Aftellen, aankomst en eerste weken (2 berichten samengevoegd)

vanrest

New Member
G'day,

Intussen zijn we aan het aftellen!     Nog 3 weekjes en dan vertrekken we met onze twee kleine dochters richting Australie !!

Afgelopen week zijn de verhuizers geweest en die hebben de boel netjes ingepakt. Intussen ben ik aan mijn vakantie begonnen en genieten we nog even van de laatste weken in Nederland. Borrels en etentjes....nog even snel iedereen zien voordat wij aan een nieuw hoofdstuk in ons leven beginnen. We hebben er ontzettend veel zin in!!

De hele voorbereiding is erg goed gegaan en we zijn er dan ook echt klaar voor. Ik kijk uit naar een nieuwe woonomgeving, een nieuwe baan en alles wat daar nog meer bij komt. Judy kijkt er naar uit om haar familie en vrienden weer te zien.

Ondanks dat er al heel veel geschreven wordt over emigratie naar Australie - met name natuurlijk in dit forum -, ben ik toch zelf ook van plan om alles eens op een rijtje te zetten en om ook eens naar de kosten te kijken van emigreren. Dat ga ik alleen nu nog niet doen, dat komt wel als we een beetje gesettled zijn in Australie.

Het voelt allemaal erg goed aan en we denken een juiste stap in ons leven gezet te hebben. De komende 6-12 maanden zullen zeker nog veel van ons vergen, maar daar gaan we het beste van maken.

Succes aan een ieder die nog aan het begin van zijn emigratietraject staat. Wij zijn de laatste zaken aan het regelen en dan trekken we hier de deur voorlopig achter ons dicht !!

Salutations!
 
Heel veel sterkte met de laatste Nederlandse loodjes, waar gaan jullie je vestigen?

Groetjes
Syl
 
Leuk te horen dat alles zo goed is gegaan en goed gaat.
Veel succes in Australie, waar je ook heengaat. En ook al zal het niet altijd meevallen, gewoon doorzetten en geniet ervan  :up: Je weet wat je in Nederland hebt en je kan altijd terug, maar dit is toch wel een heel groot en spannend avontuur. Zeker als je met kinderen deze stap zet!

Laat zeker even weten hoe het gaat als je in Australie aangekomen bent!
 
Heel veel geluk aan the other side of the world!!!!!!!
Geniet nog even van Nederland de laatste paar dagen(ook van het lekkere weerhmhmhm) en laat even weten waar je naar toe gaat en hoe het jullie verder vergaat in Oz
groetjes Irma
 
Heel veel sterkte en plezier, ik ben zeker jaloers op jullie (positief jaloers wel te verstaan)! :up:

Groetjes Sander!
 
Goede reis en het aller beste Down Under.

Houd ons maar op de hoogte!

:up:
 
G'day,

Eind juli zijn we naar Melbourne gevlogen en zijn daar veilig en wel aangekomen. Voor onze twee kleine dochters van 2 en 1 was het een hele reis (voor ons trouwens ook!), maar het is over het algemeen toch goed gegaan tijdens de vlucht. Ze hebben redelijk kunnen slapen.

We zijn direct naar een huis gaan zoeken. Het heeft ons 2-3 dagen gekost om wat rond te kijken voordat we ons 'stulpje' vonden. Een compleet gerenoveerd huis in Melbourne. Perfect. Dat is nog even anders dan in Nederland, waar men het alleen maar over wachtlijsten heeft. Als er in Australie een huis leeg staat, dan kun je er bij wijze van spreken morgen in. We huren het voor 12 maanden zodat we de tijd hebben om rond te kijken voor een koophuis. Gezien de renovaties nog gaande waren, konden we er niet na 3 weken maar pas na 4 weken na aankomst in. Grapje, ik wil alleen maar even aangeven dat het allemaal vrij snel geregeld was. Het kwam overigens prima uit omdat onze spullen nog moesten ariveren in Melbourne. De verscheping neemt toch zo'n 7-8 weken in beslag. Het was goed dat wij 4 weken voor vertrek alles hebben laten verschepen. Het duurrt dan niet zo lang meer als je in Australie bent voordat je spullen aankomen. Zeker als je in Australie bent, snak je weer naar je oude vertrouwde spullen en ben je het 'uit de koffer leven' snel zat.

