Als loodgieter naar australie

Nou, eh..........alles wat jullie nog nodig hebben is een esky. Dan ben je helemaal compleet.  :-D

Ha!

Marc
 
En een loodgieter heet daar dus een dunny diver (ipv plummy of pipy, hoewel dat wel leuker klinkt)
Ik heb inmiddels vernomen van familie in Aus. die in de trades business zitten dat registratie als loodgieter nodig is, als je zelfstandig werkt, dwz voor je eigen bedrijf.
Als unlicensed plumber verdien je iets minder dan als licensed plumber (scheelt ongeveer 25 dollar per week) als je voor een bedrijf werkt, maar je kunt wel bij een bedrijf aan het werk zonder license hoor! Alhoewel het wel handig is je license te halen, dan weten bedrijven wat ze aan je hebben.
Groetjes Maike en Edward
 
By the way: Edward is ook loodgieter, wij vertrekken 27 september naar Maryborough, Queensland, zijn daar eerder geweest. Toen was de vraag naar Plumbers echt enorm :lol:. Volgens vrienden daar is dit nog zo. :up:
Groetjes
 
[quote author=hans964 link=topic=4905.msg62752#msg62752 date=1150311703]
he joke,
misschien is het wat om met 3 een bedrijfje in de bouw te beginnen.
jack als chippy
jouw man als plumby
ikzelf ben een sparky
zoeken we er nog een bricky bij... :lol:[/quote]

[quote author=memswear link=topic=4905.msg62790#msg62790 date=1150359090]
ja hier mijn man is bricky, dan is dus het kwartet compleet.

groetjes Manja :)[/quote]

En ineens werd Australia onveilig...... :-D :-D
4 van die emigreerde europeanen die samen gaan werken  :up:
Zet het bier alvast koud, morgen is er weer een dag :lol:

Cheers, :evil:
 
maar jack, weet je dan intussen wel precies waar je heen gaat?
we kunnen geen bedrijf beginnen als jij 4000 km verderop woont.


enne...wat voor bier schenk je eigenlijk, ben wel kieskeurig hoor :-D
hans
 
Jawel Hans, zorg maar dat jouw / jullie werk klaar is ,
Ik kom wel over met een vliegtuigje om het dak erop te leggen en voor binnenshuis het aftimmerwerk :)

Zorg wel voor een goed stevig biertje ( een kratje of 1,2,3...) op ongeveer 3°c ......welk merk, I don't no,  xxx-beer  was net als slootwater/piswater is mij hier op dit topic verteld. Dus aan jouw de keus.

Na elke 3 opleveringen houden we een party ergens centraal tussen mij en jouw in. :up:

Komt helemaal goed  :-o :-o

Jack :evil:
 
Hallo Andre en Joke, misschien een beetje laat maar ik lees nu pas jouw draadje.
Mijn man is ook loodgieter, en gaat in Oz als plumber aan de slag.

Wanneer weten we nog niet want we wachten op de visa    :|

Groetjes van Jolanda  :up:
 
hé jack,
laat binnenkort een huis bouwen in brissie, hebbie tijd?
van dat bier ben ik afgestapt en nu wordt het bacardi 8, is dat oke?

hans
 
[quote author=aqua-dream link=topic=4905.msg62255#msg62255 date=1149916758]
Hoi allemaal,

Ben benieuwd wie er als loodgieter naar australie gaan of al zijn gegeaan.
Hoe bevalt dat? Hoe zit dat met het registreren als loodgieter en wat houdt dat in.
Mijn man is namelijk loodgieter en wil daar dus verder als loodgieter.

Groetjes joke
[/quote]
Hoi Joke

Wij gaan als plumber naar australie.
Ik heb er wel veel papierwerk voor moeten doen maar nu word dan eindelijk alles opgestuurd naar de tra.
Ik heb zelf een eigen bedrijf in nederland.
Tijdens vakanties in OZ heb ik wat navraag gedaan en inderdaad werk zat.
Wij zijn van plan om zelf een eenmans zaak op te starten in de buurt van cairns.
Verder doen wij ook airconditioning (een leuke bijkomstigheid dus).

Mocht je wat willen weten en ik kan ook nog antwoord geven vraag maar.

Groetjes Kees en Rian
 
In de regio Cairns is de vraag naar loodgieters echt enorm momenteel, er is heel erg veel werk! Helaas mag je het eerste jaar niet je eigen bedrijf opstarten omdat je als loodgieter eerst een jaar een provisional license krijgt. Net als aussie loodgieters als ze gediplomeerd zijn, die krijgen eerst ook een provisional license. Maar ja, er is werk zat! Dus no worries denk ik.
Mijn man is loodgieter in Hervey Bay.
Groetjes Maike
 
DDA???
DUTCH DO ALL... leuke naam voor een bedrijf???
enne... nog een sparky nodig??? althans, dat was ik wel en doe het nog steeds (voor de kennissen)

good luck dunny diver :p hahahahahhaha, what's in a name?
 
[quote author=Maike link=topic=4905.msg75385#msg75385 date=1163926656]
In de regio Cairns is de vraag naar loodgieters echt enorm momenteel, er is heel erg veel werk! Helaas mag je het eerste jaar niet je eigen bedrijf opstarten omdat je als loodgieter eerst een jaar een provisional license krijgt. Net als aussie loodgieters als ze gediplomeerd zijn, die krijgen eerst ook een provisional license. Maar ja, er is werk zat! Dus no worries denk ik.
Mijn man is loodgieter in Hervey Bay.
Groetjes Maike
[/quote]
Hoi Maaike
Na dit schrikbarend berichtje toch maar even contact gezocht met het emigratieburo.
Alle papieren worden in nederland al zover in orde gemaakt dat ik direct na aankomst een eigen bedrijf zou kunnen starten.
Het enige wat ik zou moeten doen is een praktijk testje,en dan mijn license krijgen.
wel moet ik zeggen dat daar erg veel papierwerk in heeft gezeten (denk aan 2 ordeners vol "bewijsmateriaal")
onder andere brieven van klanten,leveranciers, offerte's,history van rekeningen,verklaringen dat ik werkelijk met mijn handen heb gewerkt en een bedrijf met personeel heb gerund.
Ik kan dus maar een ding hopen en dat is dat je ongelijk hebt dat je het eerste jaar niet voor jezelf kan staten, alhoewel ik er ook wel aan twijfel om de eerste tijd bij een baas te gaan werken.
Kun je mij wat meer vertellen over de manier van werken daar, dan denk ik aan leidingdiameters/materiaal,persen knellen solderen, materiaal afvoeren gasleiding,gasdrukken,de werking van de elektra boiler daar(tank in tank, dubbelwandig, overstorten)
gasboiler buiten opgesteld hoe de rookgasafvoer.
Mocht je erop willen reageren dan mag dat ook via mail

Alvast bedank voor de info

Groeten Kees
 
[quote author=hans964 link=topic=4905.msg71618#msg71618 date=1158852747]
hé jack,
laat binnenkort een huis bouwen in brissie, hebbie tijd?
van dat bier ben ik afgestapt en nu wordt het bacardi 8, is dat oke?

hans[/quote]

He Hans,

Sorry voor de late reactie.
Hopend ben je nog niet aan dat huissie begonnen in Brissie :-D
Ik heb altijd tijd als het gezellig is.
Die Bacardi is ook goed maar dan wel na werktijd want anders heb je de kans dat de schilderijen los van de muur komen te hangen :evil:

Ik hoor het wel ,hopelijk is het voor ons zover eind Januari of ergens in Februari.

Cheers :up:

Jack :evil:
 
Back
Top