Als VPK naar Oz, skilled of student visa

" De Brief "
... 1st of May 2006

Susanne ...
...
....
The Netherlands
Email: ...

Healthstaff Recruitment Australia
Email: info@hsr.com.au

Dear Sir or Madam,

I am contacting you because I have a question on which I could not find the answer on the Internet site.  The situation is as follows:

If all goes well, I will be a graduated nurse mid 2007. After my graduation I want to move from the Netherlands to Australia since there is an enormous demand for nurses and it is a better place to live.

Since I will not have any work experience at that time, apart from training during my study, applying for a skilled workers visa is not an option.

However I think I have found an ideal solution. Several hospitals in Australia offer a “New Grads Program” where they train the newly graduated nurses.  Here for I refer to the Internet site of the Royal Perth Hospital. The link to the program is:

http://www.nursingwa.com.au/content/educationAndResearch/1stYear.aspx

My question to you is:
Is this program a good option to start my career with, and is it sufficient enough to obtain a visa? And can your recruitment agency help me with this if I contact you next year?

Best regards,
Susanne

Ps: I do have an uncle who lives in Perth, and would be able to sponsor me, might this be useful!

zover ik weet zeggen ze dat je sowieso hbo moet hebben??
klopt dit nu wel of niet mensen?
Want als een bol mbo 4 er in kan komen kan ik het met bbl 4 mbo toch ook lijkt mij!
Want dan heb je namelijk ook werkervaring in een!
Met bbl kun je gewoon meer omdat je het gelijk in de praktijk brengt..
Lijkt me erg raar als Oz wel bol maar geen bbl wil..
Wie weet nu hoe het precies zit??

@[quote author=Eerainuh link=topic=4593.msg57997#msg57997 date=1146437608]
Kathleen, (ikke blond)... dus als ik hier naar toe zou komen met op basis van een skills visa, dan zou ik dus toch nog een family sponsor kunnen hebben omdat ik nog geen werk heb. Zo begrijp ik het goed hè?

En als ik een werkgever hier heb gevonden, dan sponsort díe me. Right.
[/quote]

Eerainuh (Irene?), weet niet precies de hoed van de rand. Hoe oud ben je? Kom je aan het aantal punten? Als je op jouw skills het land binnen kunt komen, dan heb je geen sponsor nodig. Als een bedrijf jou wil aannemen dan kun je ook vragen of ze jou willen sponsoren. Je moet alleen goed letten op welk visum je dan krijgt. Bedrijfssponsor resulteert in tijdelijk visum, maar kan geloof ik ter plaatse wel weer makkelijk worden omgezet.
Probeer anders zo'n migratiebureau te benaderen, zij hebben alles precies op een rijtje. Ik heb het van 'hear say' en weet niet precies de hoed van de rand.
Good luck!

Denk dat Ireen hier wel al goed zit! :-D

[quote author=perthpete link=topic=4593.msg57959#msg57959 date=1146405011]
Ik hoop dat dat enigzins verdujidelijking geeft. Er ziujn nog meer variaties, zoals Kathleen aangeeft kan je ook nog gaan voor designated-area-sponsored-skilled visa. Dat kan wanneer degeen die je sponsort ook nog in een zogenaamd designated (zeg maar even 'verlaten') gebied woont. Vanaf 1 juli a.s. of zo zijn de regels daarvoor wel weer wat minder aantrekkelijk...
[/quote]

Voor dit visum subclass 139 moet je sponsor wel in een designated area wonen, maar dat betreft niet een verlaten gebied. Wij zitten in de Brisbane Area. En moeten dus de eerste 2 jaar in een bepaald postcode gebied wonen en mogen niet in Brisbane zelf wonen. Na die 2 jaar ben je helemaal vrij om te gaan en staan waar je wilt. Vanaf 1 juli a.s. is dit visum geen permanent visum meer....

