aller aller laatste vraagje :-) (certificeren)

Ems81

XPdite Sponsor
Hebben jullie ALLE documenten gecertificeerd? Officiele documenten snap ik, maar foto's, print-outs van vliegtickets, print-outs van reserveringen, print-outs van bank statements etc. Ik dacht dat in dit geval het origineel (de print) ook goed genoeg is om op te sturen, maar nu hoor ik van verschillende mensen dat ze hun bewijsmateriaal retour kregen met de vraag het te certificeren (bv ook de skype print-outs, gmail print-outs) en daar hoort dus ook de nodige vertraging bij.

Wat nu? Alles maar gaan certificeren? Zal de politie agent blij mee zijn, begon al heel hard te zuchten toen ze 10 velletjes moest certificeren.

En dan ook nog.... hoe betrouwbaar is een gecertificeerde kopie van een print-out??? Dat ze niet gewoon het origineel willen accepteren snap ik echt niet.

and seriously..... uitgeprinte foto's certificeren, tennis membership certificeren, joint swimmingpool card certificeren, seriously???? Kan bijna niet geloven dat dat nodig is.....

Ehm, dat heb ik echt niet allemaal gecertificeerd hoor... Ik zie de JP al een zucht slaken! Certificeer alleen de kopieën waar ze het van vragen.

Zal de politie agent blij mee zijn, begon al heel hard te zuchten toen ze 10 velletjes moest certificeren.
Dat komt omdat hij een ongeinteresseerde eikel is die elk 5 minuten op zijn klokje kijkt of het nog geen 5 uur is , en als het 5 uur is zo snel mogelijk naar huis wil naar zijn nintendo games met een hamburger van de MC Donalds.

En dan ook nog.... hoe betrouwbaar is een gecertificeerde kopie van een print-out??? Dat ze niet gewoon het origineel willen accepteren snap ik echt niet.

Je wilt originele opsturen :confused:o_O, ben je op je kop gevalle?.
Nooit originele opsturen.
Copieren (in kleur of zwart wit) laten tekenen en bestempelen
Deze copieen laten vertalen (in het Engels of je moet naar Mongolie willen ) en deze ook laten tekenen en bestempelen.

Jack>:D

Maar ik kan heel makkelijk een nieuw origineel voor mezelf uitprinten Jack! Het is maar een print-out.. Heb besloten alleen het allerbelangrijkste te certificeren, en de rest kan ik heel snel certificeren als ze me er om vragen. Heb er genoeg van... :eek:

Stuur alles gewoon op... En moet ik toch certificeren doe ik dat later... Bridging Visum B aanvragen voor januari/februari om naar Nederland te gaan met het ticket dat al geboekt is. Als dat niet lukt, whatever ticket niet gebruiken, en hier blijven om de uitslag af te wachten, hoe lang dat ook mag gaan duren.

Maar ik kan heel makkelijk een nieuw origineel voor mezelf uitprinten Jack!.

Een nieuw origineel uitprinten....zo beland je achter de tralies
.
Jij niet begrijpe o_O
Hoe zal ik beginne.
.
* Een copy van het originele kan nooit een nieuw originele worden.
* Stel dat je originele (diploma's) zou opsturen dan zou de DIAC het niet accepteren als een origineel.
* Als je een copy van het origineel laat tekenen en bestempelen dan heb je bewijs dat dit copy een copy is van het origineel, .... en ook wil dit copy met handtekening van bevoegde en stempel zeggen dat met dit copy niet gerommeld is.
* Dan moet je het laten vertalen door een licensed vertaler (niet door je zelf...waarom omdat dat geen geld kost....het moet geld kosten) , de vertaler zal het tekenen en bestempelen met haar bevoeglijkheid en met deze vertaling ga je naar het gerecht die dan alles na kijkt en deze vertaling erkennen en approven en zal deze ook tekenen en bestempelen.

Zo zal je geen problemen hebben alleen enkele spaarcenten armer.
Verbeter me als ik het verkeerd heb, het is voor mij ook alweer zo'n 7 jaar geleden.

Jack>:D

Printout is wat anders dan een diploma.
Wat betreft Diploma's heeft brother Jack gelijk.
Overige documenten zijn waarschijnlijk bewijsstukken van een gezamenlijk leven?

Printout is wat anders dan een diploma.
Wat betreft Diploma's heeft brother Jack gelijk.
Overige documenten zijn waarschijnlijk bewijsstukken van een gezamenlijk leven?

Dat dus ;)

foto's, print-outs van vliegtickets, print-outs van reserveringen, print-outs van bank statements etc

Ik heb alleen gecertificeerde kopieen laten maken van mijn paspoort, het paspoort van mijn vriend en zijn Nederlandse verblijfsvergunning waar mijn naam op staat. Verder hebben we onze orginele geboortebewijzen opgestuurd, orginele uittreksels uit de gemeentelijke basisadministratie waar ons gemeenschappelijke adres op staat en mijn orginele police check.

Als ik het me goed herinner waren alle andere documenten gewoon kopieen of prints (bijv onze skype history). We hebben ook niks officieel laten vertalen. Op een aantal documenten zoals mijn geboortebewijs stond een Engelse vertaling en de rest heb ik gewoon zelf vertaald.

1,5 week na het indienen kreeg ik bijna al het bewijsnmateriaal weer retour en de boodschap dat hij geen extra documenten of informatie nodig had. Ik ga er dus vanuit dat alles ok is!

Ter info: hier kun je de lijst vinden met het bewijsmateriaal dat ik heb aangeleverd:
http://xpdite.net/forum/threads/tips-gevraagd.12125/#post-179398

Ok, van alle belangrijke/officiele documenten hebben we nu gecertificeerde kopieen, en ik heb gisteren ook nog wat kopieen laten certificeren van documenten die ook echt kopien zij (bv. kopie van ansichtkaarten/gezamenlijke post, kopie van tennis membership card etc.), alles wat geen kopie is, maar een directe print-out van m'n email bv. stuur ik zo op.... en natuurlijk de originelen van de police checks. Thanks!!!!

Kikker, wanneer heb je de aanvraag ingediend, wanneer kreeg je een CO?

Mijn aanvraag is 17 juli 2012 binnengekomen bij de ambassade in Berlijn en 20 juli 2012 heb ik een mailtje ontvangen van mijn co. Dat is dus erg snel gegaan!

Back