Antwoorden graag.....

PeterH

New Member
Hallo iedereen,

Ik ben nu al weer een tijdje op dit forum aan het kijken/lezen/zoeken naar info die voor mij handig kan zijn bij een evt. aanvraag voor een visum. Aangezien ik een Nieuw-Zeelands nichtje in Australie heb wonen ga ik hoogstwaarschijnlijk op voor het Visum Skilled Sponsored Visa (176). Ik wil graag voor mijn 30ste (in januari) de beslissing hebben genomen  :lol:

Mijn eerste vraag is:

- Of er meer mensen zijn op dit forum die hiervan gebruik willen of hebben gemaakt? Of misschien zijn er anderen die mij kunnen helpen? Ik ben namelijk benieuwd of je ook voor deze categorie een assessment moet worden gedaan? En of het puntensysteem (in dit geval 100 punten) ook geldt?

- Ten tweede vroeg ik mij af wanneer je je (general/academic) IELTS niet haalt of je dan kan opteren voor een tweede kans?

- Ten derde, is er een 'controle-punt' ingebouwd bij DAIC, bijv. als je al niet voldoet aan de basisvoorwaarden dat je NIET verder kan met de hele aanvraag zodat dat je veel geld zal besparen? Want terugkrijgen bij een uiteindelijk afwijzing krijg je je geld niet...

Ik hoop dat er mensen zijn die mij in een goede richting kunnen helpen.

Thx already! :up:

Peter
 
Hoi Peter,

veel vragen en door het visum bomen het bos niet meer zien.
Of je genoeg punten hebt zal o.a. afhangen wat je opleiding, ervaring etc. is.

Waarom doe je niet een skills assessment bij een migratie agent ? Hij / zij kan je ook adviseren mbt het soort visum en de kans of het wel of niet gaat lukken aangeven.

Verder zal je een sponsor moeten hebben, ik denk niet dat je nichtje in Oz genoeg is, maar daar kan de migratie agent je ook bij helpen en adviseren.

De IELTS test op General of Academic niveau zal afhangen van je beroep. voor bijvoorbeeld een beroep in de IT is General genoeg, voor bijvoorbeeld een baan in het onderwijs of een medisch beroep is Academic verplicht. IELTS kan je zo vaak doen als je wilt, echter zit het al vaak weken van te voren vol, dus je kan het beter in 1 keer doen  :lol:

Kortom zoveel opties, zoveel mogelijkheden.

Wij hebben een skills assessment gedaan bij Move2Australia, tevens hebben we onze visum aanvraag via Move2Australia lopen.
Kortom; neem contact op met Rob Breumelhof - info@move2australia.com.au - hij kan je eerlijk adviseren en goed begeleiden bij je aanvraag.

Verder is het misschien handig om niet voor je 30e de beslissing te nemen, maar je visum aanvraag gedaan te hebben. Dat scheelt je nl 5 punten.

Groeten en succes !
Johan.
 
En op het laatste punt: Nee er zit geen controle ingebouwd bij de DIAC, eenmaal aangevraagd is geld kwijt, ook al word het helemaal niets. Ook wij kozen voor de hulp van een bureau, de meest zeker manier wanneer je een garantie wilt hebben.

Succes!
Sacha
 
Hoi Sacha,

Duidelijk! Haha...kan dus een dure grap worden begrijp ik  :wink:.

En,

Johan,

Ik heb inmiddels Rob Breumelhof een mailtje gestuurd, dus bedankt daarvoor...zag dat zij best nog wel 'goedkoop' zijn. Dus afwachten maar, wat hij te vertellen heeft... :wink:.

Ik hou je op de hoogte!

Thx!
 
Hoi Peter,

geen dank en als je vragen hebt mail je maar.
Ach en wat is goedkoop en wat is duur ? Ik betaal liever (misschien) iets meer en alles gaat in 1 keer goed dan dat ik "goedkoper" uit ben en er na een jaar achter kom dat het niks gaat worden.

