Alleen !

damhooligan

Member
Mmm ,

Hoi hoi,  :lol:

Ik lees heel veel families die gezellig met zijn allen gaan emigreren,  :group:
maar wie o wie gaat er net als mij helemaal ALLEEN naar toe? :roll:
En is van plan om lekker Low-budget te gaan. backpacker stijl?  :tent:

Ikke = dat wel plan.

lekker flexibel , kan dan gaan en staan waar ik wil , en hoef met niemand rekening te houden, mmm
lijkt me wel leuk :beach:
En als ik iets leuks vind ga ik me daar vestigen :readinginbed:

Reacties zijn  :hi: (hoeve niet perse positief te zijn  :-o)

Groetjes Johan

ik ga bijna het zelfde doen... eerst een jaar naar oz... kijke als ik daar mijn jackeroo diploma kan halen.. en dan het land door hier en daar werken op een caddle station voor wat geld of eet en slaap plaats
en daarna zie ik wel

[quote author=damhooligan link=topic=3680.msg43491#msg43491 date=1137343785]
Mmm , Hoi hoi,  :lol:
Ik lees heel veel families die gezellig met zijn allen gaan,  :group:
maar wie o wie gaat er net als mij helemaal ALLEEN naar toe? :roll:
En is van plan om lekker Low-budget te gaan. backpacker stijl?  :tent:
Ikke = dat wel plan.
lekker flexibel , kan dan gaan en staan waar ik wil , en hoef met niemand rekening te houden, mmm
lijkt me wel leuk :beach:
En als ik iets leuks vind ga ik me daar vestigen :readinginbed:
Reacties zijn  :hi: (hoeve niet perse positief te zijn  :-o)
Groetjes Johan
[/quote]

He Hooligan, Johan.

Je gaat ervoor , daar heb ik veel respect voor.
Zo te lezen van de laaste weken over jouw heb je er goed over nagedacht en ben je goed op de hoogte van de goede en slechte punten van je beslissing.
Vraagje, ik heb het proberen te vinden ,maar niet gevonden, op welk visum wil jij emigreren naar Australia.

Vraagje aan iedereen, ik heb begrepen dat je op een paar visums niet makkelijk binnenkomt omdat personen die alleen zijn een risico zijn of ze het wel kunnen vinden zo alleen zonder steun van een bekend iemand in de buurt.
Of zit ik er naast, .........IEMAND

Ga ervoor Johan dat kun je maar een keer in je leven, deze stap naar Oz.

Jack :evil:

Mm Wezep ,

Volgens mij heb je mijn oproep verkeerd gelezen ,
ik ga er niet heen om te verkennen (zoals jij van plan bent, als ik het volgende lees)
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3657.msg43106#msg43106
want ik heb al een WHV van een jaar gehad,
maar ik ga er permanent heen met een skilled visa. :happysun:
Maar ik merk dat onder diegene die er gaan emigreren , veel met een hele groep gaan  :group:
daarom vroeg ik me af , of er meerdere migranten alleen gaan?
(en daar bedoel ik WHV niet mee , sorry :cry:)

Maar wezep ik wens jouw alle plezier in oz (heb ik ook gehad)

groetjes johan

@ jack  :evil:

Bedankt voor jouw respect daar ben ik heek blij mee :applaus:

Ik dacht dat het wel ergens te vinden was , maar ik ga voor een skilled independent visa (136)
Als Vehicle painter (autospuiter)
(toch gevindt http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2974.msg36725#msg36725)

ja ik ben ervan overtuigd dat dat ik het daar ga maken , lukt het niet , jammer , maar dan heb ik ieder geval weer een leuke ozzie vakantie gehad, en ga ik weer terug naar nl
Kan ik wel weer gaan dammen , want dat gaat helaas niet in oz.

Groetjes johan

Ik ga ook alleen, op een STNI visum.

Alleen is ook gemakkelijker, bekijk het eens van die kant...

Als je met een hele familie gaat, wordt de papierberg nog hoger.

Bart

Als ik naar Oz ga, dan ben ik van plan om alleen te gaan (of wellicht via Activity International).
Ik zou eerst willen gaan backpacken en in Oz werkervaring en contacten willen opbouwen. Wellicht zou ik verder kunnen voortborduren in de zin dat ik wellicht daarna een skilled visum zou gaan nemen. Maar dit is nog zover weg en het heeft nog niet zoveel zin om hierop vooruit te lopen. Eerst zou ik als backpacker een working-holiday-visum willen nemen (ook voor Nieuw-Zeeland trouwens) en deze zou dan voor een jaar gelden. Het is natuurlijk afwachten hoe ik mijn backpack-tijd ga doorkomen en of mij een langer verblijf in Australie daadwerkelijk gaat bevallen. Het is wat dat betreft echt nog koffiedik kijken.
Goeie topic trouwens  :up:

Hoi bart

Ik zie jou ook regelmatig op het forum voorbijkomen, maar wat houd dat STNI eigenlijk in? (ik heb nog niet verder gekeken dan mijn eigen skilled visumpje)

groetjes Johan

[quote author=damhooligan link=topic=3680.msg43931#msg43931 date=1137607138]
Hoi bart

Ik zie jou ook regelmatig op het forum voorbijkomen, maar wat houd dat STNI eigenlijk in? (ik heb nog niet verder gekeken dan mijn eigen skilled visumpje)

groetjes Johan
[/quote]

Foei foei Johan... :laugh:

STNI visum is uitgevonden voor mensen die boven de 34 zijn, geen smak geld hebben om zich in te kopen, en niet op de MODL lijst staan (wel op de SOL)

Het staat voor State Territorial Nominated Independent.

