Afscheid

Tommy T

XPdite Sponsor
Zit nu in een half leeg huis.  :cry:
vandaag ga ik de rest naar de vuilstort en bij een vriend van me opslaan. Morgen is de sleuteloverdracht en logeer het weekend nog bij mijn ouders. Ik vind het allemaal retespannend. het bedrijf waar ik ga werken ligt in
Vermont, heeft 1 van jullie ervaring met deze buurt of omliggende suburbs? Heb op internet gezien dat er genoeg te huur is in de buurt maar is het ook een beetje gezellig? Nu ga ik me weer met de laatste zaken in Nederland bezig houden. Even door de zure appel heen bijten volgende week zit ik lekker in Australie.  :lol:
 
Hi Tommy.

Vermont is best een mooie buurt, ben er vaak door gereden.
Als je een beetje wil shoppen of een filmpje pakken,
lekker uit eten dan is The Glen in Springvale Rd Glen Waverley
best goed,heeft een grote shopping centre zo'n overdekte
met gratis parkeren, wat wil je nog meer!!!
Er zijn genoeg huisen te huur daar, maar als je alleen bent
zou ik een unit huren zijn goed koper en niet zo veel tuin te onderhouden.
Veel plezier in Melb en goeie reis.

Gr Ineke  :up:
 
Wel Tommy T,

Geen ervaring met Vermont. Maar als Ineke zegt dat het mooi is, kan je daar gif op innemen.

Kan je dus alleen maar een goede reis toewensen en veel sux6 daar.

Gr. Rene
 
Geweldig Tommy, het schiet dus lekker op.
Kan me voorstellen dat het wat spanning met zich meebrengt als je bijna zover bent. Nou ja "wat spanning" veeeeel spanning lijkt me.
Net alsof je in een rollercoaster zit en er nog maar een paar meter zit tussen jou en de grote gapende afgrond zit. Tenminste, zo voel ik het zelf soms wel een beetje en wij hebben nog 5 weken te gaan.
Ik wens je heel veel sterkte en natuurlijk toch plezier die laatste dagen en een goede reis  :-( en dan  :cool: in OZ.


groetjes
 
Ik weet hoe je je voelt. Onze verhuisdozen staan klaar om opgehaald te worden en dan vertrekken wij over 8 weken.......Jippie.
 
Hee Tommy!!

Lees dat je naar OZ gaat... gaaf hoor!!!

Ben zelf net terug...voor een maand...mijn vriend zit nu ook een maand in M'bourne...aan het werk..ook nieuwe job..en ik ga half nov terug met kat!!!

Maar heb wel even geproefd hoe het voelt om weg te gaan.... is inderdaad vreemd dat je thuis...steeds minder thuis wordt...alles is ingepakt..enzo..maar ja.. en natuurlijk alle drukte met het regelen van de laatste dingen...en afscheid gaan nemen enzo...yep gaat niet meevallen!!

Maar.... let op...het is echt een verrijking van je leven!!!! Geen weg meer terug...haha.. je zult vanaf het moment dat je t vliegtuig instapt...de wereld anders bekijken en ervaren!!! Jezelf beter leren kennen en ook ontdekken wat de wereld te bieden heeft!! Dus...zuur appeltje...beetje dan...misschien... met een zoete nasmaak!!! Het is een avontuur.....go go go...gewoon doen!!!!! Dit pakt niemand je meer af... hoe het ook uitpakt..het is altijd een succes want het is een verrijking van je leven!!!

Heel veel succes.... en vooral ook plezier!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Jackie
 
Tommy, heb jij nou onwijze last van zenuwen? Iedereen vraagt aan mij of ik zenuwachtig ben enzo. Maar ondanks dat de verhuisdozen klaarstaan en ik alles een beetje aan het afronden ben, ben ik totaal niet zenuwachtig. Ik kijk er ontzettend naar uit en het is natuurlijk een grote stap om te gaan emigreren, maar ik voel er weinig bij (behalve blijschap dat ik naar zo'n mooi land ga). Ben ik nou de enige die er 'weinig' drukte om maak dat het zo'n onderneming is?  :-o  :?
 
