Aldinga SA?

Martens73

Active Member
Hoi, hoi,

Kan iemand ons iets vertellen over Aldinga Beach? Hoe is het om hier te wonen, scholen, strand?
Wij kennen SA helemaal niet, maar via de SA Sponsorship maken we kans om jaren eerder ons visum te krijgen.
Wij zijn echt moderne hippies, zijn niet materialistisch, willen na een jaar huren ons eigen ecologisch huisje bouwen, zouden het fijn vinden als onze kindjes naar de Vrije School kunnen gaan. (In Willunga is er 1).

Is Aldinga en omgeving een beetje ruim denkend, creatief, sfeervol?

We horen het graag, :smile: Betty
 
Aldinga Beach....prachtig!! Strand echt waanzinnig mooi.....alleen niet echt om te zwemmen. Huizen erg betaalbaar!
Als je meer vd bewoners daar wilt weten kun je hier even kijken: http://www.domain.com.au/Public/SuburbProfile.aspx?searchTerm=Aldinga%20Beach&mode=research
Op deze website kun je echt elke wijk napluizen. Helaas kun je er niet zien of ze ruimdenkend zijn.....maar dat begrip moet je ruim zien ;) Het echte hippiegevoel heb ik hier nergens nog ervaren in SA..wel conservatief, maar dat went wel :)

De hele streek Fleurieu Peninsula is sowieso super vind ik, met name de stranden...in Aldinga Beach en in Moana kun je er lekker met je auto op.
Klimaat wel iets kouder dan in Adelaide zelf. En mocht je werk hebben/krijgen in de CBD dan is het wel een eindje rijden nog.
Voor moderne hippies is dit misschien wat voor jullie: http://www.aaev.net/index.html
En over scholen daar is al veel gemeld op pomsinadelaide.com....even de search button gebruiken, er zitten relatief veel Engelsen.

Hoe ver zijn jullie in het traject?
 
Super bedankt voor je reactie, de Arts Eco Village had ik al over gelezen, maar leuk dat jij er ook mee aankwam!


Wat betreft hoe ver wij zijn in het traject... wij staan in de wacht, sinds september vorig jaar. Hebben onze skilled independend aanvraag aangevuld met een sponsorship voor SA.
Eigenlijk wilden we rond Brisbane gaan vestigigen maar Queensland en NSW sponsoren geen timmermannen.
Vandaar dat we nu een beetje SA willen leren kennen. Hopelijk kunnen we hier ook ons happy voelen?

Nogmaals bedankt voor de respons, en we horen graag als je nog iets te vertellen hebt over Adelaide en omgeving.

Smiles, Betty
 
Aha, wat is de wachttijd nu na indienen aanvraag visum bij DIAC, 9 maanden nog? Wij hadden 'm na 8 (zeer lange) maanden.
Jullie zijn hier nog nooit geweest neem ik aan? Vind zelf het hele grote voordeel tov QL en NSW het klimaat...lekker droog, erg Mediterrannees. En de mensen zijn echt superrelaxt. Sta ik elke dag van te kijken.
Timmerman....dan kun je hier zo aan de bak trouwens.. werk zat.

Zo, al happy? :)
 
De wachttijd is 3 jaar op dit moment. Tja, ja, echt heel moeilijk, we zijn al 5 jaar met deze droom bezig. Als de wijziging mid 2010 plaatsvindt zullen we dit jaar nog in behandeling genomen worden. :up: Maar we zullen zien?
We zijn nog nooit in Adelaide geweest nee, dus moeten nog veel te weten komen.
Fijn om te lezen dat er werk genoeg is voor timmermannen!

Betty :smile:
 
Aldinga ken ik niet. Maar heb nog een aanvulling op de scholen. Ik weet dat in Aldgate een Montessori zit en in Mount Barker zit een Waldorf (vrije) school. Beide zijn meer in de Adelaide Hills te vinden.
Groetjes!
 
zouden het fijn vinden als onze kindjes naar de Vrije School kunnen gaan. (In Willunga is er 1).
Hi Betty,

Grappig om te lezen: ik heb zelf mijn gehele schoolperiode op de vrije school gedaan (Leiden, Haarlem, Amsterdam), Christoffel de lagere school, mijn moeder was er hoofd en lerares. Dus ik begrijp je heel goed, dat je dat voor je kids graag wilt en leuk dat dit ook in Australië te vinden is!
Beetje off topic, excuus daarvoor...

Groet,
Annemarie
 
Ja, ons Pipje zit hier in NL op de vrije school en dat is helemaal super! :up: Er zijn in Oz heel veel vrije scholen alleen worden deze niet door de overheid gesubsideerd, kost echt duizende dollars per jaar! :shock: We moeten dus goed kijken of dit haalbaar is?
Mischien moet ik hierover maar een nieuw draadje beginnen in kidscorner?


:smile: Betty
 
Aldinga Beach....prachtig!! Strand echt waanzinnig mooi.....alleen niet echt om te zwemmen.
Niet om te zwemmen?? Je kan hier heeeerlijk zwemmen! En het is hier inderdaad prachtig.

@Betty:
Wij wonen in Aldinga Beach, als je iets wilt weten,stuur maar een pm.

Groetjes
Ineke
:up: Wat leuk Ineke dat jullie in Aldinga Beach wonen!! Zal je zeker binnenkort een pmtje sturen. :smile: Betty
 
Back
Top