afwijzing ??

bono

XPdite Sponsor
Goedenmorgen allemaal,

Klein vraagje:

Hoe groot/klein is de kans dat je geen visum krijgt??
Als je aan alle voorwaarden voldoe: positieve skills assesment, voldoende op de IELTS, werkervaring, geen medische verassingen (hoop je) en geen strafblad, Hoe groot is dan de kans dat je een visum krijgt. Er zijn elk jaar veel meer aanvragen dan dat ze visums te vergeven hebben. Als je oproep voor medicals/ VOG krijgt zit je dan goed of zegt dat nog niks.
Er zijn toch wel wat  mensen die zonder visum naar Aus vertrekken en het daar afwachten......

Kortom, als je aan alle voorwaarden voldoet kan je er dan vanuit gaan dat je naar Aus mag??

Groetjes
Ineke
 
[quote author=bono link=topic=5431.msg68523#msg68523 date=1156152469]

Kortom, als je aan alle voorwaarden voldoet kan je er dan vanuit gaan dat je naar Aus mag??

[/quote]

Ik zou zeggen: Voor 99%: JA
 
Je bedoelt dus dat je er niet vanuit kan gaan, Joep?  :-D :-D :-D (vanuit gaan = 100% of niet dan?)

Maar ik snap wat je bedoelt; het is geen zekerheidje maar je kansen zijn behoorlijk groot. Al heb ik daar ook geen bewijzen voor; ik ken geen survey onder mensen die aan alle voorwaarden voldoen en die de procedure gestart zijn

Kortom: de vraag over hoe groot de kans is is lastig te beantwoorden... Ja: groot... maar HOE groot...?

Zal ook weer afhangen in welk vakgebied je opereert...
 
Als je zeker bent van je papieren en dat alles in orden is, komt het goed!!! :up: :up: :up:

Dat 1% zijn menzen die op het laatste moment er tussen uit knijpen.Ik kan mij DAAR niets bij voorstellen maar toch is het zo.......

Groetjes en sterkte

Alles sal reg kom :-D
 
Het is geen 'kanskwestie'. Ervanuitgaande dat de hele familie gezond is, geen strafblad heeft en je voldoet aan alle visumvoorwaarden, dan -rare uitzonderingen daargelaten- is het zeker dat je een Skilled independent permanent visum krijgt. Zelfs als het maximum aantal visa is vergeven (wat volgens mij nog nooit is gebeurd) wordt je aanvraag niet afgewezen, maar gaat op 'hold' tot het begin van het nieuwe financiele jaar (1 juli), dacht ik.
 
Als ik jou goed begrijp Hans kan je dus geen visum geweigerd worden wanneer je aan de voorwaarden voldoet, maar je kan wel je visum aanzienlijk later krijgen als ze er toevallig net al te veel hebben afgegeven?
 
Voorzover ik weet ja. Dit is mijn interpretatie van de dingen die ik over de jaren gelezen heb, geen garantie dus...

Er zijn natuurlijk altijd rare uitzonderingen mogelijk, bv. als de minister de visumvoorwaarden verandert terwijl je aanvraag in behandeling is. Tot nu toe is het altijd zo geweest dat die wijzigingen niet gelden voor aanvragen die al in behandeling zijn, alleen voor nieuwe aanvragen (m.u.v. MODL wijzigingen), maar dat is geen regel: De minister heeft de mogelijkheid om wijzigingen met terugwerkende kracht in te voeren. 't Lijkt me overgines sterk dat dat in de nabije toekomst zal gebeuren, Australie staat geloof ik nog steeds te springen om goed opgeleid/getraind personeel.
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=5431.msg68568#msg68568 date=1156203620]
Voorzover ik weet ja.
[/quote]

AHA!!! dat is mijn ene %-tje ;)
 
Reken er maar op dat er heel wat mensen zijn die totaal niet aan de gestelde eisen voldoen, formulieren onvolledig of verkeerd invullen, denken het land in te komen met heel veel smeken en noem maar op. Deze mensen komen er niet in, degenen aan wie ze wat hebben wel.
 
Hans, je noemt nu wel net die ene uitzondering waar ik bang voor ben.
Wij zijn afhankelijk van de MODL, wat als ze nou net tijdens onze aanvraag ons beroep van die lijst gooien, gewoon pech gehad dan?
 
Ben bang dat ik wat dat betreft niet kan geruststellen helaas. Tot nu toe is het dacht ik altijd zo geweest dat MODL wijzigingen ook gelden voor aanvragen die al ingediend zijn. Ik weet niet of dat geldt voor alle aanvragen in behandeling, of alleen diegene waarvan de case officers het aantal punten nog niet heeft bevestigd. Het zou kunnen zijn dat je geluk hebt als je al in eindfase zit en er alleen nog wat papierwerk zoals medicals en VOG afgehandeld moet worden, geen idee...
 
Tja Wilbert, ik herken dat wel, dat is ook mijn grote angst... stel je voor dat je beroep van de MODL afgaat, weg visum....

Moet er niet aan denken!!

Groetjes,
Lela
 
Hee jongens! Niet getreurd. Want juist hier is/wordt de regel aangepast in de nieuwe "wet" ten gunste van de aanvrager. Er komt (of is) al toegevoegd: als het beroep bij aanvraag op MODL staat worden de extra punten toegekend OF als tijdens de behandeling het beroep op de MODL komt, worden ook alsnog punten toegekend. Maar als hij eraf gaat na aanvraag, worden ze niet meer afgetrokken!

Dit heb ik gelezen in de nieuwe notitie.

Henriette
 
Pfffff, wat een opluchting.

Ook al hebben ze bij TIG gezegt dat het wel goed komt met de visa, we blijven toch in de zenuwen tot het moment dat we em thuis hebben.

Maar nu ik dit allemaal lees heb ik toch een beetje meer houvast in de situatie.

Jolanda  :wink:
 
Back
Top