Als loodgieter naar australie

aqua-dream

New Member
Hoi allemaal,

Ben benieuwd wie er als loodgieter naar australie gaan of al zijn gegeaan.
Hoe bevalt dat? Hoe zit dat met het registreren als loodgieter en wat houdt dat in.
Mijn man is namelijk loodgieter en wil daar dus verder als loodgieter.

Groetjes joke
 
Ben er zelf geen, maar volgens mij kunnen loodgieters direct aan het werk, en tegen een goed salaris. Dit soort vaklui is ontzettend gewild.

Je moet wel tegen kruipruimtes met dodelijke spinnen erin kunnen!  :| :?

Weet iemand de Australische afkorting voor plumber (net als een chippy een timmerman is, een bricky een metselaar en een sparky een electricien)?

Marc
 
:-D Pipy kun je beter niet melden aan het thuisfront!

Jongens ik heb een wereldbaan... ben pipy

:-D wat flauw!
 
Hallo iedereen en vooral de loodgieters, :lol:

Ik denk ik zal het nog maar 1 keer vragen want het ging alweer heel ergens anders over.Gaat er nou helemaal niemand als loodgieter naar australie??, jullie willen toch niet zeggen dat mijn man de enigste is he?
En wat betreft de spinnen in de kruipruimte, ik laat jeanine m'n buurvrouw eerst onder de vloer.
die is inmiddels wel gewend aan spinnen nadat ze een hele dag tussen de spinnen heeft doorgebracht.

Andre en joke
 
Sorry , kan je niet helpen , ik ben maar een chippy. :-D
En jij bent op zoek naar een plumby dus we lopen elkaar mis...meestal.

Succes, :up:

Jack :evil:
 
Gezellig! Nog meer Zaankanters in Oz!
Je man zal vast niet de enige zijn die als loodgieter naar Australie komt, maar misschien wel hier op het forum.... Volgens mij hoef je je als loodgieter niet te registreren zoals Marc al zegt en kan hij gelijk aan de slag!

Veel succes!~

Groetjes Lin
 
Zo is het, Lin.

Geloof me, plumbies, pipies, of plummies kunnen echt zo aan de slag. Aussies bouwen zich een slag in de rondte, en als je een beetje goeie tradesman bent zit je voor je het weet tot je oren in het werk (en in de spinnen!).

Waarschijnlijk zul je als "sole trader" (= eenmanszaak) aan de slag gaan, en jezef "contracten". Zo verdien je het meest, en het is zeer gebruikelijk om te doen. Je zult alleen wat meer marketing van jezelf moeten regelen. Er zijn anders vast en zeker ook opties bij bedrijven, maar dan zit je vast in molen van werknemerschap.

Marc
 
goedemorgen allen,

volgens mij moet je je wel registreren , ik had namelijk een loodgietersbedrijf gemailed en die vroeg of hij als al loodgieter geregistreerd stond daar, maar ik kan het fout hebben jullie zitten tenslotte al langer op het forum.
Marc woon jij al in australie of ga je gauw? , jij bent dus timmerman, ook een goed beroep daar denk ik.
En Lin, jij bent dus ook een zaankanter? Wanneer ben jij van plan te gaan naar australie?

Groetjes joke
 
volgens dima is registratie inderdaad verplicht in alle staten,

kijk even bij deze page: http://www.immi.gov.au/asri/occupations/p/plumber-general-4431-11.htm

je kan dit trouwens voor alle beroepen nakijken.

groetjes Miranda
 
Hoi Joke,
Ja hoor, hier ook een Zaankanter :), ik heb altijd in Zaandam gewoond en later met Sander in oud-rooswijk - Zaandijk-.
Maar nu sinds 8 maanden zitten wij hier al in Australie.

Je hebt gelukkig al wat goede tips gekregen :up: Heel veel succes!

Groetjes Lin
 
[quote author=Syl link=topic=4905.msg62630#msg62630 date=1150201361]
Hi Joke

Klik even op het wereldbolletje onder Marc's naam....kun je even checken of hij timmerman is :-D

Groetjes
Syl :)

[/quote]

Hi hi hi hi hi!  :-D :-D

Ik hamer inderdaad behoorlijk weg, hoor!

Marc
 
Hai Lin,

Sorry ik wist niet dat je al in australie zat zie het nu pas dat er een hoop info naast staat,
ga het eens allemaal even lezen. Zou je nog terug willen?, heb je veel last van heimwee?
ik kan het me niet voorstellen eerlijk gezegd, alles beter dan hier denk ik.

groetjes joke
 
Geeft niets hoor :wink:
Wij hebben het hier heerlijk naar onze zin. Iedere dag schijnt de zon en de lucht is strakblauw! We zijn veel meer buiten dan in Nederland en ik vindt de mensen ontzettend aardig en relaxed hier. Ik wil niet meer terug. Tot op de dag van vandaag nog geen greintje heimwee gehad. Mijn moeder die mis van alles het meest... :|  Maar die komt hier gelukkig weer kerst vieren dit jaar!

Groetjes Lin
 
he joke,
misschien is het wat om met 3 een bedrijfje in de bouw te beginnen.
jack als chippy
jouw man als plumby
ikzelf ben een sparky
zoeken we er nog een bricky bij... :lol:
 
Back
Top