Hoi Shelley,

Ik heb mijn spullen drie weken geleden ook laten verhuizen en had toen nog nergens last van. Nu ben ik er al wel veel meer mee bezig sluit toch  heel wat af hier.
Begrijp me niet verkeerd er is bij mij geen enkele twijfel en sta te popelen om naar Australie te gaan maar vraag me toch af of ik daar wel kan aarden en of die baan we wel gaat bevallen of ik me familie en vrienden niet te veel ga missen, dat zijn toch dingen die ik zal moeten gaan ondervinden. Nou ben ik ook niet een persoon die snel zenuwachtig is. Het is eigenlijk precies zoals Jackie al schreef:
Het is een avontuur.....go go go...gewoon doen!!!!! Dit pakt niemand je meer af... hoe het ook uitpakt..het is altijd een succes want het is een verrijking van je leven!!!
 
Haha...daar ben ik dan ook weer!!!

Ik ga over 4 weken terug...definitief... mijn vriend is er al. En moet ook zeggen dat ik absoluut niet nerveus ben... NOG!! Haha... ik denk uiteraard dat je wel familie en vrienden zult gaan missen... maar dat kan ook bijna niet anders!

Het hangt denk ik ook heel erg af van het feit of je daar nieuwe mensen leert kennen waarmee je iets kunt opbouwen ... als dat het geval is..vind je eerder gezelligheid en is het gemis denk ik iets minder. Maar ja...ik bekijk het maar zo... het geeft je perfect inzicht in wie je ECHTE vrienden zijn! Dat is altijd goed te weten...en ervaren!

Daarnaast is het natuurlijk zo dat je altijd nog terug kunt...als het echt NIET bevalt...wat ik me bijna al niet kan voorstellen......!!! Maar ok, het kan natuurlijk. Want ik heb gehoord dat heimwee zomaar kan komen... ook al ben je nog de stoerste...haha...afwachten maar he!

Maar inderdaad...gewoon doen.... is een enorme kans als je zoiets mag ervaren!!! Je kunt er immers nooit slechter van worden!!!

Nou...we gaan ervoor....met zijn allen!!!!

Groetjes Jackie
 
Nou, daar haak ik dan maar gelijk op in!! Ik ben dus de wederhelft van Jackie, en zit nu met mijn Ozzie wijntje achter de PC, met op de achtergrond een irritante Ozzie reclame op TV (aan die reclames meot je echt wennen!!!). Ik kan helemaal voorstellen hoe je je voelt! Zo voel ik me al zo'n maand of 3 denk ik... hoe dichterbij die datum kwam dat de enkele vlucht Melbourne eraan kwam, hoe erger het werd. Ik zag alleen maar beren op de weg, slangen onder het gras, apen uit de mooi, nou ja, je begrijpt het wel. Ik heb alle doem-scenario's geloof ik wel in mijn hoofd afgespeeld: bevalt het werk wel, bevalt de stad wel, vinden we wel een huis, mag de kat wel in het huis van de landlord.... en ga zo maar ff door. Maar goed, ik zit hier nu 4 weken (waarvan de laatste week dus alleen omdat Jackie nog ff wat zaakjes in NL aan het afronden is), en ik begin langzaamaan tot rust te komen. We hebben een leuk huisje gevonden (dicht bij strand/ uitgaan/ tram naar stad), werk bevalt erg goed, leuke collega's.... kortom: het was echt zo positief als ik hoopte!

Het afscheid viel me echter enorm zwaar.... die ochtend op Schiphol is als een droom aan me voorbijgegaan. 6 uur stond iedereen voor de deur, en om 12 uur zaten we in de lucht. De tijd ertussen is een grote waas, ik denk dat dat een soort bescherming van je geest is tegen alle emoties. Daar moet je wel rekening mee houden, dat je een enorm gevoel van gemis van je vrienden en familie gaat krijgen. Als je ze om je heen hebt houd e ook van ze, maar je beseft het je pas als je bij ze weg bent... dat is nu ook: het is heerlijk hier, maar je mist een dimensie: het persoonlij kkunnen delen met je naasten.

Maar goed, het is hier verder geweldig, dus ik weet zeker dat je het naar je zin zult hebben! Als je geinteresseerd bent in onze belevenissen hier, kijk dan op www.travelblog.org/bloggers/tunnie, daar trachten we alles bij te houden. En mocht je dadelijk hier in OZ een keertje wat willen afspreken, stuur dan een berichtje!! Go for it!!!

Groetjes
Robin
 
[quote author=shelley link=topic=2896.msg32358#msg32358 date=1129816908]
Tommy, heb jij nou onwijze last van zenuwen? Iedereen vraagt aan mij of ik zenuwachtig ben enzo. Maar ondanks dat de verhuisdozen klaarstaan en ik alles een beetje aan het afronden ben, ben ik totaal niet zenuwachtig. Ik kijk er ontzettend naar uit en het is natuurlijk een grote stap om te gaan emigreren, maar ik voel er weinig bij (behalve blijschap dat ik naar zo'n mooi land ga). Ben ik nou de enige die er 'weinig' drukte om maak dat het zo'n onderneming is?  :-o  :?
[/quote]

Bij mij kwamen de zenuwen pas 1 dag voor vertrek, had echt het gevoel alsof ik een examen moest doen. Had een rouwstemming van hier tot Tokio :). Iedereen beleeft zoiets toch op zijn eigen manier.

Het afscheid viel me echter enorm zwaar.... die ochtend op Schiphol is als een droom aan me voorbijgegaan. 6 uur stond iedereen voor de deur, en om 12 uur zaten we in de lucht. De tijd ertussen is een grote waas, ik denk dat dat een soort bescherming van je geest is tegen alle emoties. Daar moet je wel rekening mee houden, dat je een enorm gevoel van gemis van je vrienden en familie gaat krijgen. Als je ze om je heen hebt houd e ook van ze, maar je beseft het je pas als je bij ze weg bent... dat is nu ook: het is heerlijk hier, maar je mist een dimensie: het persoonlij kkunnen delen met je naasten.

Ik voel precies wat je bedoelt...
 
Nou lekker is dat, dacht ik mezelf er goed doorheen te slaan moet het ergste waarschijnlijk nog komen.
Morgen hebben me ouders een afscheidsfeestje voor me georganiseerd, komen maar liefst zo'n zestig man. Ik laat allemaal maar over me heen komen en zie wel. Hoe je het ook wend of keert uiteindelijk stap ik toch dinsdag tien voor twaalf in dat vliegtuig.
 
Geniet ervan, Tommy en laat vooral anderen veel foto's maken, dan kun je het later allemaal nog eens rustig terug zien.
Verder een heel goede reis morgen.  :up:

groetjes
 
Wel Tommy,

Het feest zal al achter de rug zijn. Hoe was het uiteindelijk? Meegevallen??

In ieder geval is het iets waar je lekker op terug kan kijken.

Gr. Rene
 
Het feestje zelf was zeer gezellig en niet al emotioneel. Zeer leuke dingen gekregen o.a. een fotoboek van mijn vriendengroep met zeer leuke foto's die door je jaren heen zijn genomen. Echt top  :up:
En vanavond met het hele gezin,ouders, oudere broer en zus met man, vrouw en kinderen (2 neefjes en een nicht) gegeten en afscheid genomen. Mijn ouders brengen me morgen naar schiphol dus afscheid van de rest was wel emotioneel en toch wat droevig :cry:
Zal morgen op schiphol ook wel niet meevallen om afscheid te nemen van mijn ouders.
 
Een hele goede reis toegewenst en ik hoop dat het afscheid niet al te zwaar zal zijn...

Heel veel geluk in Oz..

:) Ellen
 
Als ik nog op tijd ben,
[size=14pt]EEN ZEER VOORSPOEDIGE REIS EN HAPPY LANDINGS.[/size]

Kiss the ground for us!!

Rene
 
Wat fijn dat het feest zo geslaagd was! Leuk idee van dat fotoboek! Morgen wordt pittig op Schiphol, daar kun je zeker op rekenen.  :| Maar waar een deur dicht gaat, gaat er ook weer een open... Eenmaal in de lucht kan je je gaan verheugen op wat komen gaat! Relax neem een biertje en toast op jezelf!

Heel veel sterkte morgen en een goede vlucht!!

Groetjes Lin
 
Back
Top