After medical & VOG

edwin

New Member
Hi Down Under passie genoten,

Wij hebben inmiddels sinds 10 Januari 2008 onze aanvraag (MODL) ingediend by het Adelaide Processing Centre (incl. skills ass.& IELTS) en hebben deze week (begin Mei) onze medicals gedaan en VOG opgestuurd.

Heeft iemand recente informatie waar ze zijn met het behandelen van de aanvragen/toewijzen Case officer?

Wij gaan eerst nog wat reizen alvorens we naar Oz zullen vertrekken. Als we geen contact met een Case Officer hebben gehad voor dat vertrek kan iemand ons vertelen wat wij na de Medical en VOG nog eventueel aan zouden moeten leveren? Loonstroken / Jaar opgave andere documenten?? Dit zodat we deze mee kunnen nemen en onderweg zouden kunnen toezenden.

Bedankt alvast!
 
Wij hebben na de medicals en de VOG niets extra's meer in hoeven leveren. Het hangt er natuurlijk wel vanaf hoe compleet je dossier is. Als de CO nog iets mist of niet goed vindt kan hij aanvullend onderzoek vragen, dit was bij ons over de medicals.
 
Hier ook niks meer. Maar altijd een goed idee om je hele dossier en alles wat je verder nog hebt mee te nemen tijdens dit hele proces. Overigens is het zelfs handig om het altijd te bewaren, want ik heb bijvoorbeeld nu ivm een sollicitatie bewijzen nodig van universitaire opleiding etc.

Henriette
 
Thanks for jullie reactie!
zullen de complete aanvraag meenemen, goede tip!
Is er nog iemand die onlangs een case officer toegewezen heeft gekregen? Van welke datum was de aanvraag dan? PS wij wilen ook naar Brisbane, nog een goede tip Henriette? Leuke buurt om te wonen of ander do's & don'ts wrt Brisbane?

Groet Edwin
 
Met een beetje mazzel kun je 17 augustus 3 weken in mijn huis in Wooloowin!!! heel dicht bij de stad en een prachtig huis. Ik ga namelijk 3 weken naar nederland.....

wie weet hoe snel het gaat!

stuur me anders even een pmtje met jullie specifieke vragen..........

henriette
 
Hoi,

Onze aanvraag voor een skilled independant 175 is online ingestuurd in november. (MODL beroep)
We hebben onze medicals gefrontload en deze zijn in maart aangekomen.
In april hadden we een CO. Ons dossier was blijkbaar redelijk volledig, het enige dat onze CO nog vroeg was het formulier van de 'Australian Values'.

Nu zitten we dus te wachten op de verwerking van onze medicals. Deze staan voor mij (hoofdaanvrager) nog steeds op 'referred' en voor mijn meeliftende vriend op 'received'. Maar nog steeds niet finalised, dus.

Het wachten kan dus toch enige tijd duren, ondanks MODL beroep, online aanvraag een frontloading.
Geduld, dus.

Geniet van het reizen!

Groetjes,
Teekay
 
Thanks Teekay!
vraag: wat is form Australian Values?
Heb je ervaring of online veel sneller gaat...wij hebben papier verstuurd en nu ook medicals gefrontload?
Dus voor jullie gaat het nu wel opschieten!!!
Leuk hoor...wanneer gaan jullie weg? Waar heen?

Groet Edwin
 
Hoi,

Het Form 'Australian Values' is een document dat je moet ondertekenen dat je zal leven volgens de Australische normen en waarden of zoiets dergelijks. Het is nieuw sinds oktober 2007, denk ik. Onze CO vroeg ernaar.

Ach ja, wat is sneller? Onze online aanvraag loopt nu al 6,5 maand en sommigen hebben met een papieren aanvraag een visum na 8 tot 10 maanden.
Online is waarschijnlijk iets sneller, maar toch niet zo veel sneller als we verwacht en gehoopt hadden.
Bij ons duurt de verwerking van de medicals nu al rium 2,5 maanden. Ze zijn aangekomen en staan op 'referred' en 'received'. :|

We proberen heel geduldig af te wachten, alhoewel het nu toch spannend wordt en er stilaan nieuws zou kunnen komen vanuit Oz.

Groetjes,
Teekay
 
Back
Top