Algemene Ouderdoms Wet

Kan AOW aangevraagd worden met terugwerkende kracht ?

• Total voters
    1
  • Poll closed .
Het "meenemen" van je super bij vertrek uit Australie is volgens mij alleen mogelijk als het nog een klein bedrag betreft (threshold weet ik niet). Je backpackers super was toendertijd wellicht nog klein genoeg. Maar als je er nu langer gaat wonen/werken dan zul je daar snel boven gaan komen. Als je het wel nog mee zou mogen nemen dan zul je er belasting over moeten betalen, omdat je veel minder belasting betaalde over het geld dat in de super ging.

Mijn benadering is om het gewoon in de super te laten, wat over de lange termijn meer in waarde zou moeten toenemen dan in een gewone spaarrekening. Als je dan de juiste leeftijd bereikt hebt kun je het voor je pensioen gebruiken.

Hi,

Je kunt je superannuation bij de specifieke maatschappij terugvragen wanneer je kunt bewijzen dat je het land permanent verlaat. Neem contact met hen op en dan kunnen zij je specifiek vertellen wat je moet doen. Je krijgt het geld gestort.

Je superannuation blijft waar het is, dus dat kun je later ook nog terugvragen en er zijn specifieke organisaties die je kunnen helpen om je "lost super" te vinden.

Succes ermee!

Last edited:
Back