Als ik prime minister van Australie was.......

Ik denk dat als je creativiteit en innovativiteit wilt bevorderen je op de uni's en hogescholen moet zijn. En inderdaad de regelgeving aanpassen dat het minder "eng" is om voor jezelf te beginnen. Maar ook binnen gesettelde bedrijven moet innovativiteit en creativiteit aangemoedigd worden. Denk ik..

Verder? Qua natuur is er weinig te doen. Verkeer in de grote steden; betere doorstroming.

Oh; ik heb er nog 1: het fietsen promoten, en fietspaden aanleggen!

[quote author=slatsr link=topic=8293.msg109686#msg109686 date=1201813657]
Afschaffen hypotheekrenteaftrek op tweede huis. Dit is een subsidie van rijke mensen die in mijn ogen compleet overbodig is. Ik ben ook geen voorstander van hypotheekrenteaftrek op eerste woningen omdat dat de huizenprijzen weer verder opdrijft. Als het dan toch moet, dan in elk geval geen aftrek op basis van de hoogste tarieven (opnieuw subsidie van de rijksten) maar op basis van een vast percentage.
[/quote]

Wellicht drijft hypotheekrenteaftrek de prijzen op. Maar afschaffing ervan (wat men nu in NL eigenlijk aan het voorbereiden is) beperkt gelijk weer de mogelijkheden voor kopers. Wie zegt mij dat afschaffing van de aftrek netto voordelig is voor kopers? De getallen die ik daar tot-nu-toe over gezien hebt tonen dat niet echt aan.

Verder is er een heel simpele manier om te voorkomen dat mensen met de hoogste inkomens het meeste profiteren: vlaktax!

Perth heeft super goede fietspaden, overigens geintroduceerd door een Nederlander. :up: Melbourne is ook heel goed te fietsen , Sydney iets minder is onze ervaring. In de meeste steden heb je veel fietsgroepen. In Sydney was altijd een Friday night bike ride weet niet of dat nog bestaat, ik spreek over 5 jaar geleden.

PM wil ik niet worden :grin:

[quote author=Luuk link=topic=8293.msg109517#msg109517 date=1201687489]

Abo's; volgens mij wordt daar al genoeg geld ingepompt, ze moeten het ook zelf willen. Wat heeft al dat geld tot nu toe opgeleverd? Volgens mij bijzonder weinig.

[/quote]

Als ik PM van Oz was zou ik er voor zorgen dat emigranten zich van derogative slang tegenover de oorspronkelijke bevolking bewust worden en niet zomaar wat roepen (en ja, dat zou ook voor de "blanke" Australier gelden).

[quote author=Cora link=topic=8293.msg109748#msg109748 date=1201856555]
[quote author=Luuk link=topic=8293.msg109517#msg109517 date=1201687489]

Abo's; volgens mij wordt daar al genoeg geld ingepompt, ze moeten het ook zelf willen. Wat heeft al dat geld tot nu toe opgeleverd? Volgens mij bijzonder weinig.

[/quote]

Als ik PM van Oz was zou ik er voor zorgen dat emigranten zich van derogative slang tegenover de oorspronkelijke bevolking bewust worden en niet zomaar wat roepen (en ja, dat zou ook voor de "blanke" Australier gelden).
[/quote]

Wel weer een nieuw woord geleerd, bedankt!

derogative
bn. vernederend, beschamend

Wil je me nu wat meer vertellen over succesvolle projecten binnen de abo. community?

Nee, omdat dit niet mijn punt was. Het ging mij puur om het woord abo en waar het voor staat.

Luuk jongen: vind je het nu echt nodig om zo ongeveer elk topic aan te wenden om af te geven op de aboriginals? Ik denk dat je je standpunt allang duidelijk heb gemaakt...