Ik ben intussen ook aan het werk. Ook dat ging voortvarend. Vier weken na aankomst ben ik begonnen, maar ik moet er wel bijzeggen dat ik al wat contacten gelegd had voor vertrek uit Nederland. Van de andere kant was er nog niets zeker op het momeent dat we vertrokken. Het werk sluit perfect aan bij hetgeen wat ik eerder gedaan heb, dus ik mag absoluut niet klagen.

De volgende mijlpaal wordt ons 3e kind. Nog een week of 2 en dan is het officieel zover. Het kan wellicht nog wat langer duren, maar eind september, begin oktober moet er toch wat komen. Een van de eerste dingen die we bij aankomst regelende was de ziektenkostenverzekering. Je wilt toch goed verzekerd zijn als er een kind op komst is.

Samengevat zijn we enorm blij dat we deze stap gezet hebben. Het is een heerlijk land, je hebt lekker de ruimte en ook het prijspeil is heel aantrekkelijk. Alles is met de auto goed bereikbaar en kost je maar weinig tijd. Het valt me op hoe goed alles bereikbaar is in Melbourne. Het weer gaat de goede kant op - we zullen nog even moeten wachten totdat het echt warmer wordt - maar als het, zoals nu, rond de 20 graden in de winter is, hoor je mij niet klagen. De komende tijd zal het nog wel rommelig zijn met alle dozen die nog uitgepakt moeten worden en meubels die aangeschaft moeten worden, maar daar komen we wel overheen.

De hele verhuizing was voor ons een relaxte en aangename periode. Goede voorbereiding en planning is belangrijk. Als je dat goed doet, is er niets aan de hand. Tevens kan ik iedereen aanraden om gewoon een goede verhuizer in te schakelen en alles te laten doen (door-to-door service). Kost je wel wat geld, maar je bent van een hoop zorgen af. Als ik zag hoe snel die gasten alles netjes inpakken en vervoeren, daar kan ik zelf nooit aan tippen. Binnen twee dagen hadden ze het hele huis leeg.

Goed, dit was het weer even. Ik ga weer naar de cricket kijken ! Pak gelijk even een stubby uit de koelkast !


Cheers,
 
Hoi

Klinkt allemaal uitstekend.

Ik ben benieuwd hoe dat voor je vrouw is om in een ander land te bevallen.  Heeft ze al kontakt met een vroedvrouw enzo?

Zijn jullie op de hoogte van de Nederlandse speelgroepen in Melbourne? http://geocities.com/thedutchplaygroup/ en heb zo juist vernomen dat er nog een in Fairfield begint.

Groetjes
Sidonia
 
Nou, dat klinkt goed allemaal: huis, baan! Mooi!  :)


Ik heb dit bericht samengevoegd met je andere, en verplaatst naar 'Laatste stand van zaken'. Ik hoop dat je het niet erg vind, houdt het forum een beetje overzichtelijk :)

succes met 'settlen' verder

gr

Simone
 
Hoi hoi,

Leuk om te lezen dat het allemaal goed is gegaan en goed verloopt. Natuurlijk is dat ook aan een goede voorbereiding te danken :), maar toch...
Heel veel succes met "settlen" :wink: en natuurlijk ook met de bevalling :).

Gr. Mel
 
Ja zeker, wat is Melbourne toch een mooie stad.
Mis mijn caffe lattey op een terrasje in Bay street Brighton.
Nog even door zetten, dan kan het allemaal weer.
Geniet er van, er zijn zo veel dingen te doen en zien in Melb.

Gr Ineke  :)
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=2533.msg28334#msg28334 date=1127155538]
:shout: NIKS TERRASJE !!!  we moeten sparen  :x
[/quote]

Hee Ton,


Hoe zat dat dan met het terrasje op het Rembrandtsplein????
:eat:    :eat:
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=2533.msg28334#msg28334 date=1127155538]
:shout: NIKS TERRASJE !!!  we moeten sparen  :x
[/quote]

Sparen voor wat? onze ouwe dag?
Man we zijn al oud!!!!!!!!!   :gramps:
 
[quote author=Ton en Ineke link=topic=2533.msg28334#msg28334 date=1127155538]
we moeten sparen
[/quote]
:lol1: dat klinkt heel bekend. Dat roep ik zo wat elke dag :wall:  en dan nog..... :-x
 
Back
Top