Je legt wel je toekomst in de professionele handen van een ander, dan kies ik voor kwaliteit en betrouwbaarheid.
Er zijn idd goede verhalen over M2A, daarnaast zijn ze punctueel en vriendelijk, je krijgt zelfs een kaartje met je verjaardag, dus niet alleen de zakelijke kant telt voor ze, ook de sociale.

Maak er iets van zou ik zeggen, het kost best veel tijd en bovenal geduld, maar als je straks je visum hebt schijnt het het waard te zijn geweest  :cool:

We zullen het je laten weten als wij hem hebben !

Groeten,
Johan
 
Hai PeterH,

Ik ga ook voor het Skilled - sponsored subclass 176 visa, mijn broer in Brisbane sponsort mij. Als je nichtje een dochter is van je broer of zus dan kan zij je inderdaad sponsoren. Een dochter van je oom of tante kan weer niet, maar je oom of tante weer wel.

Ja, assessment geldt ook voor deze categorie en ook het puntensysteem geldt. Maar dan inderdaad 100 punten, niet 120. Ik rolde zo door het assessment heen, duurde 4 weken ofzo.

Voorzover ik weet kun je je IELTS test eindeloos herkansen. Toch? Maar gezien jouw leeftijd (waarvoor je veel punten krijgt) hoef je niet zo hoog te scoren op je IELTS test. Ik moest minimaal een 7 op elk onderdeel halen om extra punten te scoren. En dat is ruim gelukt, gelukkig.

Zodra je je visum aanvraagt bij DIAC ben je je geld kwijt. Maar ben het met Johan eens, dat is het ook wel waard lijkt mij, voor een zonnige toekomst downunder.

En een kansbeoordeling bij Rob is zeer aan te raden, heb ik ook gedaan en dat was het steuntje in mijn rug. Hij heeft zelfs nog een alternatief visum gevonden.

Ik heb het visum verder zelf geregeld, dus geen bureau ingeschakeld. Enerzijds omdat ik zo geld bespaar, maar belangrijker omdat ik zo leer omgaan met de Australische wetgeving, waar je straks in Australie ook nog genoeg mee te maken krijgt. En tuurlijk is het een onwijs lekker gevoel als je het visum straks toegewezen krijgt en dat heb je helemaal zelf gedaan. 

Maar zover ben ik nog niet, ik ga het visum komende week aanvragen, dus nu gaat het er echt om spannen.

Ben benieuwd hoe Rob je kansen beoordeelt, laat het even weten.

Succes!

Groetjes,
Flore
 
Hoi Flore/Johan,

Thx voor je reactie. Ik heb inderdaad, op aangeven van Johan, een mailtje gestuurd naar Rob en heb daar zojuist een mailtje van terug ontvangen! Hij geeft aan dat ik wellicht beter kan opteren voor voor skilled independent visa. Bovendien heb je gelijk m.b.t. het visum 176, heb denk ik gelijk. Heb mijn nichtje in Aus. laten uitzoeken hoe en wat, maar het blijkt inderdaad dat zijn mij NIET kan sponsoren aangezien ze niet voor 2001 in Australie was. Ze is dus ook de dochter van mijn tante en komt oorspronkelijk uit NZ.

Ik zal daarom, ook door de goede ervaringen van iedereen hier, een kansbeoordeling door Rob laten doen en daarna kiezen om het OF zelf te doen OF alles via hem te laten verlopen. Ik denk dat als je op gaat voor een skilled independent visa dat de wegen wat langer en moeilijker te bewandelen zijn... :wink:, het is daarom misschien handig om dit te laten doen allemaal.

Verder qua IELTS ga ik denk ik de academic versie doen aangezien ik half-engels ben  :smile:., moet goed komen dacht ik zo.

Ik houd jullie op de hoogte...en Flore jij ook succes met je aanvraag!

Gr.

