Andere leuke (en realistische) plekken om te wonen in SA buiten Adelaide

Ik hoor wel meer van dat soort verhalen ja. Ik denk dat het echt altijd even kijken is. En er moet ook altijd een soort klik of vibe zijn met een huis/locatie.

Anders deze als je iets meer knaken te spenderen hebt... Ook in de heuvels maar dan dichter bij de stad. (huis is niet mijn stijl :( maar de locatie ziet er goed uit!)
http://www.domain.com.au/Property/For-Rent/Acreage-Semi-Rural/SA/Piccadilly/?adid=7900477&haid=1699102;prevChannel=Emails&prevPage=Home Alert Open (postclick)&prevServer=Emails&haprof=1699102
 
Wij wonen close too Mannum en ik werk in de stad. (150km) per dag commute. Maar ik heb het er voor over. Mannum ligt aan de Murray river en is erg mooi. In de winter is het hier iets warmer dan in Adelaide hills en in de zomer is het iets cooler dan in de stad of het koelt in ieder geval sneller af door de gully winds.
Je moet er van houden, I suppose,... Het is niet te vergelijken met een dorp in NL. Het is een australische country town wat totaal anders is.... en Adelaide een dorp??!!! :eek: het is een miljoenen stad altijd druk, veel auto's. Ik ben altijd erg blij dat ik in de avond weer terug de heuvels in rijdt..
 
  • Like
Reactions: FOL
Heb me wel eens meer afgevraagd of dat het een beetje te doen is naar de Murray river. De afstand lijkt me nog niet het issue. Werk ook vaak in Eindhoven. Da's 190 heen en weer ofzo, maar hoe lang doe je over die 75 als ik het vragen mag?
 
Heb me wel eens meer afgevraagd of dat het een beetje te doen is naar de Murray river. De afstand lijkt me nog niet het issue. Werk ook vaak in Eindhoven. Da's 190 heen en weer ofzo, maar hoe lang doe je over die 75 als ik het vragen mag?

Ik kan niet voor die regio spreken, maar de ervaring leert, dat je de meeste opstoppingen in Adelaide zelf hebt.
Ik woon op het Eyre Peninsula en moet voor m'n werk wel eens naar Pt Augusta, zo'n 75 km verderop: ritje van 45 minuten. Tenzij ik achter een roadtrain vast zit....

Buiten de grote steden om, kun je vaak gewoon en goed doorrijden.

Hoewel collega's hier wel eens 'klagen' over dat het zo druk wordt op de wegen: soms zitten er wel 10 auto's achter elkaar...

Bedenk me net, dat ik zelf ook al zo begin te praten... Zou ik inburgeren?? :)

Janka
 
Heb me wel eens meer afgevraagd of dat het een beetje te doen is naar de Murray river. De afstand lijkt me nog niet het issue. Werk ook vaak in Eindhoven. Da's 190 heen en weer ofzo, maar hoe lang doe je over die 75 als ik het vragen mag?
1 uur in de ochtend als ik terug rij in de avond spits duurt het zo'n 10-15 minuten langer.
Nou zegt dat niks want before it took me about 40-50 minuten voor maar 27km. Het is maar waar je woont in Adelaide. De meeste wegen zijn allemaal 2 baans wegen of eigenlijk 1 baans want the linker baan daar stop de bus, staan auto geparkeerd en sinds een paar jaar zijn er ook ineens overal wielrenners vandaan gekomen die net zoals in NL graag allemaal naast elkaar willen fietsen, vooral als we richrichting de tour downunder gaan wordt het 10 keer zo erg... Wat eigelijk best wel fijn is want het doet me denken aan de goede tijd ik had in Brabant een tijdje terug :)

Gelukkig is er wel een expres way richting het zuiden. Die 1 richting uit gaat in de ochtend en dan de anderen richting in de avond..Misschien dat het ooit wat beter wordt.. Maar daar geef ik niks meer om. Sinds ik in de country woon vind ik het hier geweldig. Hopelijk studeer ik af over een paar jaar dan krijg ik een huisje naast mijn werk of word ik uitgezonden naar het buitenland.. Maar dat zien we dan wel weer. Thats up to my employer "the Lord ;) "
God bless

edit: natuurlijk hebben we hier wel de beste trein, bus, tram verbindingen..... om maar even nog iets positiefs te zeggen. Ik heb jaren land met plezier de bus en trein gepakt. En gelukkig is er de laatste tijd veel aan de gang om in ieder geval de trein beter te maken.
 
Cor, hebben ze in Tassie ook niet rural dan? >:D

Maar good an ya hoor. In Tasssie is het gras wel groen en rural is :up:

;)
 
Is er hier ook iemand die in (de buurt van) gawler woont? Wij zijn eigenlijk op zoek naar waar het een beetje de moeite waard is om een huis te kopen en ben niet zo bekend in SA, alles is mogelijk, maar dacht dat gawler misschien wel relaxed zou zijn, niet te ver van adelaide en toch een beetje country townachtig.

Heb zelf een paar jaar in mackay qld gewoond, maar wil daar eigenlijk niet settelen, iemand suggesties?
Groetjes nicole
 
Is er hier ook iemand die in (de buurt van) gawler woont? Wij zijn eigenlijk op zoek naar waar het een beetje de moeite waard is om een huis te kopen en ben niet zo bekend in SA, alles is mogelijk, maar dacht dat gawler misschien wel relaxed zou zijn, niet te ver van adelaide en toch een beetje country townachtig.

Heb zelf een paar jaar in mackay qld gewoond, maar wil daar eigenlijk niet settelen, iemand suggesties?
Groetjes nicole

Wij wonen in Munno Para West, dat is ong 10 a 15 km zuid van Gawler. Waar wij wonen en waar nog redelijk wat huizen te koop zijn, is het allemaal redelijk nieuwbouw. Ikzelf zou hier geen huis kopen. Voor huren is het prima.