Het komt er op neer, dat je door een staat genomineerd moet worden, om binnen te komen. Je hebt dan maar 70 punten in totaal nodig. Er zijn maar een paar staten die er aan mee doen (worden er waarschijnlijk snel meer), die in feite hun eigen lokale MODL aangeven. Het visum is permanent, met die beperking dat je 2 jaar in die staat moet blijven wonen en werken.

Kijk anders ook eens op: http://www.immi.gov.au/migration/skilled/offshore_visa/valid_137.htm

Bart

Ha , dat wist ik niet , nu is johan weer helemaal happy  :clap2: :happy:

Eigenlijk best wel interresant

Groetjes Johan

[quote author=Jack link=topic=3680.msg43499#msg43499 date=1137346354]
Vraagje aan iedereen, ik heb begrepen dat je op een paar visums niet makkelijk binnenkomt omdat personen die alleen zijn een risico zijn of ze het wel kunnen vinden zo alleen zonder steun van een bekend iemand in de buurt.
Of zit ik er naast, .........IEMAND
[/quote]

Is dit gebakken lucht of heb je ergens iets gehoord?
Lijkt me sterk dat er zo geredeneerd zou worden.

:|

Gold in ieder geval niet voor Sabien, en voorlopig heeft men mij ook nog geen strobreed in de weg gelegd.

Volgens mij is het moeilijker om een hele familie te onderhouden als je geen werk hebt, dan alleen jezelf.
Het gaat er ook een beetje om wat voor persoonlijkheid je hebt, of je je draai kunt vinden in een vreemd land. Ik reis altijd alleen, en dat bevalt me best. Zoek gezelschap op als ik daar behoefte aan heb, en zoek de vrijheid weer op als me dat beter bevalt.

Maar ik geloof eerlijk gezegd niks van deze stelling.

Hee daar!

Hier nog een alleen emigrante hoor...No problem!
Het zijn er inderdaad wel een stuk minder die alleen gaan, maar dat weerhoud ons er natuurlijk niet van!

Ik ga op een skilled indepent 136 (accountant), hoop deze zomer met alles rond te komen.....

Veel succes allen!

Henriette

[quote author=henriette link=topic=3680.msg45688#msg45688 date=1138634614]
maar dat weerhoud ons er natuurlijk niet van!
[/quote]

@henriette ; Helemaal mee eens!  :up:

Welke regio had jij in gedachten??

Groetjes Johan

Hey Bart,
Nog even over het STNI- visum; jij geeft aan dat dat is voor mensen boven de 34, die geen zak geld hebben en die niet op de MODL-lijst staan.....das ook niet helemaal waar. Mijn Marcel is namelijk 30 (31 in maart) en staat met Carpenter and Joiner wel op de MODL-list.....en toch gaan we voor een STNI. Dit is volgens mij ook t enigste/ beste permanente visum wat we kunnen bemachtigen...met de puntentelling komt hij op 130 uit....groetjes Ang

Dat begrijp ik niet helemaal...
Je hebt maar 120 punten nodig, en als je voor een "gewoon" skilled visum gaat kun je jezelf vestigen waar je wilt.

Of zit ik er nu naast?

Bart

[quote author=Bartman link=topic=3680.msg46079#msg46079 date=1138826365]
Of zit ik er nu naast?
Bart
[/quote]
nop,...  klopt helemaal :up: :up: :up:

[quote author=Ang link=topic=3680.msg46077#msg46077 date=1138825220]
Hey Bart,
Nog even over het STNI- visum; jij geeft aan dat dat is voor mensen boven de 34, die geen zak geld hebben en die niet op de MODL-lijst staan.....das ook niet helemaal waar. Mijn Marcel is namelijk 30 (31 in maart) en staat met Carpenter and Joiner wel op de MODL-list.....en toch gaan we voor een STNI. Dit is volgens mij ook t enigste/ beste permanente visum wat we kunnen bemachtigen...met de puntentelling komt hij op 130 uit....groetjes Ang
[/quote]

ik ga zelf ook als carpenter and joiner, ben 38 en ga met mijn 120 punten op skilled independent, dat is echt een makkelijker visum omdat er geen restricties aanzitten, je kunt je overal vestigen!

wellicht kun je het nog omzetten????

En hoe zit het dan met met je medicare etc als je zo'n skilled independent visum neemt?
Is dat hetzelfde als bij een stni visum?

Groeten marcel

Medicare heb je gewoon recht op bij een skilled visum. Staat op de immi.gov site

Back