[quote author=Maike link=topic=4905.msg75385#msg75385 date=1163926656]
In de regio Cairns is de vraag naar loodgieters echt enorm momenteel, er is heel erg veel werk! Helaas mag je het eerste jaar niet je eigen bedrijf opstarten omdat je als loodgieter eerst een jaar een provisional license krijgt. Net als aussie loodgieters als ze gediplomeerd zijn, die krijgen eerst ook een provisional license. Maar ja, er is werk zat! Dus no worries denk ik.
Mijn man is loodgieter in Hervey Bay.
Groetjes Maike
[/quote]
Hoi Maaike
Na dit schrikbarend berichtje toch maar even contact gezocht met het emigratieburo.
Alle papieren worden in nederland al zover in orde gemaakt dat ik direct na aankomst een eigen bedrijf zou kunnen starten.
Het enige wat ik zou moeten doen is een praktijk testje,en dan mijn license krijgen.
wel moet ik zeggen dat daar erg veel papierwerk in heeft gezeten (denk aan 2 ordeners vol "bewijsmateriaal")
onder andere brieven van klanten,leveranciers, offerte's,history van rekeningen,verklaringen dat ik werkelijk met mijn handen heb gewerkt en een bedrijf met personeel heb gerund.
Ik kan dus maar een ding hopen en dat is dat je ongelijk hebt dat je het eerste jaar niet voor jezelf kan staten, alhoewel ik er ook wel aan twijfel om de eerste tijd bij een baas te gaan werken.
Kun je mij wat meer vertellen over de manier van werken daar, dan denk ik aan leidingdiameters/materiaal,persen knellen solderen, materiaal afvoeren gasleiding,gasdrukken,de werking van de elektra boiler daar(tank in tank, dubbelwandig, overstorten)
gasboiler buiten opgesteld hoe de rookgasafvoer.
Mocht je erop willen reageren dan mag dat ook via mail
Alvast bedank voor de info
Groeten Kees