Peter
 
Hoi Peter,

Mijn advies is  :
Boek je IELTS examen vandaag nog. Duurt 3-4 maanden voordat je mag zitten, dan nog 1 maand voordat je result hebt. Da's 5 maanden !
Begin daar dus eerst mee. Dan, morgen, doe je je Assessment ( ACS / TRA etc ) want dat duurt OOK 3 maanden ( plus 2 maanden voorbereiding en papieren bij elkaar krijgen ). Als je vandaag niet begint, loop je misschien 5 punten mis omdat je in januari 30 wordt, en dat kan het verschil zijn tussen wel en niet visum.

Deze stappen kosten vrijwel niets maar duren wel het langst. Ook zou ik alvast het VOG regelen en statutories laten opmaken / werkgeversverklaringen krijgen. Als je dieren hebt, moet je ook snel beginnen met rabies / bloedproef.

Ten laatste : Altijd proberen Independant visum te krijgen. 28-34 is de ideale leeftijdsgrens : Genoeg ervaring, maar niet te oud !
 
Met de VOG zou ik toch nog maar even wachten. De afgifte datum hiervan (samen met de datum van medische keuring) is namelijk bepalend voor de datum voor welke je je visum moet valideren. En de VOG heb je binnen een paar weekjes in huis, dus no worries!
 
Hey...

Als je via het BLTC in Amsterdam registreerd dan kun je vaak binnen enkele weken examen doen. Ik heb 2x examen gedaan en de laatste keer was binnen 2 weken, dit geldt trouwens ook voor de uitslag (precies 2 weken).

Je kunt een stoom cursus doen bij een instantie als de BLTC in Amsterdam, koste mij toen € 400,- maar gf in mijn geval niet het gewenste resultaat. Ik heb een trip naar London geboekt en ben daar een maand naar school geweest welke speciaal gericht was op IELTS. Ben inmiddels ruim geslaagd en heb halverwege Juli mijn medicals en VOG gedaan.

Het bureau waar ik in zee mee ben gegaan, geven aan ca 2-3 maanden wachten.. Dus ik hoop omstreeks december te vertrekken.

René
 
2-3 maanden wachten op wat ?

Ik hoop niet dat je je visum bedoeld, dat duurt nl wat langer op dit moment.
Wanneer heb je je visum aanvraag gedaan ?

gr,
Johan
 
[quote author=Kokkinoski link=topic=9184.msg125183#msg125183 date=1221269033]
Hey...

Als je via het BLTC in Amsterdam registreerd dan kun je vaak binnen enkele weken examen doen. Ik heb 2x examen gedaan en de laatste keer was binnen 2 weken, dit geldt trouwens ook voor de uitslag (precies 2 weken).

Je kunt een stoom cursus doen bij een instantie als de BLTC in Amsterdam, koste mij toen € 400,- maar gf in mijn geval niet het gewenste resultaat. Ik heb een trip naar London geboekt en ben daar een maand naar school geweest welke speciaal gericht was op IELTS. Ben inmiddels ruim geslaagd en heb halverwege Juli mijn medicals en VOG gedaan.

Het bureau waar ik in zee mee ben gegaan, geven aan ca 2-3 maanden wachten.. Dus ik hoop omstreeks december te vertrekken.

René
[/quote]

Voor iemand die half Engels is lijkt het me ovebodig om een BLTC cursus te doen (of welke cursus dan ook), maar dat kan Peter zelf het beste inschatten denk ik.
Verder krijg je geen voorrang wanneer je bij het BLTC een cursus hebt gedaan. De cursus geven ze en ze nemen examens af, maar die twee staan verder los van elkaar. Toen ik examen deed was de wachttijd niet zo lang, maar ik hoor geluiden dat de wachttijd is opgelopen. Deze verkort je niet door je bij het BLTC 'te registreren' (wat hier ook mee wordt bedoeld). Neem voor de zekerheid eens contact met ze op, dan weet je het zeker.
 
Back
Top