Alles verzameld om op te sturen ... maar hoe moet ik de documenten ordenen?

r2d2

Member
Hoi,


Hopelijk kan het forum mij wederom goed helpen!

Aangezien ik vandaag de laatste documenten heb vezameld, wil ik nu het hele pak opsturen naar de DIMIA.
De aanvraag mag nu dus echt de deur uit! Maar hoe orden ik de papieren zodat de DIMIA alles snapt, waar wat bijhoord?

Geen nietjes heb ik begrepen, maar dan paperclips?
Bladzijden nummeren? Inhoudsopgave maken? Wat in welke volgorde?

Wie heeft zijn aanvraag al op de bus gedaan, en hoe heb je het geordend?

GRoeten Sander
 
Surf eens naar deze pagina van DIMIA, klik vervolgens op de document checklist aan de rechterkant,
en daar staat precies wat en hoe je moet opsturen.

:up:
 
Hoi Sander

Ik heb er echt een werkje van gemaakt.
Op de checklist staat inderdaad een volgorde aangegeven in secties.
Ik heb tabbladen tussen de secties gedaan en op de tabbladen aangeven wat er te vinden is aan papieren. Ik heb geen enkele binder gebruikt (zoals aangeven).
Alle pagina's heb ik genummerd en had in totaal 102 documenten en nog eens de applicatie en medische papieren.

Eventuele pasfoto's die erbij moeten had ik op zijn plaats geniet.
Alles per koerier verstuurd wat me 85 euro kostte, maar na al die kosten wil je zeker zijn dat het aankomt. (misschien is er wel een goedkopere optie, maar ik wou snel en zeker)
En.....het is goed gegaan. Geen commentaar gehad en wel een visum!


Succes met je applicatie en met het aftellen.
Groet Ingrid

Groet Ingrid
 
Geweldig!!!  Die checklist is erg handig!!!! :lol:

Even over die checklist

1) Nummer bottum up.... dus boven aan blz. 127, daaronder 126 ... 2,1? :-(
2) Wat verstaan ze onder application? Formulier 47sk, of iets anders? :-(
3) De subdividing tabs moeten op de plek "wherever the filing symbol is shown". Wat is de filing symbol? Het gele vlakje of dat vage onduidelijke tekentje met een groene waas? :-(

GRoeten Sander :up:
 
en vraag ....  :oops:

4) Bij het filing icoontje, moeten daar zowel voor als achter een tabblad?
5) Op 2 plekken moet je volgens de checklist een bewijs van leeftijd plaatsen. Nu heb ik 1 keer een geboorte-akte toegevoegd, kan ik dan op die andere plek verwijzen er na?
6) Zaken als pasfoto's enz. die wel in booklet 6 staan, maar niet op de checklist.. waar voeg je die toe?
7) Ook in booklet 6 staat een andere checklist die je toe moet voegen. Waar moet je die plaatsen?

Alvast erg bedankt!

Je merkt, nu de nood aan de man komt (vrijdag moet het worden opgestuurd) dat er tal van vragen bij me loskomen.  :-(

GRoeten Sander
 
Tja nu herinner ik het me weer. Ik heb nog eens naar de checklist gekeken en die is inderdaad af en toe verwarrend.
Ik kan je alleen zeggen wat ik ermee gedaan heb.

1. nummer van bottum- up is volgens mij dat de laatste pagine van het pak papier met 1 wordt genummerd en zo werk je omhoog tot je laatste nummer. In mijn geval 102. Die ligt dus bovenop op de stapel. Tja, vraag me niet waarom ze het zo willen hebben.
2. 47SK is inderdaad de applicatie.
3. wat is het filling symbol. ik heb dus drie tabbladen er tussen gedaan. Met dat vage groene ding wist ik mij geen raad, ik heb dus schedule 1.2.3 gebruikt voor een tabblad. en ik had nog een tabblad op het eind waarna nog de medische papieren kwamen.
4. Je hoeft maar 1 keer bewijs voor iets mee te sturen. Je zou het op de checklist kunnen aangeven zoals "see above".
5. op de checklist staan ook 4 pasfoto's aangegeven dus deze wel meesturen. Achterkant naam, geboortedatum en handtekening aangeven.
6. Ik heb uiteindelijk niet de checklist van booklet 6 gebruikt. Ik heb hem wel nagekeken of dat wat ze melden ook in mijn applicatie zat.
7. Checklist voor in je applicatie meesturen.

Hopelijk lukt het je! Het is inderdaad een klus...en als je hem dan helemaal klaar hebt niet onderweg naar het postkantoor laten vallen!!!!
Groet Ingrid
 
Inderdaad niet laten vallen! :-D  Daarom laat ik DHL ook vrijdag hierkomen!

Bedankt Ingrid voor alle moeite. Ben zeker wat wijzer geworden.

- Dus ook een handtekening op de pasfoto's. Kijken of er nog plek is.
- dat tabbladensysteem blijft vaag.
Ze zullen je er niet op afkeuren, maar toch wil je alles verzorgd en netjes aanleveren.. (om ze niet voor het hoofd te stoten?)

Heb je op de checklist trouwens paginanummers gezet of zo?

GRoeten Sander
 
Hoi Sander

Nee ik heb de checklist niet genummerd, dat had ik niet gedaan, maar klinkt best handig.
Morgen mag het weg, is echt weer een stap als dat de deur uit is!
Handig dat de DHL bij jullie komt. Ik fietste zo oplettend naar het postkantoor dat ik echt dacht " dat gaat nie goe komen". Zul je altijd zien dat er iemand plots de weg over steekt. Maar goed ...het is gelukt...de volgende keer laat ik ook de DHL komen.
Groet Ingrid
 
Back
Top