arabisch?!!

mariekske

New Member
Hallo allemaal, ik moet even mn frustraties kwijt... Ben al maanden bezig met t assessen van mn SPH diploma, heb al meerdere malen aanvullende info opgestuurd, laatste was vkkenbeschrijving waar ik ong. 2 maanden over heb gedaan en in grote spanning op mijn goedkeuring...!  Vervolgens krijg ik van de persoon die mijn skills assessment beoordeelt het volgende bericht:

"My enquiries and research of the Australian Education International -
National Office of Overseas Skills Recognition (AEI-NOOSR) Country
Education Profiles (CEPs), the AASW Five essential Criteria used in
Assessment of Overseas Social Work Qualifications and previous
applications from the Netherlands have not enabled me, at this point, to
finalise an assessment decision of your application.

Therefore, I need to seek the assistance of the International
Qualifications Committee to whom I report to.

I will send a copy of your application and documents to two members of
the committee for their advice"

Wat een ingewikkeldeinfo!!! Wil iedereen aub voor mij duimen datk er zonder kleerscheuren vanaf kom? Heb normaal een hele positieve instelling, maar na meer dan 4 maanden met alleen nog maar mn skills assessment bezig zijn baal ik even flink...

Grts, Marieksks
ps zijn er mensen in een soortgelijke situatie???
 
Hallo Mariekske,

Ik had geluk, alles ging heel vlot.  Echt frustrerend voor je dat het zo lang duurt.  Ik duim voor je dat alles goed komt met je assessment.  :up:

Groetjes,
Susan
 
Ook ik duim voor je mee. Misschien kan ik je later nog om raad vragen ivm. diploma en beroep erkenning.

Wich you luck.

Astrid vis
 
bedankt allemaal. Had t gewoon even helemaal gehad daarnet maar de traantjes zijn alweer weggepoetst! Astrid, kom gerust met vagen, ik heb al zoveel vragen zelf gesteld opt dit forum dat ik graag iets terug doe! Er zijn maar weinig mensen die adhv een skilled independent visum als SPH er het land binnen willen/kunnen komen! Grts, Mariekske :up:
 
Hé Mariekse,
geeft niks hoor, die traantjes van pure frustatie heb ik
ook gehad hoor. Soms ben je op een punt dat je denkt
ja hoor, wil je ook nog weten welke maat schoenen ik
had toen ik 12 jaar en 5 maanden was? Of is het genoeg
als ik je laat weten hoe snel 'mijn haar' groeit en of
dat normaal is. Troost je, super cliché 'in the end
it's all worth it, but you don't have to like the path
leading you to it  :up:.

Groetjes Miranda  :)
 
ja, kweet het... ik weet ook dat het allemaal erg moeilijk is en nog moeilijker wordt... Vervelend is vooral dat ik al in Oz met de voorbereidingen bezig was, wat af en toe zeer in mijn voordeel heeft gewerkt (heb de ielts in Oz afgelegd en gehaald!) en daar dus al vanaf vorig jaar mee bezig ben en nu alweer ruim 5 maanden terug ben in Nl en nog steeds niet veel opgeschoten ben... Maar khou vol!!! Zal wel moeten!!! Ben gewoon erg bang dat ALS mijn skills assessment wordt afgekeurd ik niet meer weet wat ik moet doen. De skills Ass. ist belangrijkste! Als dat lukt dan kom ik er wel. Als dit niet lukt zal ik niet kunnen werken in Oz en dan wordt t verhal nog lastiger. Tis wat! Wast maar wat!
 
Je schiet er geen hout mee op, maar 'for what it's worth' wij zijn al
vanaf vorig jaar januari bezig met alles en het ziet er naar uit
dat - als alles goed gaat, dus meds en VOG's - dat het zo'n
beetje oktober wordt voordat we het visum hebben, dat is
dus in zijn totaliteit zo'n krappe 2 jaar.

groetjes Miran  :)
 
OEF!!!!!!! heeeeel veel succes jullie!!! Wat een gedoe he!!! Tegen welke dingen zijn jullie t meest tegenaan gelopen en welke visa gaan jullie voor???
 
Wij gaan voor een Skilled independant. Mijn man is assesed
als Metal Fabricator (boilermaker) en die staat ook op de
MODL. Dus dat is prima.

