ak naar oz!!!

ak

XPdite Sponsor
He hallo allemaal!
We zijn net terug van een koude week in Berlijn - maar met mijn (provisional spouse) visum!!! Na een vreselijk interview en daarna vijf lange bange uren in 'freezing Berlin' was het resultaat toch die felbegeerde sticker in mijn paspoort. Voor 10 augustus moet ik in Australië zijn, maar dat gaat lukken want de one way tickets naar Perth zijn al lang geleden geboekt (always think positive :up:) - 28 maart gaan we!

Ik ga nu eerst genieten van de sneeuw (misschien wel voor het laatst???) ....
 
:dance:

Proficiat ak,

Nog 3 weken en dan is het zover.
Veel succes in Oz, Perth.

:cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Groetjes,
Brit
 
Hey

Mag ik vragen waarom het interview 'vreselijk' was?? Je maakt me een beetje bang, want hebben komende dinsdag ons interview!!

:)
Els
 
[quote author=Els link=topic=1257.msg10302#msg10302 date=1110042263]
Hey

Mag ik vragen waarom het interview 'vreselijk' was?? Je maakt me een beetje bang, want hebben komende dinsdag ons interview!!

:)
Els
[/quote]

Ha Els,

Om te beginnen: als je je aanvraag goed hebt voorbereid en je hebt alles waar ze op de website om vragen, dan hoef je je geen zorgen te maken. tijdens ons interview waren er twee dingen die problemen opleverden:
1. mijn lieve vriend (hij is de sponsor) is officieel nog getrouwd met zijn ex. De case-officer dacht dat ik mijn visum pas zou kunnen krijgen na de scheiding. Nu is dit een van de vele zaken die ik van te voren natuurlijk helemaal heb uitgezocht, en ik wist zeker dat dit geen probleem zou zijn. Maar nu maakte zij het wel een probleem en dan ga je natuurlijk twijfelen (althans wij wel ....   :|). Na het interview zou ze met haar baas gaan overleggen (oh wat een zenuwen), maar toen bleek al snel dat ze zich had vergist - maar zo'n schok ben je niet zomaar te boven en toen kwam de volgende: nog voordat ze de verklaring 'sponsorship obligations' had gelezen vroeg ze om 'officiele documenten' over de financien van mijn sponsor. Nu hebben we die niet, omdat (vanwege de scheiding) dit nog onduidelijk is. Ik had echter wel een verklaring bijgevoegd van mijn eigen financiële situatie en die is zodanig dat ik me wel een tijdje red. Na het interview vroeg ze om het nummer van mijn mobi "voor als ze nog zaken nodig had" en werden we het koude Berlijn weer ingestuurd om 5 uur later terug te komen. Geen enkele aanwijzing over de afloop - dat vond ik wel het ergste. Het gekke van zo'n interview terwijl ze de aanvraag nog niethebben gezien is ook, dat er veel vragen worden gesteld waarvan het antwoord in de aanvraag staat. Het lijkt een soort check of je dezelfde dingen zegt als je in het formulier hebt ingevuld.
Toen we aan het eind van de middag terugkwamen zat het andere 'stel', dat vlak voor ons het interview had, al te wachten om naar boven geroepen te worden. Uiteindelijk mochten we alle 4 tegelijk naar boven komen en toen dacht ik wel dat ik het visum zou krijgen, want anders doe je dat niet (lijkt mij). En ja hoor - nadat we boven alle vier alweer in de zenuwen zaten kwam ze met de paspoorten en een groot deel van de originele stukken die bij de aanvraag zaten terug. Gelegenheid om te vragen hoe ze met verschillende dingen was omgegaan en hoe het kan dat iets dat in het interview een onoverkomelijk probleem lijkt en dat je daarna toch het visum krijgt was er niet.

Ondanks dat we superblij waren met het visum, hadden we een nare bijsmaak over de manier waarop het is gegaan. Zelfs bij het naar boven roepen was er geen indicatie van positief of negatief. Ik had de indruk dat onze case officer niet in de gaten had hoe belangrijk zo'n visumaanvraag is voor de mensen aan de andere kant van de tafel. Zij neemt toch een besluit over de rest van het leven van twee of meer andere mensen. Ik vond dat ze weinig rekening hield met onze gevoelens en onzekerheden. Een klein nonverbaal iets als  :up: :up: :up: of  :-D dat was toch prettig geweest.

Het is niet mijn bedoeling om mensen die nog naar Berlijn moeten bang te maken - is je aanvraag goed, heb je alle documenten en voldoe je aan de eisen dan is er geen probleem. Dan kan het interview leuk zijn of vervelend - in beide gevallen krijg je dan je visum en daar gaat het toch om!!

Succes!!!
 
Wow, dat leek me inderdaad wel een spannende en zenuwslopende ervaring  :|
Maar wel goed nieuws uiteindelijk dan, en daar gaat het om!! Ik ben heel blij voor jullie dat je je visum hebt, en wens je veel succes met de toekomst!

We gaan dinsdag om 10u voor ons interview, hopelijk verloopt alles ok, we zijn al enkele jaren getrouwd en hebben een kindje samen, dus het zou geen probleem mogen zijn... duimen maar  :up:

cheers
Els
 
He, wat vervelend dat het zo gegaan is!! Jammer dat ze zo reageren. Ik hoop dat ze vrijdag bij mij anders reageren!! (Dan ga ik naar het immigratiekantoor in Brisbane)..

Maar je hebt je papiertje nu in ieder geval binnen!! GEFELICITEERD  :up:
 
Back
Top