Als defacto op 457, need tips/advies wb. aanvullende zorgverzekering :)

Mel22

New Member
Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus...help! ;)
ik hebeen Medicare card vanwege de reciprocal agreement tussen Nederland en
Australië. Mijn vriend wordt gesponsord op een 457 en ik ben op dat
zelfde visum op defacto basis.
Nu wil ik eigenlijk toch wel een extra verzekering afsluiten, gewoon voor de zekerheid. Maar er is zoooveel
informatie te vinden op internet!
Ik hoop dus dat iemand me hier kan helpen met mijn vele vragen :).

Nu ik een aanvullende verzekering wil, zoek ik dan op overseas visitor
health insurance of comprehensive health insurance? Of op private health
insurance in het algemeen?
Ik zag bij een aantal verzekeringen datze niets dekken mocht er iets met je gebeuren in het buitenland. Watdoen jullie daarmee? Valt dat dan onder een reisverzekering? Of hebben
jullie een aparte "overseas cover"?
En doen jullie aan excess/Co-payment? Is dat te vergelijken met onze "eigen risico"?
En natuurlijk: nog tips wat betreft een goede, niet al te dure zorgverzekering?
Als iemand nog goede ideeën heeft bij wie/wat voor instantie ik met dit soort vragen terecht kan dan hoor ik het ook graag!

Cheers! :)
 
Hi Mel!

Wil je je extra verzekeren voor prive ziekenhuizen of meer voor de extras zoals tandarts, lenzen, fysio, ambulance etc? Ik heb op dit moment alleen de Extra via Medibank. Toen ik op mijn tijdelijke visum zat gaven zij aan dat ik alleen de extra kon, niet de zkh cover. Nu heb ik mijn permanente visum maar denk dat ik het toch alleen nog maar even bij de extra houdt. Je kunt ze bellen om te vragen of je op jouw visum ook de zkh cover kan krijgen..

Excess is hier vaak erg hoog. Ik ben er geen fan van omdat ik niet zoveel spaargeld heb dat ik zo'n excess op kan hoesten wanneer het nodig is. Betaal dan liever per maand iets meer (ook al is dat vaak uiteindelijk veel meer omdat je er geen gebruik van maakt).. Bij mijn auto verzekering heb ik bijvoorbeeld 0 dollar excess. Je moet zelf bedenken: betaal je liever wat meer per maand en minder als er iets gebeurd, of is het geen probleem om die excess te betalen als er wel wat gebeurd..?

Voor buitenland heb je inderdaad reisverzekeringen.
 
Hi Gwen,

Bedankt voor je reactie! Als je alleen de "extra" hebt, hoe ben je dan verzekerd voor bv behandeling van kanker, hart operatie, zwangerschap, een nieuwe heup etc.? Valt dat onder de hospital cover van Medicare of ben je dan gewoon de sjaak? ;) Hoe meer ik me inlees over verzekeringen, hoe meer leeuwen en beren ik op de weg zie haha.
Thanks!
 
Hi Mel,

Die dingen zijn allemaal onder Medicare vergoed in een Public Hospital alleen kun je daar wel te maken hebben met extreem lange wachtlijsten. Als jij echt een nieuwe heup nodig hebt maar je meer dan 12 maanden moet wachten in een publiek hospital terwijl je in een prive hospital binnen een maand geholpen kan worden, dan zou je toch wensen dat je een prive hospital verzekering hebt!
Bij Extras moet je denken aan lenzen/bril, tandarts, ambulance, fysio, etc. Geen ziekenhuis!
 
Back
Top