AMEP???

vogelbekkie

New Member
Hallo iedereen, ik had even een vraagje en hoop dat iemand er wat meer van weet.

Wij gaan begin 2009 emigreren naar WA, aangezien mijn partner (binnenkort getrouwd) daar een job offer
heeft gekregen. Hij krijgt hierbij een permanent visum. (wij zijn beide nederlands)
Nu ga ik dan mee op dit visum als partner (samen met 2 kids) maar ik krijg her en der verschillende informatie door
ivm een benodigde IELTS test voor mij..... dus nu weet ik niet of ik hem wel of niet moet doen.

Ik heb begrepen uit de australische government site dat indien mijn engels onder het niveau Functional is, ik na mij aankomst
510 uur engels (AMEP)krijg aangeboden. Maar nu na het spitten op internet krijg ik het idee dat er toch behoorlijke kosten aan vast zitten in tegendeel tot wat in de australische brochure word vermeld. (of is het alleen gratis voor bepaalde visumaanvragers??)

Ik heb hier al op de site ook gezocht maar recente informatie hierover komt uit 2005 en wellicht is die info achterhaald?? Liever doe ik geen IELTS test ivm kosten en als de noodzaak niet aanwezig is al helemaal niet.

Alvast thanks voor eventuele antwoorden!!
 
Hoi,

In dit Spouse/family visa gedeelte worden vragen gesteld van mensen die op een family (spouse) visum naar Australie gaan.

Jij gaat lift mee op een skilled visum van je partner, dus dit topic past beter in 'skilled'. Misschien kan een mod het topic even verplaatsen? Daar krijg je vast een antwoord op je vraag.
 
Als je de topic aan het einde van mijn post leest, wordt je al wat wijzer denk ik.

De 1e vraag die je je moet stellen is: heb ik voor het visum waar wij voor gaan IELTS nodig als partner;
Zo ja, kan je echt geen 4,5 gemiddeld halen op de 4 onderdelen lezen, schrijven, spreken en luisteren;
Wil je dan eerst hier nog een cursus doen om dat gemiddelde wel te kunnen halen;
Of doe je het in Australië, evt. onder AMEP, hoewel dit niet in alle staten wordt aangeboden, dus daar
moet je ook naar kijken.
Voor AMEP betaal je in principe niets...MAAR....een als een voorwaarde voor het visum is dat jij als
partner een 4,5 haalt, en jij kan dat niet, dan betaal je een second installment, en die is vrij pittig
bij je visum. Betaal je dit niet...dan krijg je geen visum.

Ik hoop dat je het een beetjes snapt, en anders zullen anderen op dit forum nog wel wat kunnen
aanvullen/toevoegen. Ik praat nl. over zo'n 2 jaar geleden.

groetjes Miranda

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1086.msg11662#msg11662
 
Back
Top