Afwijzingen en/of aanvullingen Skills Assessment Engineers of Australia?

geerjap

XPdite Sponsor
Zoals de oplettende lezer misschien al eerder in mijn posts heeft gezien ben ik aan het worstelen met het schrijven van mijn CDR voor Engineers of Australia voor mijn skills assessment als mechanical engineer. Het blijft een zware bevalling maar ik ben in ieder geval lekker bezig, het houdt je van de straat, zullen we maar zeggen  :p
Er zijn met mij natuurlijk velen die dit proces hebben doorlopen en met succes hebben afgerond, ik lees tenminste vele succesverhalen. Soms zijn de documenten zelfs op hoop van zegen opgestuurd en is er al gauw positief bericht terug van EofA :up:
Ik kan me echter niet voorstellen dat alles altijd vlekkeloos verloopt en juist die afwijzingen en de vragen voor aanvulling / herkansingen lijken me leerzaam.....

Dus mijn vraag: Zijn er mensen die zijn afgewezen door Engineers of Australia of een vraag hebben gerkegen om aanvulling / opheldering van het reeds opgestuurde materiaal te leveren? Waar liep het dan op stuk en wat heb je gedaan om dit te verhelpen?

Ik ben erg benieuwd!

GroetZ JAP
 
Ben ook net in de pen geklommen om eenzelfde CDR te gaan schrijven. Ben dus ook erg geinteresseerd in the feedback die Geerjap vraagt. Ik hou deze post dan ook zeker in de gaten.

Geerjap, veel succes met het verder uitwerken van je CDR.

En heb jij (of iemand anders) misschien tips of ergens waar ik meer informatie (voorbeelden zouden handig zijn) kan vinden over hoe een CDR te schrijven? Ik heb al een kopie van de Overseas Qualifications Assessment Kit, maar vind de informatie (de puntsgewijze opsomming van de genoemde "Units"/"Elements") hierin erg abstract.

Vriendelijke groet,


OzzieMark  :cool:
 
@Ozziemark

Ik heb van verschillende mensen een CDR ter referentie toegezonden gekregen. Dat heeft mij enorm geholpen.
Het is alleen niet aan mij om deze weer verder door te zenden. Plaats even een verzoekje en het komt allemaal dik voor elkaar...
Je kan die van mij natuurlijk krijgen als hij klaar is en ik een positief antwoord van Engineers of Australia heb.... :| :lol:

Verder zul je het echt moeten doen met die puntsgewijze beschrijving. Domweg de punten aftikken dan kan het niet mis gaan, zeggen ze....

Ik heb overigens nog geen enkele reactie gehad op mijn vraag over afwijzingen....is dat een goed teken?

GroetZ JAP
 
Geerjap,

Bedankt voor je reactie. zal idd even een oproep plaatsen en hopelijk ontvang ik dan een aantal voobeelden om me op weg te helpen.

Heb trouwens vandaag met the Institute of Engineers in Canberra gebeld. Kreeg een erg vriendelijke man aan de lijn, hij vertelde me onder andere het volgende: Elk "Element" hoeft slechts in een van de drie Episodes voor te komen. Vaker mag natuurlijk ook. En wat betreft de "Indicators" (a,b,c etc...) kan ik je melden dat slechts EEN indicator per Element voldoende is.

Ook gaf hij aan dat 1000 tot 1700 woorden per Episode een goeie richtlijn is. En de wachttijd voor een (hopelijk Positieve) uitslag ligt veelal tussen de twee  en drie weken. (ipv. de genoemde 6 tot 8 weken) Maar dit is natuurlijk geen garantie.

Ik denk overigens ook dat we ons er niet al te druk over moeten maken want als je het opleiding stelsel in australie vergelijkt met dat in nederland dan heb ik het idee dat ze daar down under nog wel het een en ander kunnen leren...  :donttell:


groet,
OzzieMark
 
He ozziemark,

Goede actie dat je ff hebt gebeld  :up:

FF een check of ik het goed begrijp... :|

Ik neem ff de competenties voor Professional Engineer (PE) in de assessment kit staat:
PE1 KNOWLEDGE BASE
PE1.1 Knowledge of science and engineering fundamentals
a. sound knowledge of mathematics enz.....

