Alweer 6 jaar woonachtig in Brisbane North

Hoi Jenny en Pieter !  :hi:  op dit forum !

Ik ben Ingrid, 36 jaar, oerHollandse en woon sinds september 2004 in Brisbane.

Ik ben nog met de emigratieproceduree bezig. Ik ben daardoor nog niet helemaal gesettled en met name als het slecht met mij gaat heb ik heimwee en mis ik familie en vrienden in Nederland.

Maar... i'm here to stay !  :up:

Greets,

Ingrid.

Ha Jenny en Pieter,

Welkom op het forum!

Ik ben nieuw in Brisbane - sinds afgelopen zaterdag- , maar niet nieuw in Australie. Vanaf begin 2002 tot vorig jaar woonde ik in Sydney en na een korte omweg via Kuala Lumpur zijn we nu hier. En als het aan ons ligt blijven we hier voorlopig.

Ik ben sinds kort getrouwd met Glen, een Australier die ik hier ontmoet heb nadat ik op een PR visum naar Australie was gekomen.
Ook al komt Glen niet uit Brisbane, hij heeft hier veel vrienden en wat familie en wilde eigenlijk altijd al hier naartoe. Hij stond op het punt hiernaartoe te verhuizen toen wij elkaar ontmoetten en besloot vanwege mij nog wat langer in Sydney te blijven (gelukkig maar!).

Voor Sydney woonde ik ook in Amsterdam, niet echt op een plek want ik was toen nogal verhuizerig (5 keer verhuisd in 7 jaar :roll:  wel heel Amsterdam gezien daardoor, erg leuk) maar ik ken jullie oude buurt vrij goed want ik werkte destijds in het gebouw van de Europeesche Verzekeringen aan de andere kant van station Bijlmer. 

Ken Brisbane nog niet zo goed, moest ook even spieken waar jullie zitten en het blijkt niet zo gek ver bij ons vandaan (Bowen Hills).

Hoewel 5 dagen nog niet echt lang genoeg is om een uitgesproken mening te hebben, vind ik Brisbane tot nu toe erg leuk. Het lijkt allemaal wat relaxter en ruimer dan Sydney, wat wel prettig is. 

Groet!
Trude

Hi Jenny en Pieter :hi: ,
het is druk in Brisbane wat betreft Nederlanders. Martijn en ik wonen hier sinds maart vanwege Martijns promotieonderzoek. Ik ben juf... nou ja, in Nederland. Hier moet ik er nog even geduld voor hebben. 31 Juli is er een XP dite picnic bij de botanische tuinen bij QUT. Misschien kun je dan ook komen. Kunnen we elkaar allemaal beter leren kennen  :). En vanavond is er jongerenborrel in "brussels cafe" vanaf een uurtje of half acht.

:later:

[quote author=Jenny link=topic=1950.msg18530#msg18530 date=1119071699]
Hallo, 

Wij wonen hier alweer 6 jaar, mijn partner Pieter is Australisch Nederlands.

Ik heb Pieter hier leren kennen tijdens mijn backpacker avontuur van 6 maanden, toen al helemaal verknocht aan dit prachtige land.

Via een spouse visum ben ik hier terecht gekomen.

Pieter en ik hebben 4 jaar samengewoond in Amsterdam, voordat we de stap maakte.

Mis Nederland soms vooral de gezelligheid en zeker niet het weer.  :cry:

Zijn er hier op het forum nog meer mensen die zich inBrisbane willen vestigen :up:

Tot horens en groetjes :-D[flash=200,200][/flash]

Jenny & Pieter

[/quote]

G'day Jenny,

ik ben dus al in Brisbane en als u een keertje wilt bessekletsen dan roept u maar.

groeten Rob

[quote author=jufrebekka link=topic=1950.msg20045#msg20045 date=1120711268]
Hi Jenny en Pieter :hi: ,
het is druk in Brisbane wat betreft Nederlanders. Martijn en ik wonen hier sinds maart vanwege Martijns promotieonderzoek. Ik ben juf... nou ja, in Nederland. Hier moet ik er nog even geduld voor hebben. 31 Juli is er een XP dite picnic bij de botanische tuinen bij QUT. Misschien kun je dan ook komen. Kunnen we elkaar allemaal beter leren kennen  :). En vanavond is er jongerenborrel in "brussels cafe" vanaf een uurtje of half acht.

