Ambulance vervoer

Henk, Sylvia gaf die info in haar post; we betalen automatisch een contributie. Als jij als toerist een ongeluk of i.d. zou krijgen, dan zou je je rekening naar je verzekeraar moeten sturen.

En als je geen verzekering hebt, dan laten ze je langs de kant van de weg liggen... :-D Oh nee, da's niet waar! (mag niet jokken van m'n mama)

[quote author=Henk J link=topic=2191.msg54222#msg54222 date=1143982372]
huh, dus als je een ongeluk krijgt in australie (je woont werkt, leeft daar) en je moet met de ambulance met spoed naar het ziekenhuis omdat je zo iets ernstigs hebt dat er een operatie voor nodig is ofzo. (ik zal geen gore details noemen, want iedereen weet wel hoe iemand er bij ligt als ze een ongeluk hebben gehad)

Dan vergoed medicare dat dus niet? Ik dacht dat dit een basis ziekenfonds was. Dan hoort ambulance er dus toch bij? Ik bedoel, je kan moeilijk zelf in de auto stappen en naar het ziekenhuis rijden. Hoe zit dit, want ik snap er even niks van.
[/quote]

Medicare vergoed de medische kosten en niet de para-medische kosten. En je wordt echt wel vervoerd maar je moet de rekening zelf betalen  :-(. Maar... als je door een verkeersongeluk in de ambulance terecht komt (in Victoria) dan worden de kosten door de TAC betaald en dat wordt weer opgehoest door alle autobezitters (ik ben twee maanden geleden opgeraapt door de ambulance  :cry: en geen rekening gezien, ook niet van het ziekenhuis)

Back