Het moeilijkste bij ons was de TRA, dus waar jij nu eigenlijk
ook mee bezig bent. Om van allerlei diploma's de complete
ins en outs te krijgen was niet makkelijk omdat één van
de scholen inmiddels 2 x gefuseerd waren. Zie dan maar 
eens iemand te pakken te krijgen die je wilt helpen. De
meeste reacties waren, neeee, dat is zo lang geleden,
dat ligt ergens in een archief in Den Haag, ja, als we daar
wat moeten zoeken duurt dat wel heeeel lang en ja,
wat we dan nog kunnen vinden weten we ook niet hoor.
Lekker behulpzaam dus. Uiteindelijk heeft een oud-leraar
van mijn man ons heel goed geholpen en gezorgd dat wij
de broodnodige info konden krijgen. Anders was ik daar
voor de deur gaan liggen hoor  :wink: :wink:.

Nu ligt onze aanvraag met alle papieren erbij bij onze
agent om te checken en we hopen dat met een week of
2 de aanvraag echt wegkan. Daarna duurt het volgens
onze agent nog zo'n 6 maanden voor alles rond is. Zelfs op de
MODL zijn de wachttijden nog zo lang, vanwege alle
aanvragen die er liggen. En dan moet er niets tegen
zitten natuurlijk. Dus..................lange adem................
veel geduld.............................niet te veel nadenken.

Groetjes Miranda  :)
 
Hey Mariekske, veel moed hoor, volhouden!! Bij ons heeft alles ook erg lang geduurd, we hebben ons visum na toch welk een anderhalf jaar zwoegen!! De skills ging redelijk vlot, maar heeft toch ook enkele maanden gduurd!

Ik duim voor je!

Sara
 
De aanhouder wint hoor!
Ik heb skills assessment gedaan in november 2004, teruggekregen eind januari 2005. Negatief. Wel mogelijkheden gehad om "bij "  te studeren via afstandsonderwijs aan uni daar. Nu eindelijk zover dat ik WEL een positief skills assessment heb (dat weet ik al, want dat hebben ze me gemaild), zit ik weken op de post te wachten......!!!!

al met al: met volhouden en doorzetten toch in 1,5 mijn skills assessment voor elkaar. Zoals je al zegt: dat is gewoon het belangrijkste. En links om of rechts, je ziet echt wel weer een gaatje bij de volgende hobbel, als die al komt!

Henriette
 
jaha, alle info rondom het diploma was bij mij ook errrrrg lastig aangezien de Fontys Hogeschool TOEVALLIG net een paar weken voordat ik er naar vroeg alle studiegidsen had weggegooid! Imiddels was mijn studie SPH ook nog eens veranderd in de studie Sociale wetenschappen, waardoor de assessing authority er ook nix meer van snapte. Vervelende is wel steeds dat als je ze heel specifieke vragen stelt je meestal geen of maar een half antwoord terug krijgt... Maar idd, we komen er wel! Mijn iers manneke zal al veel eerder zijn visum rond hebben dan ik, maar ik kan natuurlijk niet meteen mee want kmoet ook nog centjes sparen! Bedankt voor al t medeleven! Doet een mens goed! Volgens mij is het skilled independent visum een van de moeilijkste maar heb je daarna WEL alle vrijheid!
 
Ook ik zal zeker voor je duimen! :up:

Onze TRA is ook van vorig jaar februari....  We zijn dus ook ruim een jaar verder, geduld is de grootste deugd...In slechte dagen moet je geduld hebben, veel geduld, met... jezelf!

En voor mij is dat nog het moeilijkste van alles, ik check mijn hotmail wel 50x per dag!

Groetjes Lin
 
[quote author=mariekske link=topic=4386.msg54830#msg54830 date=1144313813]
Maar khou vol!!! Zal wel moeten!!! Ben gewoon erg bang dat ALS mijn skills assessment wordt afgekeurd ik niet meer weet wat ik moet doen. De skills Ass. ist belangrijkste! Als dat lukt dan kom ik er wel. Als dit niet lukt zal ik niet kunnen werken in Oz en dan wordt t verhal nog lastiger. Tis wat! Wast maar wat!
[/quote]

Is het dan niet mogelijk om in Australië een studie te volgen die wel aansluit bij je uiteindelijke uitoefening van je beroep? Ik weet dat er dan weer een ander visum om de hoek komt kijken. En ja dit verhaal valt dan onder het kopje: dan wordt het verhaal nog lastiger. Maar misschien niet onmogelijk!
 
als t zover moet komen dan studeer ik in Oz totdat ik die VERDOMDE skills assessment heb. Towrdt dan alleen weer een heel gepuzzel opnieuw en plus t feit dat het weer duurder wordt... T gekke is dat er mensen van dit forum wel met hun SPH diploma er zijn gekomen, dus kzie niet in waarom ik dan nie, .... maar zover ist nog niet! Misschien wordt t allemaal wel goedgekeurd!
Wat betreft het checken van mn e-mail: ja, doe'k ook constant! En ook veel op deze site alsk een vraag heb gesteld of andere interessante verhalen zie staan!
 
Back
Top