Alweer 6 jaar woonachtig in Brisbane North

Jenny

New Member
Hallo, 

Wij wonen hier alweer 6 jaar, mijn partner Pieter is Australisch Nederlands.

Ik heb Pieter hier leren kennen tijdens mijn backpacker avontuur van 6 maanden, toen al helemaal verknocht aan dit prachtige land.

Via een spouse visum ben ik hier terecht gekomen.

Pieter en ik hebben 4 jaar samengewoond in Amsterdam, voordat we de stap maakte.

Mis Nederland soms vooral de gezelligheid en zeker niet het weer.  :cry:

Zijn er hier op het forum nog meer mensen die zich inBrisbane willen vestigen :up:

Tot horens en groetjes :-D[flash=200,200][/flash]

Jenny & Pieter

Sterker nog wij (Rebekka en ik) wonen al weer zo'n 4 maandjes in Brisbane. Tot nog toe mis ik nog niet zoveel, maar wie weet wat de tijd brengt....
Welkom op het forum!

Hi Jenny (you found it? :))

Wij wonen inmiddels negen jaar in Brisbane (of eigenlijk tussen Brisbane & The Gold Coast) en hebben twee kinderen. Mis Nederland helemaal niet gelukkig. Wij woonden ook in A'dam voordat wij hierheen kwamen, waar zaten jullie?

Groetjes
Syl

Al bijna drie jaar hier, en met veel plezier!
Brisbane rocks (maar heel zachtjes!)

welkom op het forum!

:hi: op het XPdite forum. Ik ben niet van plan om naar Brisbane toe te gaan, mij te heet. Maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die van een temperatuurtje, levendigheid en een fraaie omgeving hier wel van houden.
Ik ga als het helemaal rond is naar Melbourne.

Welkom op de site.

Wij hebben afgelopen vrijdag ons huisje hier in NL vekocht en gaan eind Augustus weer terug naar Brisbane. :lol:

groetjes
Kate

Welkom op het forum!
Wij (M5 en ik) gaan ons ook vestigen in Brisbane, niet in de stad zelf hoor! Kunnen bijna niet wachten!

Groetjes Linda

Hi Lin

Schiet het nu allemaal een beetje op voor jullie? Of is er nog steeds een hoop te regelen?

Groetjes
Syl

Hoi
Wij zijn aan het denken om naar australie te verhuizen
Waarom hebben jullie gekozen voor Brisbane?
Hoe is het klimaat er door het jaar heen?
Hoe is de werkgelegenheid?(Heb hier werk als Hoofd tech.dienst)
Is het ruim wonen daar?

Succes aldaar
Groetjes Jean

:eek:fftopic: Haha zal hier niet teveel uitwijden Syl! Maar we zijn erg druk met de inboedel verkopen, jemig wat valt dat tegen... ook emotioneel! Maar het komt vast allemaal wel goed. nog 2 maandjes hier in Hoorn te gaan en dan op naar ons tussenstation in Zwijndrecht!!!

Ok hier gaan we dan

Antwoord op alle vragen

Syl,

Pieter en ik woonden in de Bijlmer, Bijlmerplein boven het winkel centrum. Heerlijk was het. Voor Pieter woonde ik er al 2 jaar.

De volgende

Aukje en Dirk Jan

Wanneer komen jullie naar Brisbane??  :up:

Tanne & John

Wanneer willen jullie hier naar toe komen??  :roll:

Hawk

Veel plezier in Melbourne, ik ben hier naar Brisbane afgereisd vanwege het weer ""mij te koud in Nederland "en mijn vriend Pieter hier geboren en getogen is.  :wink:

Kate

Leuk jullie komen naar Brisbane in Augustus, waar gaan jullie zich vestigen??. Pieter en ik wonen in de noord kant  Nundah om precies te zijn.  Je vertelde dat jullie teruggaan waar woonde jullie eerder??

Linda,

Waar gaan jullie jezelf vestigen, wij wonen zelf in de noord kant, Nundah vlakbij Clayfield, ben benieuwd??

Jean,

Pieter en ik besloten naar Brisbane te gaan omdat Pieter hier geboren en getogen is uit Nederlandse ouders. Ik heb Pieter hier leren kennen tijdens mijn backpack avontuur van 6 maanden ,maar de eerste keer hebben we elkaar ontmoet in een kroeg op Bribie Island vlakbij het strand heel romantisch maar op dat moment hadden niets met elkaar gewoon vrienden. Ik correspondeerde met Pieter's moeder, gelukkig en besloot toen om weer een keer door Australie te reizen want ik hield ontzettend veel van dit land.  De tweede keer keer kregen Pieter en ik een goede relatie en besloten te gaan samen wonen in Amsterdam (4 jaar) hij had  genoeg van Australie en wilde wel eens iets anders uit proberen. En na 10 jaar zijn we nog steeds samen en gelukkig.  :up:

Enfin Helemaal verknocht aan Brisbane. Net als ze hier zeggen beautiful today, beautiful the next day, het is gewoon het weer dat ons hier houdt. Er is hier genoeg werkgelegenheid, ik denk dat je hier geen probleem vind om iets te vinden in jouw richting. Laat me even weten of ik misschien iets voor je kan doen zoals regelamtig kijken in de krant.  :roll:

Het klimaat op herhaling Brisbane heeft hele lange zomers en die kunnen heet zijn van ongeveer 30 tot 40 graden. Alhoewel de winters zijn erge koel moet ik zeggen vooral in de ochtend en gedurende de avonden.  :up:

Er is hier genoeg woonruimte maak je alsjeblieft niet veel drukte er om.  ;)

Succes!!!

Hoi jenny,

Tsja, wanneer komen wij naar Brisbane.... We hopen dat we in maart/ april 2006 ons visum krijgen (even heel optimistisch gerekend), en waarschijnlijk vertekken we dan al in mei 2006 naar Brisbane. Maar goed, wie weet wat er allemaal nog tussenkomt. Als ik aan Griffith Uiversity ga studeren gaan we waarschijnlijk woonruimte zoeken in de buurt van de universiteit, Nathan, Mt. Gravatt, etc.

We shall see!
Groetjes, Aukje.

:hi: op het forum!

Zoals zovelen hebben wij ook onze zinnen op Brisbane gezet, vnl. vanwege het klimaat.
Waarschijnlijk gaan we in het voorjaar van 2006 die kant op.

Back