Apartment of huis zoeken

Hi allemaal,

Ik ben Nittaya, We gaan 14 November vertrekken uit NL met ons zon die bijna 2 jaar oud is. We zijn opzoeken naar een tijdelijk woning in Sydney of in de buurt (goed omgeving and kindvriendelijk) .
Maar het valt ons niet mee om een apartment te huren die een beetje betaalbaar is.

Wie heeft een tip of ervaring voor ons.

Heel graag,

Groetjes
Nittaya
 
Dank je wel Steven,

We probeerden al en we kregen geen reactie terug of we moeten zelf gaan bezichtigen. We willen vanuit NL reseveren eidgenlijk.

Nog maal bedankt,
Nittaya
 
Hi ik heb ook de ervaring met verzamelsites, dat ik vaak geen antwoord kreeg vd makelaar.

Maar toen ik vervolgens via de persoonlijke website vd makelaar een vraag stelde, werden die altijd beantwoord!

tip: ga naar websites van makelaars zelf.

succes Simone
 
Dank je wel Steven,

We probeerden al en we kregen geen reactie terug of we moeten zelf gaan bezichtigen. We willen vanuit NL reseveren eidgenlijk.

Nog maal bedankt,
Nittaya

Dat word niks als je in NL al iets wilt reserveren.
Makelaars laten niks van zich horen als ze horen/lezen dat je nog in NL bent...Zijn nogal een tikkeltje anders dan in NL.

Maar joh, wie niet waagt wie niet wint...laat maar weten hoe het verloopt..ben erg benieuwd!!
afro.gif
 
Ook is er fraude, wel een aanbetaling doen en dan blijkt het huis niet verhuurd te worden.
Het is beter om er naartoe te gaan en dan pas een huurwoning regelen na de bezichtiging. :up:
 
wij zitten een maandje gratis (behalve dan de kosten voor lidmaatschap aan de website) we passen een maand op op een woning met 4 slaapkamers en 2 katten, Viahappyhousesitters.com.au de 3e waar we op reageerde hebben we via skype gesproken en we onmoeten elkaar nog voor ze weg gaan maar de deal is rond.

Groetjes
Yvonne
 
Hoe verder je van de City woont, hoe goedkoper de huur, dus misschien moet je proberen om wat verder weg te wonen, maar dicht bij een treinstation....


quote name='ChrisNid' timestamp='1318924063' post='170522']
Hi allemaal,

Ik ben Nittaya, We gaan 14 November vertrekken uit NL met ons zon die bijna 2 jaar oud is. We zijn opzoeken naar een tijdelijk woning in Sydney of in de buurt (goed omgeving and kindvriendelijk) .
Maar het valt ons niet mee om een apartment te huren die een beetje betaalbaar is.

Wie heeft een tip of ervaring voor ons.

Heel graag,

Groetjes
Nittaya
[/quote]
 
Ook is er fraude, wel een aanbetaling doen en dan blijkt het huis niet verhuurd te worden.
Het is beter om er naartoe te gaan en dan pas een huurwoning regelen na de bezichtiging. :up:

Yep helemaal mee eens, zeker op Gumtree moet je zeker goed oppassen er zijn nogal wat duistere figuren op deze site :x

Bennie :D
 
Sydney's huurmarkt is zwaar overspannen. Onze ervaring is dat de properties niet persé goedkoper worden als je verder uit het centrum gaat, je krijgt alleen meer waar voor je geld. Je vroeg tips; ga vooral persoonlijk langs bij de makelaars, als je kunt een aantal keer per week, zorg dat ze je kennen. Heb je papieren goed in orde. Zorg voor een geschreven referentie, het liefst iemand in Australie die je kent en je de hemel in prijst. Als je dat niet hebt, zorg voor bewijs dat je altijd netjes je huur/hypotheek hebt betaald. Als je al werk hebt, zorg voor een verklaring van het werk inclusief je inkomen. En verder gewoon naar veel inspectie gaan en erop rekenen dat je gefrustreerd raakt... je zult een heleboel oude, verrotte woningen tegenkomen waar ze de hoofdprijs voor willen... Geef het tijd! Oh ja, je kunt bij elke makelaar een application form halen en/of downloaden. Daarop staat wat ze als begeleidende papieren willen hebben. Het is handig om een pakketje te maken waar alles in zit zodat je snel kunt reageren. Wil je meer weten, PM gerust!
Succes,
Kath
 
Het valt idd niet mee om wat te vinden...
En wij hebben dan nog het 'geluk' dat Dan's toekomstige baas wel naar een inspectie wil gaan.

Dacht ik het goed geregld te hebben, school in de startblokken, maar nog steeds dakloos als we aankomen... :oops:
 
hahaha, Sacha, LIKE!!

Marie, je zult er wrschlk toch zelf op af moeten. Onze 'baas' is ook op inspecties geweest voor ons... had geen enkel resultaat. Onze beste les: relax!! Het komt echt wel goed, kost alleen tijd.
Good luck!
 
Back
Top