Als ik nu indicator a. in 1 episode kan aantonen is dit element voldoende behandeld?
Dat zou wel heel erg soepel zijn :|.....

Ik probeer inderdaad de episodes oo tussen de 1000 en 1700 woorden te houden.
Als bovenstaande klopt dan heb ik me wel een beetje te druk gemaakt vermoed ik....

Ik ben benieuwd ben nu aan de laatste episode begonnen en die schiet lekker op....

GroetZ JAP
 
[quote author=geerjap link=topic=7360.msg98043#msg98043 date=1188322931]
FF een check of ik het goed begrijp... :|

Ik neem ff de competenties voor Professional Engineer (PE) in de assessment kit staat:
PE1 KNOWLEDGE BASE
PE1.1 Knowledge of science and engineering fundamentals
a. sound knowledge of mathematics enz.....

Als ik nu indicator a. in 1 episode kan aantonen is dit element voldoende behandeld?
Dat zou wel heel erg soepel zijn :|.....


[/quote]

Dit werd mij idd verteld aan de foon gisteren. Heb vandaag nogmaals gebeld (had nog een paar vraagjes over de IELTS) en deze andere meneer bevestigde het bovenstaande...

Verder ook gesproken met Immigration. Zij vertelden me dat de veranderingen per 1 september onder andere inhouden dan de subclass 136 verdwijnt en vervangen word door de subclass 175. Dit is waarschijnlijk ook voor jou van toepassing?? Aangezien je aanvraag pas de deur uit kan als je CDR is goedgekeurd.

In grote lijnen veranderd er niet zoveel maar als je meer informatie wilt, kijk ff op:

http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/_pdf/GSMchange_new_visas.pdf
of
http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/changes/index.htm

en vanaf 1 september vind je alle informatie op www.immi.gov.au

Groet,


OzzieMark
 
oke thanks,

Van de 1 september wijzigingen was ik al voldoende op de hoogte...

succes met je CDR.

GroetZ JAP
 
Beste Geerjan,

Ik heb de CDR voor E.Australia doorlopen. Almetal een behoorlijke klus. Je moet opletten dat je de instructies tot op de letter volgt. Afwijkingen worden niet toegestaan zoals ik zelf vrij snel heb mogen ondervinden. Ik had iets verkeerd geintepreteerd. Belangrijk is om hem ineens zo goed mogelijk te maken aangezien je maar 1 keer een aanvulling mag doen. daarna wordt ie niet meer in behandeling genomen. Indien je dat prettig vind wil ik je mijn assesment report wel toezenden. (stuur dan ff een mail aan info@hanoiwoods.com

gr.henk
 
Dag Henk en Nel,


Geen idee of ik dit topic nog weer aan de praat kan slingeren... maarre Henk en Nel, zou je iets specifieker kunnen zijn in je "interpretatie foutje". Misschien dat jou input ons kan behoeden voor een afwijzing door IofE. Voel er niet veel voor om een aanvulling te moeten gaan doen...  :redcard:


Alvast bedankt voor je toelichting, :up:

Cheers OzzieMark

[quote author=Henk en Nel link=topic=7360.msg98375#msg98375 date=1188748472]
Beste Geerjan,

Je moet opletten dat je de instructies tot op de letter volgt. Afwijkingen worden niet toegestaan zoals ik zelf vrij snel heb mogen ondervinden. Ik had iets verkeerd geintepreteerd. Belangrijk is om hem ineens zo goed mogelijk te maken aangezien je maar 1 keer een aanvulling mag doen. daarna wordt ie niet meer in behandeling genomen.

gr.henk
[/quote]
 
Das een goeie OzzieMark...stom dat ik dat destijds niet gewoon gevraagd heb.... :blond:
Maar goed...misschien nu dan een antwoord.

JAP
 
Back
Top