Ambulance vervoer

Ineke

XPdite Sponsor
Hi,

Voor de mensen die een Medicare of prive verzekering hebben, Ambulance
vervoer zit niet automatisch in het pakket.
Let daarop zodat je niet ineens voor een verrassing (rekening) komt te staan.

Bron: MediBank

About Ambulance Cover

Many people are not aware that Medicare does not provide cover for ambulance transport. Unfortunately, in many instances this is not discovered until after they have used the service and received the bill.

Hier de delen die niet onder Medicare vallen

Medicare does not cover such things as:

private patient hospital costs (for example, theatre fees or accommodation)
dental examinations and treatment (except specified items introduced for allied health services as part of the Enhanced Primary Care (EPC) program)—contact Medicare for more information
ambulance services
home nursing
physiotherapy, occupational therapy, speech therapy, eye therapy, chiropractic services, podiatry or psychology
acupuncture (unless part of a doctor's consultation)
glasses and contact lenses
hearing aids and other appliances
the cost of prostheses
medicines (except for the subsidy on medicines covered by the Pharmaceutical Benefits Scheme)
medical and hospital costs incurred overseas
medical costs for which someone else is responsible (for example a compensation insurer, an employer, a government or government authority)
medical services which are not clinically necessary
surgery solely for cosmetic reasons
examinations for life insurance, superannuation or membership of a friendly society
You can arrange private health insurance to cover many of these services

Gr. Ineke

Goeie Ineke, ik wist het van mijn tante (Melbourne) maar het is inderdaad een belangrijk punt. In de nieuwe verzekering hier zit het er nl. wel in, je kan je dus makkelijk vergissen.  :up:

Groetjes Miranda

Hi  Syl.

Dat wist ik niet, komt ben al weer 3 jaar uit de running in Aus.
Bedankt voor de link.
Maar geld dat ook in Melb? want elke state is anders.
Is er nog wel een ambulance verzekering die je bij de
ambulance zelf kan afsluiten?
Of is dat nu allemaal op geheven?
Ik weet nog het koste mij toen $50.00 per jaar.
Klein bedrag om zekerheid te hebben.

Gr Ineke

Hm, good question..... :|in Qld. is het compulsory, je wordt dus netjes vervoerd per ambulance indien nodig (en de levy wordt gewoon in je electriciteits rekening verwerkt. 

Who is covered?

All Queensland residents will be covered, in Queensland and across Australia, regardless of who pays the electricity account.

From 1 July 2003, Queensland residents will not receive an invoice for ambulance transport.

What will it cost?

The Cover will be collected through electricity accounts, costing $22 per quarter or $88 per year. This is equal to 24 cents per day.

Up to 412,000 Queensland families will save, as Community Ambulance Cover is 10 percent less than the current family subscription rate of $98.

How will it be collected?
Er is geen aparte ambulance verzekering. Zal nog even verder kijken voor je voor de andere staten.

Groetjes
Syl

Hallo

Hier is de link voor VIC.

http://www.ambulance.vic.gov.au/

$55.-- for single and $110.-- for Family a year

Gr. Ton

Toch belangrijk genoeg dat iedereen per staat kijkt.  :|
Je hoopt het niet nodig te hebben maar als het zover is en je krijgt de rekening
is het even schrikken.
Vooral omdat je in NL daar niet over hoeft na te denken.

Gr. Ton  :up:

ps Ik heb ook liever een goeie auto dan een levensverzekering,
Heb je allebei wat aan.  :-D

Wat heb ik toch een knappe man   :lol:
Heeft hij weer mooi voor me op gezocht,
al is hij op zijn werk   :x
En hij zegt dat hij niet verslaaft is.

I know  :eek:fftopic:

Gr Ineke

[quote author=Syl link=topic=2191.msg22203#msg22203 date=1122624762]
Hm, good question..... :|in Qld. is het compulsory, je wordt dus netjes vervoerd per ambulance indien nodig (en de levy wordt gewoon in je electriciteits rekening verwerkt. 

Groetjes
Syl
[/quote]

Hmm, wij hebben (nog) geen rekening van Energex gekregen  :-o... gelukkig wordt de ambulance toch betaald... toch  :??

Hey Bec (doe ik met een c want dat staat aardiger :)) ik geloof........but could be completely mistaken :| dat in het geval van huurders het bedrag in eerste instantie door de landlord wordt betaald en dan verhalen die dat weer op je huur (rekening).....hm, ga even kijken want ik begin te twijfelen......(talking about useless info. :-D)

Syl

[quote author=jufrebekka link=topic=2191.msg22212#msg22212 date=1122626506]
[
Hmm, wij hebben (nog) geen rekening van Energex gekregen  :-o... gelukkig wordt de ambulance toch betaald... toch  :??
[/quote]

Belangrijk genoeg om na te kijken  :)

Ok, sherlock Holmes at your service:

Who pays?
Community Ambulance Cover is included as a separate item on all metered electricity accounts in Queensland from 1 July 2003. These accounts include standard contracts, power card arrangements, on-supply arrangements and contestable sale arrangements. The account holder is responsible for paying the charge.

In arrangements where electricity is on-supplied to residents or commercial tenants, an individual charge will be passed onto each residency or commercial tenancy by the landlord or building manager.

Last updated 4 June, 2003

http://www.ambulancecover.qld.gov.au/introduction/who.html

Syl

[quote author=Ton en Ineke link=topic=2191.msg22220#msg22220 date=1122626887]
Belangrijk genoeg om na te kijken
[/quote]

Ik had afgelopen maandag al gebeld of we nog een rekening zouden krijgen. En toevallig (??) zouden ze de meterstand deze of volgende week gaan opnemen.

Kwam op het idee over ambulance te schijven na een tel call
van mijn vriendin Melb.
Zij was in Mount hotham In Vic aan het skieen en is gevallen,
Moest per air ambulance naar Melb vervoert worden.
De  rekening was $ 5,700.00  gelukkig had ze de AMb verzekering.
Zo zie je maar ongelukje zit in een klein hoekje.
Had wel gezegt dat ze te oud was om te gaan skieen.   :-D
En nu een gebroken dijbeen.   :cry:

Gr Ineke   :up:

Mijn broer is ooit in Leeuwarden naast het ziekenhuis (lees: een minuut lopen) aangereden door een motor. Hij moest met de ambulance vervoerd worden, policy... 5 minuutjes in dat ding en ping: 1000 gulden (toen nog) armer... Lang leve de verzekering inderdaad!

huh, dus als je een ongeluk krijgt in australie (je woont werkt, leeft daar) en je moet met de ambulance met spoed naar het ziekenhuis omdat je zo iets ernstigs hebt dat er een operatie voor nodig is ofzo. (ik zal geen gore details noemen, want iedereen weet wel hoe iemand er bij ligt als ze een ongeluk hebben gehad)

Dan vergoed medicare dat dus niet? Ik dacht dat dit een basis ziekenfonds was. Dan hoort ambulance er dus toch bij? Ik bedoel, je kan moeilijk zelf in de auto stappen en naar het ziekenhuis rijden. Hoe zit dit, want ik snap er even niks van.

En er is toch maar een nationaal medicare, of zijn er verschillende?

Back