:later:
[/quote]

He hallo

Jammer dat we er niet waren op de borrel avond, misschien de volgende keer.

In iedergeval proberen Pieter en ik wel naar de picknick te komen.

Wat doe je op het moment? Pieter is ook leraar (Wiskunde en Aardrijkskunde, high school).

Tot horens

[glow=red,2,300][/glow]

[quote author=Aussielover link=topic=1950.msg20038#msg20038 date=1120687222]
Hoi Jenny en Pieter !  :hi:  op dit forum !

Ik ben Ingrid, 36 jaar, oerHollandse en woon sinds september 2004 in Brisbane.

Ik ben nog met de emigratieproceduree bezig. Ik ben daardoor nog niet helemaal gesettled en met name als het slecht met mij gaat heb ik heimwee en mis ik familie en vrienden in Nederland.

Maar... i'm here to stay !   :up:

Greets,

Hoi Ingrid

Waar woon je precies in Brisbane? Wij wonen in de north side

Heb je een tijdelijk visum?

Ja ik begrijp wat je bedoelt wals het slecht gaat mis je iedereen in Nederland  :cry:

Wij willen een keer naar de borrel avond dus misschien zien we je dan.

Wij willen ook naar de picknick op 31 juli

Woon je samen?

Tot horens

Jenny
[/quote]

[quote author=BlizzardofOz link=topic=1950.msg20043#msg20043 date=1120701101]
Ha Jenny en Pieter,

Welkom op het forum!

Ik ben nieuw in Brisbane - sinds afgelopen zaterdag- , maar niet nieuw in Australie. Vanaf begin 2002 tot vorig jaar woonde ik in Sydney en na een korte omweg via Kuala Lumpur zijn we nu hier. En als het aan ons ligt blijven we hier voorlopig.

Ik ben sinds kort getrouwd met Glen, een Australier die ik hier ontmoet heb nadat ik op een PR visum naar Australie was gekomen.
Ook al komt Glen niet uit Brisbane, hij heeft hier veel vrienden en wat familie en wilde
eigenlijk altijd al hier naartoe. Hij stond op het punt hiernaartoe te verhuizen toen wij elkaar ontmoetten en besloot vanwege mij nog wat langer in Sydney te blijven (gelukkig maar!).

Voor Sydney woonde ik ook in Amsterdam, niet echt op een plek want ik was toen nogal verhuizerig (5 keer verhuisd in 7 jaar :roll:  wel heel Amsterdam gezien daardoor, erg leuk) maar ik ken jullie oude buurt vrij goed want ik werkte destijds in het gebouw van de Europeesche Verzekeringen aan de andere kant van station Bijlmer. 

Ken Brisbane nog niet zo goed, moest ook even spieken waar jullie zitten en het blijkt niet zo gek ver bij ons vandaan (Bowen Hills).

Hoewel 5 dagen nog niet echt lang genoeg is om een uitgesproken mening te hebben, vind ik Brisbane tot nu toe erg leuk. Het lijkt allemaal wat relaxter en ruimer dan Sydney, wat wel prettig is. 

Groet!
Trude

[/quote]

Hallo Trude

Je woont in Bowen Hills niet ver van ons eh.  :drive:

Goh toevallig dat je in de Bijlmer werkte de wereld is klein he.  :blahblah:

Bevalt het nog steeds hier in Brisbane?  :computer:

Werken jullie allebei??

Pieter en ik gaan misschien naar de borrel avond de volgende maand en naar de picknick op 31 juli in de botanical gardens. gaan jullie ook?

Hoop van je te horen

Groetjes

Jenny

Back