application form IELTS

Jerden

Active Member
Hoi

op p.3 van het Ielts application formulier staat de vraag of je wil dat de resultaten nog ergens anders naartoe gestuurd worden. Ik neem aan dat dit enkel is in geval je de resultaten al nodig hebt voor je skills assessment of als je 1 of ander studentvisum wil hebben. Klopt dit? Want er staat ook 'government agencies' tussen, en ik ben niet 100% zeker dat het DIAC daar niet mee bedoeld wordt.

Daarom voor alle zekerheid: moet je bij je uiteindelijke visumaanvraag het originele resultatenformulier dat je zelf gekregen hebt meesturen of moet je het door het testcentrum laten doorsturen?

Alvast bedankt voor reacties!
grtjs
Jerden
 
Hé Denise! (we blijven elkaar maar tegenkomen, hé...),

Booklet 6 'General Skilled Migration', pagina 24:

"If you wish to provide your IELTS test result as evidence of your English language ability, you only
need to provide the Test Report Form (TRF) Number that is on your IELTS certificate."

'k Denk dat het duidelijk is: je moet ze dus alleen het nummer op je IELTS-diplomaatje doorgeven...

Groetjes!
 
Hoi,

Ik heb op mijn application form 47ES (ENS visum 121) mijn kennis van de engelse taal moeten invullen en heb een gecertificeerd kopie van het resultatenformulier toegevoegd. dat is allemaal geaccepteerd.
Onlangs kregen we te horen dat mijn vrouw ook een test moest doen en haar resultatenformulier hebben we rechtstreeks naar onze CO bij Dimia laten sturen.

Mijn tip: zolang je niet weet wie je CO is, zou ik het formulier naar jezelf laten sturen. Je kan dan altijd een gecertificeerd kopie of het orgineel doorsturen naar Dimia.

Cheers,
Loek
 
oké, thx allebei!  Alweer een mysterie dat opgelost is ... (telkens ik denk dat ik het nu wel allemaal op een rijtje heb komt er weer iets onduidelijks aanwaaien...)  :lol:

grtjs
Jerden
 
Jerden,

Je kan ook altijd in een later stadium een (officieel) kopie van je IELTS results laten opsturen/opvragen bij de3 instantie waar je de IELTS gedaan hebt.

Bij de online visa application volstaat in 1e instantie het TRF nr. en een scan. Ben nog niet zover dat ze ons t origineel vragen als ze dat nog doen.
 
Back
Top