Gawler daarentegen spreekt ons daarentegen wel aan. Leuke main street. Zowel nieuwere als oudere wijken en ze hebben volgens mij ook een nieuwbouw gebied, waarbij je op een kleine heuvel zit zodat je over Gawler heen kan kijken. Om een klein beetje reclame voor mijn vereniging te maken :), je hebt er ook een zweefvliegclub waar je een Air Experience Flight kan doen. Dat is een mooie manier om de Gawler omgeving te bekijken. Helaas mogen we niet te ver naar het zuiden ivm de passagiers vliegtuigen die op Adelaide vliegen en de militaire vliegtuigen die op Edinburgh vliegen, maar Gawler en stukje naar het noorden / oosten is geen probleem.

De meesten die we spreken vinden dat wij al ver van het centrum wonen, maar als je dan aangeeft dat het in de spits maar 35 min met de trein is (auto zou ik niet aanraden) dan vinden ze het wel meevallen :) . Gawler is dan nog een kwartiertje langer met de trein, het enige waar je daar wel rekening mee moet houden is dat je Gawler Central (het station in het centrum) en Gawler zelf (iets zuidelijker) hebt. Volgens mij als je de trein vanaf Gawler Central zou nemen stopt ie op meer plekken en ben je dus iets langer onderweg.Die gaat ook minder vaak, terwijl Gawler zelf om het kwartier gaat (door de week)

Ander puntje wat sommigen ons vertellen is dat het noorden alleen maar 'slecht' is. Ik ben het hier niet mee eens, je hebt er mischien wel wat meer slechtere buurten, maar slechte buurten heb je overal en de laatste tijd zijn de andere regio's ook regelmatig op het nieuws :D
 
Hoi
Ik heb 8 jaar in Gawler gewoond. Is inmiddels te lang geleden om het met nu te vergelijken maar heb het daar fantastisch naar mijn zin gehad. In het begin werkte ik midden in de stad en toen der tijd ging er ook inderdaad een sneltrein. Ik stapte op het beginpunt Gawler Central in en had de volgende stops, Gawler , Elizabeth en Salisbury, Adelaide 35min. Ideaal. Wat ik prettig vond van Gawler is dat het een dorp was en niet een suburb. Gawler had een echte kern.
Zeker de moeite waard om te kijken.
Sidonia
 
Ik heb toendertijd stage gelopen in Salisbury. Was niet de beste wijk.. Gawler ben ik volgens mij nooit geweest. Elizabeth ga ik in april naar toe, om met mijn oude stagebegeleidster te lunchen.
 
Thanks allemaal! ik weet nog niet zo goed wat we willen, maar gawler lijkt op de kaart groot genoeg om wat te kunnen doen, maar niet zo groot als een echte stad ( alhoewel adelaide zelf ook niet echt een grote stad gevoel heeft wat ik begrepen heb) we zijn een beetje aant twijfelen tussen ergens bij adelaide ivm werk in cooberpedy en potentiele olievondst, of hervey bay, qld.
het lijkt me super om een beetje een eigen farm te hebben, wat land met wat schapen en koeien en een groente tuin, maar ik weet niet of dit vanwege de droogte wel te realiseren is in of rond gawler. moeilijke keuzes ;) bedankt voor jullie info!

groetjes Nicole
 
Thanks allemaal! ik weet nog niet zo goed wat we willen, maar gawler lijkt op de kaart groot genoeg om wat te kunnen doen, maar niet zo groot als een echte stad ( alhoewel adelaide zelf ook niet echt een grote stad gevoel heeft wat ik begrepen heb) we zijn een beetje aant twijfelen tussen ergens bij adelaide ivm werk in cooberpedy en potentiele olievondst, of hervey bay, qld.
het lijkt me super om een beetje een eigen farm te hebben, wat land met wat schapen en koeien en een groente tuin, maar ik weet niet of dit vanwege de droogte wel te realiseren is in of rond gawler. moeilijke keuzes ;) bedankt voor jullie info!

groetjes Nicole

Hoi Nicole,

Gawler en de overige Adelaide omgeving is een stuk groener dan elders in SA. Ik vond Dead Man's Park prachtig en Gawler zelf een erg plezierig aandoende plaats.
Hoe verder naar het noorden hoe droger en geler het wordt. Nu zeker! :)

Gawler - Coober Pedy is overigens nog een flinke rit! Maar dat terzijde.

Maar voor een hobby-boer zouden er in de Gawler en omgeving toch wel mogelijkheden moeten zijn, lijkt me.
Leuk!

Groetjes,
Janka
 
Heej Janka!

Dat is mooi....we komen zelf vanuit QLD Mackay en daar is het meestal vrij groen. Rural VIC en ik neem aan ook SA kan zo gedroogd en dor en dof uitzien....gawler lijkt me wat beter te doen dan the big city :) Ik denk dat mocht er werk zijn in Coober Pedy (mn vriend werkt nu als boilermaker in de bowen basin mijn industrie) het waarschijnlijk toch fly in fly out wordt ofzo.... ritje naar coober pedy is idd erg lang en saai!

we willen in mei/juni even een rondje oz doen (mackay-hervey bay-mildura-adelaide) dus even bekijken waar onze voorkeur naar uitgaat. zag dat er in gawler veel nieuwe huizen zijn/worden gebouwd... weet iemand of er veel werk is in de bouw daar? en of het dorp aant uitbreiden is of wat de reden voor zoveel nieuwe huizen is?

groetjes Nicole
 
Back
Top