Alternatief Temporary Business Visa, 457

tweety

XPdite Sponsor
Heb zojuist een negatief bericht gehad van mijn sponsor.....dit is het volgende wat ze schrijven
It does appear that it may be a bit too hard with the current visa requirements for us to prove
that a role that you would be taking in our Centre could not be adequatley filled by an Australian Citizen

Hier heb ik dus jullie advies nodig! Is er een andere snelle om een visum te krijgen? M.a.w. ik ben op zoek naar een visum waarmee ze dus in australie niet hoeven te bewijzen ik beter geschikt ben dan de lokale kandidaten en dat ik toch op redelijk korte termijn kan beginnen met werken.

Laat me dus niet zomaar afschepen en mijn huidige werkgever gelukkig ook niet, nu maar hopen dat er een oplossing naar boven komt drijven!

Alvast bedankt voor het meedenken, Chantal

Weet helemaal niemand iets??

Heb inmiddels maar contact gezocht met Buysse Immigration Consultancy, mogelijk kunnen ze me verder helpen.
Moet zeggen dat ik nu toch wel mijn bedenkingen heb of het goed komt, wel raar overigens mijn huidige werkgever werkt volledig mee en regelt een baan voor me en dan blijkt het toch niet mogelijk dat ik die positie ga vervullen  :x

Dus als iemand ook maar enig idee heeft, kom maar op!

De functie is volgens mijn sponsor inderdaad het probleem volgens hem was het geen probleem om mij binnen te halen indien ik een postdoc was, maar een analist dat gaf problemen.
Maar de functie waar het om gaat is een als research analist in de virologie (in de richting humane influenza en vogelpest etc).
Nou denk ik zelf dat we in Nederland wel gewoon een stuk verder zijn en beter bekend staan als de labs in Australie, dit is natuurlijk ook te bewijzen uit de publicatie lijst van onze afdeling.

Maar ik geef nog niet op a.s. maandag eerst eens een gesprek met Buysse afwachten (moest ik overigens wel weer zelf achteraan, zij lieten in namelijk niets van zich horen).
Heb vandaag om bovenstaande reden ook maar contact gezocht met move2australia, eens kijken of zij wel met iets komen.

Heb in iedergeval besloten dat ik zo zeker mogelijk van een visum wil zijn en indien alles goed gaat komen heb ik voldoende tijd nodig om hier alles te regelen dus dat een bureau voor mij de makkelijkste en de beste keuze zal zijn.
Maar ik blijf volhouden want komen zal ik er!

hmmm... moelijk hoor om advies te geven, welk visum voor jouw het beste is, hangt natuurlijk van een aantal faktoren af...

Voor wat het waard is, op http://www.immi.gov.au/skilled/general-skilled-migration/index_filter.htm#which
kun je zien voor wat voor visum je in aanmerking komt, maar dat is wel een heel algemeen verhaal.

Kan niet anders zeggen dan dat wij ontzettend tevreden zijn met Move2Australia en dat wij zeker niet al zover in het visumtraject waren gekomen als wij dit allemaal alleen hadden gedaan. Maar buiten dat is het ook zo dat Rob en Marijke een hele reele inschatting maken van je kansen en je daar ook een eerlijk advies in geven en niet je met een mooi weer praatje van je centen af willen helpen...

Maarre.. een ding.. volhouden en doorzetten, waar je nu al mee bezig bent, dat is volgens mij het allerbelangrijkste om in Australie te kunnen komen!!

Groetjes,
Lela

Tja welk visum blijft voor mij ook een moeilijk iets aangezien ik niet voor een skilled in aanmerking kom (105 punten).
Dus een migratie bureau is denk ik de beste keus voor mij, of het Buyse of Move2Australia wordt dat moet ik nog even afwachten, ik denk dat het helemaal van mijn gevoel bij beide afhangt.
Allereerst wordt ik a.s. maandag door Buyse gebelt en Move2Australia heeft de gratis kansbeoordeling afgeschaft... Dus ik heb zojuist 100 euro op hun rekening gestort en krijg nadat ze deze hebben ontvangen een vragenlijst.

Ach het zal uiteindelijk allemaal wel in orde komen.

Groetjes Chantal

Back