Ik heb redelijk wat gereisd in Oz en heb de negatieve kanten ook gezien en sluit m'n ogen er ook niet voor maar even (voor jouw beeldvorming) een aantal positieve zaken:
- er spelen aboriginals in nationale en club cricket/footy/rugby teams
- er werken ook gewoon aboriginals in normale/publieke functies
- we zijn vorig jaar juni naar The Dreaming geweest; een jaarlijks terugkomend aboriginalfestival in Woodford, QLD waar tientallen groepen/stammen aboriginals hun cultuur uitdragen door dans, zang, toneel, stand-up comedy etc. Geweldig!
- 1 van mijn klanten is Employment & Indigenous Initiatives een divisie bij QLD overheid; niet al hun initiatieven worden goed ontvangen maar er zijn een aantal erg succesvol waarbij de overheid een zetje heeft gegeven (ja: geld ingepompt) en die nu zichzelf bedruipen door de inzet van de aboriginals zelf

Het is een groot probleem; I know... Maar concentreren op de negatieve kanten zal het probleem niet kleiner maken (integendeel); laten we proberen ook de positieve kanten te zien en deze te versterken! Daar hebben we met z'n allen meer aan...

On topic maar weer...Als ik prime minister van Australie was.......
- zou ik inderdaad Oz fietsvriendelijker maken (met name Brisbane  :wink:)
- zou ik drastischer maatregelen nemen om watertekorten tegen te gaan
- zou ik de bouw van huizen/wijken in europese stijl verbieden  :wink:
- zou ik state government voor 80% afschaffen!!!
- zou ik het aantal fastfood-ketens beperken
- zou ik iedereen verplichten Cardiff Air system te installeren zodat er minder airco gebruikt hoeft te worden
- zou ik alle eigenaars van investment properties verplichten een watertank te installeren
- zou ik rechten van huurders verbeteren
- zou ik bij de verkoop van huizen voorrang geven aan particulieren (ipv investeringluitjes die de prijzen alleen maar opdrijven)
- zou ik een soort apk systeem invoeren
- zou ik....
OK: verder vind ik Oz geweldig hoor!!  :grin: :lol: :grin: :lol: :grin: :lol: :lol: :lol:

Als ik MP was zou ik iets doen aan het enorme tekort aan betaalbare huurwoningen. Het is toch te gek dat mensen met een baan en normaal inkomen op straat leven omdat er gewoon niet genoeg huurwoningen zijn? En dat probleem zou vrij gemakkelijk opgelost kunnen worden. Stimuleer mensen om een "investment property" te kopen door daar allerlei financiele voordelen aan te verbinden. Een goed begin zou zijn huurinkomsten tot een bepaald bedrag per jaar geheel vrij te laten: geen belasting en wordt niet afgetrokken van je age pension. Zeker voor ouderen met een age pension is het hebben van een investment property financieel nauwelijks de moeite waard. Ik heb het laatst eens zitten uitzoeken i.v.m. plannen voor de toekomst. Wij zouden er nauwelijks op vooruit gaan, dus waarom zou je je dan al de toestanden op hals halen? Maar maak dit veel aantrekkelijker en mensen gaan hun geld daarin stoppen en binnen tien jaar zou het huurhuizenprobleem opgelost kunnen zijn. En het zou de overheid vrijwel niets kosten.

Groetjes,
Rixta

Rixta; waar vind je dit probleem dan?

Ik zie in bijv. Melbourne toch echt ladingen huizen te huur staan. En als je verder weg gaat, van het centrum, worden ze nog betaalbaar ook!

Ik zou hier toch best kunnen wonen. Goedkoop (relatief), en prima bewoonbaar.. niet heel mooi, maar zeker bewoonbaar!

[quote author=Rixta link=topic=8293.msg109815#msg109815 date=1201917336]
Als ik MP was zou ik iets doen aan het enorme tekort aan betaalbare huurwoningen. Het is toch te gek dat mensen met een baan en normaal inkomen op straat leven omdat er gewoon niet genoeg huurwoningen zijn? En dat probleem zou vrij gemakkelijk opgelost kunnen worden. Stimuleer mensen om een "investment property" te kopen door daar allerlei financiele voordelen aan te verbinden. Een goed begin zou zijn huurinkomsten tot een bepaald bedrag per jaar geheel vrij te laten: geen belasting en wordt niet afgetrokken van je age pension. Zeker voor ouderen met een age pension is het hebben van een investment property financieel nauwelijks de moeite waard. Ik heb het laatst eens zitten uitzoeken i.v.m. plannen voor de toekomst. Wij zouden er nauwelijks op vooruit gaan, dus waarom zou je je dan al de toestanden op hals halen? Maar maak dit veel aantrekkelijker en mensen gaan hun geld daarin stoppen en binnen tien jaar zou het huurhuizenprobleem opgelost kunnen zijn. En het zou de overheid vrijwel niets kosten.

