Luuk jongen: vind je het nu echt nodig om zo ongeveer elk topic aan te wenden om af te geven op de aboriginals? Ik denk dat je je standpunt allang duidelijk heb gemaakt...
Ik heb redelijk wat gereisd in Oz en heb de negatieve kanten ook gezien en sluit m'n ogen er ook niet voor maar even (voor jouw beeldvorming) een aantal positieve zaken:
- er spelen aboriginals in nationale en club cricket/footy/rugby teams
- er werken ook gewoon aboriginals in normale/publieke functies
- we zijn vorig jaar juni naar The Dreaming geweest; een jaarlijks terugkomend aboriginalfestival in Woodford, QLD waar tientallen groepen/stammen aboriginals hun cultuur uitdragen door dans, zang, toneel, stand-up comedy etc. Geweldig!
- 1 van mijn klanten is Employment & Indigenous Initiatives een divisie bij QLD overheid; niet al hun initiatieven worden goed ontvangen maar er zijn een aantal erg succesvol waarbij de overheid een zetje heeft gegeven (ja: geld ingepompt) en die nu zichzelf bedruipen door de inzet van de aboriginals zelf
Het is een groot probleem; I know... Maar concentreren op de negatieve kanten zal het probleem niet kleiner maken (integendeel); laten we proberen ook de positieve kanten te zien en deze te versterken! Daar hebben we met z'n
allen meer aan...
On topic maar weer...Als ik prime minister van Australie was.......
- zou ik inderdaad Oz fietsvriendelijker maken (met name Brisbane :wink
- zou ik drastischer maatregelen nemen om watertekorten tegen te gaan
- zou ik de bouw van huizen/wijken in europese stijl verbieden :wink:
- zou ik state government voor 80% afschaffen!!!
- zou ik het aantal fastfood-ketens beperken
- zou ik iedereen verplichten Cardiff Air system te installeren zodat er minder airco gebruikt hoeft te worden
- zou ik alle eigenaars van investment properties verplichten een watertank te installeren
- zou ik rechten van huurders verbeteren
- zou ik bij de verkoop van huizen voorrang geven aan particulieren (ipv investeringluitjes die de prijzen alleen maar opdrijven)
- zou ik een soort apk systeem invoeren
- zou ik....
OK: verder vind ik Oz geweldig hoor!! :grin: :lol: :grin: :lol: :grin: :lol: :lol: :lol: