Alweer een nieuwe

fokko

New Member
Surf, surf en ineens zit je op deze site. Zoekend naar wat info over Brisbane kwam ik via de australie startpagina hier terecht.

Wij zijn Fokko en Nicole ( 33/32) en sinds een paar maanden bezig om via eigen werkgever (vertegenwoordigd in 100 landen maar geen expat beleid) Down Under dezelfde baan te krijgen die ik nu bij ze heb in NL. Uiteraard is het de bedoeling dat de kids, Favian (7), Sverre (5) en Aidan (2) ook mee gaan.

Heb vandaag wat pdf's gedownload op zoek naar info over een sponsered migration omdat mijn werkgever wel bereid is daar aan mee te werken. Heb echter geen idee aan wat voor "wachttijden" ik dan moet denken. Als je werkgever z'n best voor je doet, wat kan ik dan verwachten aan benodigde tijd voor visa etc?

Daarnaast ben ik op zoek naar info over zaken die je zelf al kunt regelen qua papierwerk voordat werkgever verzoek indient.

M.a.w. ben vrij groen op dit gebied; we hebben al wel in de Cayman Islands gewoond maar ieder land brengt weer nieuwe regels met zich mee. Alle tips en links etc zijn dus welkom

Fokko
 
:D Hi Fokko en Nicole, welkom op het forum!
Ik neem aan dat je booklet 5 al hebt gedownload? Wij gaan voor een employer sponsored visa en vanaf het indienen van de aanvraag duurt het waarschijnlijk een week op 8 - 10 voordat we het definitieve antwoord hebben.
We zijn nu bezig met het verzamelen van allerlei info, meer te lezen in 'de laatste stand van zaken'! (Mark, Antira & kids: Brisbane)
In de tussentijd zijn ze (toekomstige werkgever) in OZ bezig met het samenstellen van het contract en het verzamelen van info en documenten. Wat precies weet ik niet want daar zorgt onze 'immigration lawyer' verder voor.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt :?:
 
Hoi Fokko,


Welkom op het forum!
Zoals je waarschijnlijk al hebt gemerkt, kun je hier op het forum veel informatie vinden m.b.t. zaken die geregeld moeten worden.

Ik heb uit goed geinformeerde bron vernomen, dat je voor een employer sponsored visum moet rekenen op zo'n 6 weken.


Groeten,
Louw
 
Back
Top