Groetjes,
Rixta
[/quote]

Mee eens! Of je oplossing werkt; geen idee, ik heb te weinig kennis over dat onderwerp om daar een goede mening over te hebben.

[quote author=Luuk link=topic=8293.msg109844#msg109844 date=1201943509]
Ik zou hier toch best kunnen wonen. Goedkoop (relatief), en prima bewoonbaar.. niet heel mooi, maar zeker bewoonbaar!
[/quote]

Maar daar sta je dan wel met 10 man (of meer) voor in de rij! En dat voor een huis op ca. 2 uur autorijden afstand van het CBD. Ons viel huizenjacht ook tegen, terwijl wij in ongeveer 10 plaatsen rond keken over een lengte van 40 km. In totaal een aanbod van iets van 10 huizen! Wel moet ik een kanttekening erbij plaatsen dat wij in een ongunstige tijd hebben gezocht.

Het aanbod kan dus erg tegenvallen! En wij rekenden ons ook rijk toen wij vanuit NL realestate.com bezochten. De vraag is trouwens hoe het huis er nu uitziet, aangezien de foto uit 2001 stamt.

Groeten Sander

Hm, dat is jammer om te horen.

Verder hoorde ik van Owen (een Ozzie, vriendje van Bregje), dat er zat huizen zat zijn in Melbourne. Hij is een Melbournian.. en hij zei: "Don't take that forum as gospel".. :p

[quote author=Luuk link=topic=8293.msg109872#msg109872 date=1201949701]
Hm, dat is jammer om te horen.

Verder hoorde ik van Owen (een Ozzie, vriendje van Bregje), dat er zat huizen zat zijn in Melbourne. Hij is een Melbournian.. en hij zei: "Don't take that forum as gospel".. :p
[/quote]

Er zijn inderdaad zat huizen in Melbourne, maar de combinatie betaalbaar, goed bewoonbaar, prettige liging t.o.v. CBD en natuur, enz. is nu eenmaal door iedereen gewild! Alles valt of staat natuurlijk met hoe hoog je je eisen stelt.

Groeten Sander

Onze eisen zijn inderdaad standaard; niet te ver van de stad, niet te ver van de natuur.

Ik hoop niet dat ik in CBD aan het werk moet. Geen zin in. Liever Box Hill bijvoorbeeld.

Het liefst een eigen bedrijf vanuit huis.. zoals mijn vader nu heeft.

(Huur)huis zoeken is hier een vak apart (vind ik althans). Ik heb het een paar keer gedaan en iedere keer weer trap ik in de val.
Je pluist de websites en de krant na en vormt jezelf een idee van wat een leuk huis/unit moet kosten en je gaat op jacht. Dan kom je er al heel snel achter dat al die huizen en units die er in de krant en op internet zo mooi uitzien in werklijkheid bouwvallen zijn. Na een dozijn of zo teleurstellingen stel je je prijspeil en/of je wensenlijst een beetje bij en dan blijkt het toch in ene keer reuze mee te vallen om wat te vinden.

[quote author=Luuk link=topic=8293.msg109843#msg109843 date=1201943405]
Rixta; waar vind je dit probleem dan?

Ik zie in bijv. Melbourne toch echt ladingen huizen te huur staan. En als je verder weg gaat, van het centrum, worden ze nog betaalbaar ook!
[/quote]

Misschien is de situatie in Melbourne anders dan in NSW, maar ik betwijfel het een beetje. Al die huizen staan wel leeg, maar waarschijnlijk niet voor lang. De situatie hier is dat er voor een gemiddeld huurhuis al snel 20 of meer liefhebbers zijn. Dan zijn je kansen dus niet groot, zeker als je nog geen huurverleden hebt. En die andere 19 gaan dus weer naar een ander huis, waar je ook weer zoveel mensen hebt die het willen hebben. En ja, zo kunnen mensen dus op straat terechtkomen zonder dat het hun schuld is. En dat vind ik onverteerbaar.

Groetjes,
Rixta

Back