=1158230351]we hebben een tussenstop in Maleisie van 2 dagen ingelast - voor de kids om zich wat beter aan te kunnen passen aan tijdsverschil etc.).[/quote]

Wij vonden het juist makkelijker om in een keer door te gaan. De hele reis (van Amsterdam tot in Adelaide) hebben we geleefd op het NL'se ritme zodat we wisten wanneer de kids toe waren aan slaap en eten&drinken.  Als je in KL blijft hangen moeten ze twee keer aanpassen en de reis op zich is al vermoeiend genoeg. Beviel ons elke keer prima.

Het afscheid hebben wij destijds in een weekend gedaan, gewoon thuis. Met name de mensen met kids een beetje gepland maar de rest kwam gewoon binnenvallen. Externe groepen als sport en collega's hebben wij op de lokatie afscheid genomen met een biertje ofzo. Wel heel dubbel zo'n weekend want het ene moment sta je met iemand te snotteren en dan gaat de bel en staan er weer anderen op de stoep. Maar het is gewoon een grote emotie-kermis en als je dat maar van te voren realiseert laat je het gebeuren.

Na het feest hadden we nog een kleine week, hebben we op Centerparcs gezeten (eigen huis verkocht) met de ouders en zussen, allemaal losse afspraken (dus niet de hele boel samen). Win-win want wij konden rustig de boel verhuizen en laatste dingen regelen terwijl opa en oma met het kleinkind konden zijn. Dat waren de momenten waar je nog een keer rustig van alles tegen elkaar kon zeggen, ook hier de nodige tranen. Maar dat is deel van het verwerken dus prima op z'n plek. De laatste nacht hebben wij met z'n drieen op Schiphol geslapen (Flair-bon!) om ook even goed voor te bereiden op de reis. Op schiphol waren  de zussen, de ouders en mijn beste vriend er. Laatste kopje koffie, kus, traan, zwaaien tot na de douana en toen klaar. Even drie keer adem halen en op naar de gate!

En ik kwam het ook al eerder tegen in deze draad: hoe je het wendt of keert, d'r gaat niemand dood en de grootste kans is dat het een tijdelijk afscheid is. Succes!

Back