Groetjes Lin

Update:
Wat reageren agency's en andere bedrijven langzaam op hun vragen zeg!!

Thuis besproken om toch te proberen in Auz mn Bachelor of Nursing te gaan doen. Skilled gaat waarschijnlijk toch niet lukken, en een bachelor is toch wel handig, is meer erkend als ons onbekende MBO papiertje, dus ga het proberen op die manier te doen.

[quote author=Lin link=topic=4593.msg58299#msg58299 date=1146657910]
Denk dat Ireen hier wel al goed zit! :-D [/quote]

Ja Kathleen, je wilt me toch niet het land uithebben en da'k overnieuw begin?? :-D :-D Nee joh, ik vind het gewoon leuk om 't globaal te begrijpen, al die andere visa. Maar ik geloof dat ik deze nu begrijp ja :)

Groetjes,

Irene (inderdaad :))

Ach ja! Nu zie ik het, you're one of the more fortunate ones!!! En? Leuk en fijn om daar te zitten?
In dat geval kun je mij beter 'good luck' wensen...

Groetjes,
Kathleen

Nou Kathleen, dat doe ik dan ook van harte! Heel veel Good luck!

En ja joh, dit is mijn thuis, hier is mijn leven. For better, for worse...  :)

[quote author=Krakertjes link=topic=4593.msg58075#msg58075 date=1146485222]
zover ik weet zeggen ze dat je sowieso hbo moet hebben??
klopt dit nu wel of niet mensen?
Want als een bol mbo 4 er in kan komen kan ik het met bbl 4 mbo toch ook lijkt mij!
Want dan heb je namelijk ook werkervaring in een!
Met bbl kun je gewoon meer omdat je het gelijk in de praktijk brengt..
Lijkt me erg raar als Oz wel bol maar geen bbl wil..
Wie weet nu hoe het precies zit??
[/quote]

Hoi Krakertje!

Ik heb het je al eerder geschreven..ik wil je dan ook een hart onder de riem steken:

NIETS IS ONMOGELIJK!

Ik heb officeel geen HBO-V opleiding alhoewel ik in Nederland qua ervaring en werkniveau dus wel degelijk op HBO-V nivo zat. Mede door mijn vasthoudendheid ben ik nu alweer sinds augustus 2005 geregistreerd vpk bij de Queensland Nursing Council en aan het werk via mijn sponsor Nurseworldwide sinds oktober 2005.

Het is alleen een hele unieke op zichzelf staande gebeurtenis geweest en ik kan niemand garanderen dat het hem/haar ook gaat lukken !

Ik vind dat iedere verpleegkundige voor zich de mazen in de regels kan opzoeken en ervoor moet gaan, binnen zijn /haar gegeven omstandigheden!

Voor verzorgende en helpenden is het vrijwel onmogelijk om Australie op skills binnen te komen, voor zover ik weet.  :-(

Veel succes, Krakertjes en alle andere verpleegkundigen die naar Australie willen emigreren !

cheers!

Ingrid  :cool:

Schopje door mezelf...

Heb het even laten verwateren, maar moet er toch aan geloven!!!

27 juni is mijn diplomering ( mits ze me op mn stage lief blijven vinden )

Ben nu toch maar mn IELTS aplication aan het invullen. Heb ook op internet een boek besteld voor de academic test. Voorkeur voor data: 09/12/06 of 3/02/07. Vervolgens kan ik dus aan mn aplication voor de uni beginnen, en daar mn uitslag van de IELTS naartoe laten sturen.

Dan kan ik als het goed is gezeik zoals andere papier dingen regelen, me weer eens verdiepen in de nursing registration ( Ben eind juni tenslotte gediplomeerd verpleegkundige. Wil dan wel door voor bachelor maar ben al wel vpk. ) en dan in juli kan ik mn diploma richting aus sturen voor vrijstellingen.

Zit ik zo met mn gedachten op het goede pad, mensen?

Back